مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی

سال گذشته در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ 8 هزار و820 نفر صاحب شغل شدند

تبریز_امید محمدزاده خبرنگار اقتصادسرآمد- نشست هم اندیشی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی با اصحاب رسانه به مناسبت گرامیداشت هفته کارگر که با حضور مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی، ریاست ستاد هفته کارگر استان، دبیر اجرایی خانه کارگر و ریاست کمیته اجرایی ستاد هفته کارگر استان، فرماندهی بسیج کارگری عضو ستاد هفته کارگر استان در سالن کنفرانس هتل گسترش تبریز برگزار شد.
حسین فتحی در جمع خبرنگاران اظهار داشت ،از رتبه نخست استان در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ خبر داد و افزود: سال گذشته در راستای پرداخت این تسهیلات تعداد ۸۸۲۰ نفر صاحب شغل شدند. در حوزه مشاغل خانگی نیز سال گذشته ۲۰۴ میلیارد تومان اعتبار جذب کردیم که با تحقق ۱۰۷ درصدی سهم استان، بیشترین جذب اعتبار را در کشور داشتیم. تعداد افرادی که از بیمه بیکاری در استان استفاده می‌کنند در دولت سیزدهم کاهش یافته و از بیش از ۱۴ هزار نفر به حدود ۸۹۰۰ نفر رسیده که نشان از جدیت و فعالیت اقتصادی استان طی این سال‌ها است.
وی از کسب رتبه نخست کارگران استان در مسابقات ورزشی چون والیبال و فوتبال و رتبه سوم کاراته خبر داد.
مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی در خصوص اهمیت کار و فرهنگ کار نیز گفت: فرهنگ کار می‌تواند منجر به ارزش آفرینی و کارآفرینی شود و کارگر نیز به عنوان رکن اصلی تولید مطرح است.
وی افزود: مسائل روحی و معنوی، بهداشت، معیشت نیز از جمله مواردی است که در خصوص کارگران باید به آنها توجه شود.
وی گفت: میزان صادرات تولیدات تعاونی‌ها نیز در سال گذشته نسبت به سال قبل آن ۲۱ درصد بیشتر شده و این مصداق بارز مشارکت مردمی در جهش تولید است.
مدیرکل تعاون و کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی  تاکید کرد: ظلم به کارگر، فقط در پرداخت نکردن حقوق خلاصه نمی‌شود و شامل حفظ کرامت و بهداشت سلامت فردی و محیطی نیز است و در این راستا نیز، این اداره کل جلسات متعددی با کارفرمایان در واحدهای تولیدی برگزار کرده که نتایج خوبی در پی داشته است.
فتحی ایجاد امنیت شغلی، همسان سازی حقوق بازنشستگان و پرداخت ۲۵ درصد از معوقه سال ۱۴۰۰، پرداخت به موقع دستمزد و حقوق و دریافت خدمات شایسته درمانی را از جمله درخواست‌های جامعه کارگری عنوان کرد و گفت: بدون توجه به نیازهای مادی کارگران، شعار سال "جهش تولید با مشارکت مردم" محقق نمی شود و معتقد هستیم که هر اندازه دریافتی کارگران بیشتر باشد به همان اندازه آرامش صنعتی برقرار می شود و میل به سرمایه گذاری نیز افزایش می یابد.وی با بیان اینکه ۹۰ درصد کارگران در استان در واحدهای کوچک و متوسط شاغل هستند گفت: حقوق و پاداشی که شورای عالی کار تعیین می کند برای تمامی کارخانجات بزرگ و کوچک است و واحدهای کوچک امکان پرداخت برخی پاداش‌ها را ندارند و همین امر تولید را در این واحدها دچار مشکل می‌کند.
سال گذشته در راستای پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ 8 هزار و820 نفر صاحب شغل شدند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه