طرح های کیفی سازی  در راستای حفاظت محیط زیست و تکمیل زنجیره سبز اجرا می شود


 مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس گفت: این شرکت پالایشی با تعريف برنامه های زیست محیطی در طرحهای توسعه این پالایشگاه، از جمله احداث واحدهای كيفی سازی، در راستای انطباق محصولات توليدی خود با استانداردهای روز زيست محيطی و تكميل زنجيره صنعت سبز گام برداشته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، دکتر احمد هاشمی در مراسم گرامیداشت زمین پاک که با حضور مدیرکل حفاظت محیط زیست هرمزگان در شهرک مروارید برگزار شد افزود: طرح ارتقای کیفیت محصولات سنگین با هدف کاهش نفت کوره و تولید فرآورده های با ارزش افزوده بیشتر ، با کیفیت و دارای استاندارد روز دنیا در پالایشگاه نفت بندرعباس در دست اجرا است.
وی با اشاره به برخی اقدامات این شرکت پالایشی با نگاه زیست محیطی در سال گذشته بیان داشت: در جهت ایفای مسئولیت های اجتماعی و توجه به جامعه پیرامونی طرح کاشت ۲۰۰ هزار اصله درخت حرا در سواحل بندرعباس، میناب و جزیره قشم و همچنین کاشت ۱۰۰ هزار  اصله درخت در شمال پالایشگاه در قالب تعهدات محیط زیستی طرح ارتقا کیفیت محصولات پالایشگاه، مطالعه طرح جامع محیط زیستی منطقه حفاظت شده کشار با همکاری دانشگاه شیراز و با اعتبار ۳ میلیارد ریال و همچنین همکاری با اداره کل محیط زیست هرمزگان برای پاکسازی آلودگی خاک روستای دِزک بندرعباس با اعتبار ۲ میلیارد ریال اجرا شد.
مدیرعامل شرکت پالایش نفت بندرعباس با اشاره به ظرفیت های این شرکت گفت: در سال ۱۴۰۲ با همکاری دانشگاه تهران و تبریز ۲۵۰ حلقه چاهک پایش آبهای زیرزمینی و همچنین انبار ویژه و اصولی جهت نگهداری موقت پسماندهای ویژه با اعتبار بالغ بر ۸۰ میلیارد ریال، احداث و ۱۲۰۰ تن پسماندهای نفتی مدیریت و کنترل شد.
دکتر هاشمی افزود: شرکت پالایش نفت بندرعباس به منظور توسعه و نگهداری فضای سبز بعنوان عامل كاهش دهنده آلاينده های زيست محيطی با كاشت گونه های بومی و مقاوم به شرايط آب و هوايی، تعويض خاك، بكارگيری شیوه های نوین آبیاری با استفاده از آبهای بازیافتی و تصفیه شده ، ۴۲ درصد فضای صنعتی معادل ۲۹۰ هکتار  از وسعت پالایشگاه به فضای سبز اختصاص داده شده است.
وی با اشاره به اهمیت حفظ محیط زیست گفت: سرمایه اصلی بین نسلی وجود محیط زیست سالم است که با نگاه به آیندگان باید حفظ این سرمایه عظیم و‌ گرانقدر را در اولویت قرار دهیم و همزمان باید فرهنگ سازی را در بین نسل جوانتر پیش ببریم و نهادینه کنیم تا به اهمیت محیط پیرامونی خود آگاهی پیدا کنند.
مدیرکل حفاظت حفاظت محیط زیست هرمزگان هم در این مراسم گفت: هفته زمین پاک در راستای پایان بخشیدن به آلودگی پلاستیکی، حفاظت از گونه‌های در معرض انقراض و تشویق جنبش های محیط زیستی است و برای حفاظت از زمین و انتقال درست طبیعت به نسل آینده باید آموزش و فرهنگسازی از مدارس اجرا شود ودر ادامه ایم مسیر شهرک مروارید ظرفیت تبدیل شدن به شهرک سبز و بدون پلاستیک استان را دارد.
آقای مسیح تازیانی به کاشت  ۳۰۰ هزار اصله درخت در سال   گذشته از سوی شرکت پالایش نفت بندرعباس اشاره کرد و افزود: برنامه دولت برای اجرای رهنمود رهبر معظم انقلاب در گسترش مناطق سبز و هدفگذاری کاشت یک میلیارد درخت طی ۵ سال است که  اقدامی مهم در حفاظت از محیط زیست شمرده می شود.
طرح های کیفی سازی  در راستای حفاظت محیط زیست و تکمیل زنجیره سبز اجرا می شود
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه