تاکید صفایی در کارگروه ساماندهی سواحل بنادر و جزایر کشور

توسعه عمرانی و اجتماعی جزایر در سال آینده یک اولویت است

پنجاه و ششمین نشست کارگروه تخصصی ساماندهی سواحل، بنادر و جزایر کشور، با حضور معاون وزیر راه و مدیرعامل سازمان بنادرودریانوردی و نمایندگان سایر ارگان‌ها و دستگاه‌های مرتبط برگزار شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌اکبر صفایی در این نشست با تمجید از اهتمام کارگروه تخصصی سواحل، بنادر و جزایر کشور در رفع مشکلات و نارسایی‌ها، تاکید کرد: مصوبات یک سال اخیر این کارگروه در حوزه‌های مختلف، به توسعه اقتصادی و اجتماعی در بنادر و جزایر کشور کمک شایانی کرده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر نقش جزایر در رونق معیشت مردم، اظهار کرد: با انجام مطالعات اقتصادی و اجتماعی صورت گرفته در حوزه جزایر کشور، سال آینده با تمرکز بر دو جزیره، راهبرد توسعه اقتصادی و جمعیتی جزایر را عملیاتی خواهیم کرد.
بر اساس این گزارش، در این نشست مقرر شد، با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری و عزم دولت مبنی بر توسعه عمرانی و جذب جمعیت در جزیره بوموسی، سازمان بنادر و دریانوردی در خصوص اطاله موج‌شکن، ایجاد اسکله‌های تجاری و مسافری و تامین شناورهای پشتبانی در این جزیره اقدام کند.
این کارگروه همچنین هرگونه تصمیم‌گیری و راهکار اجرایی در باره سیاست‌های نُه‌گانه ابلاغی توسعه دریامحور را منوط به مصوبه هیات دولت کرده است.همچنین مقر شد در ایام نوروز یک هیأت از سازمان بنادر و دریانوردی از جزیره لارک بازدید میدانی به عمل آورد.
 توسعه عمرانی و اجتماعی جزایر در سال آینده یک اولویت است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه