دستگاه قضایی درمقابله با فساد خط قرمزی ندارد

بندرعباس-خبرنگار اقتصاد سرآمد:-رییس کل دادگستری هرمزگان گفت: دستگاه قضایی درمقابله با فساد خط قرمزی ندارد و با عزمی همگانی و درسایه وحدت مسوولان و هم افزایی دستگاه‌های نظارتی، اجرایی و قضایی، گلوگاه‌های فساد در استان شناسایی و بسته خواهند شد.
علی صالحی به همراه جمعی از مسوولان قضایی هرمزگان درنشست مشترک هم اندیشی با استاندار افزود: مقابله با فساد به مطالبه‌ای عمومی تبدیل شده واین موضوع دستگاه قضایی را برآن داشته تا با برخوردهای قاطع به مقابله با این پدیده برخیزند. وی بیان داشت: همان گونه که رییس قوه قضاییه فرمودند فساد با هاضمه نظام سازگاری ندارد و برای دفع خطر فساد، رانت خواری و ویژه خواری نیازمند فرمولی از جنس جهاد و انقلابی‌گری هستیم. رییس شورای قضایی هرمزگانم اظهار داشت: برای بهبود درعملکرد و رفع مشکلات و موانع موجود، تعامل سازنده و گسترش فضای همدلی میان دستگاه قضایی و دستگاه‌های اجرایی، امنیتی و انتظامی وهمچنین استفاده از توانمندی‌های همه دستگاه‌ها موفقیت درتحقق اهداف و دستاوردها را درپی خواهد داشت.
صالحی تصریح کرد: مبارزه قاطع و مستمر با فساد مطالبه مقام معظم رهبری از دستگاه قضایی است که تقویت نظارت‌های درونی و اجتماعی، افزایش سلامت کارگزاران، نهادسازی، شفافیت گرایی، توجه به معیشت کارکنان، ترویج فرهنگ وظیفه‌شناسی، تقویت نهادهای نظارتی و احیای حس مسوولیت‌پذیری می‌تواند در راستای مبارزه با مظاهر فساد موثر باشد
این مقام قضایی تاکید کرد: روند رسیدگی به پرونده‌ اخلالگران اقتصادی، دانه درشت‌ها و رانت خواران ادامه خواهد داشت و گزارش اقدامات دستگاه قضایی به صورت مستمر به مردم ارائه خواهد شد. صالحی یادآور شد: درموضوع مبارزه با قاچاق کالا و ارز نیز برخورد قاطع و قانونی صورت خواهد گرفت و ضمن توجه به سیاست‌های اقتصاد مقاومتی به منظور تحقق شعار سال و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی، حمایت‌های حقوقی قضایی از سرمایه‌گذاری مشروع اعمال خواهد شد.
وی اذعان داشت: درعرصه مواجهه با قاچاق باید «مقابله» و «پیشگیری» هر دو مدنظر چرا که تمرکز بر یکی از این دو مقوله بدون برنامه ریزی و اقدام نسبت به موضوع دیگر، نتیجه بخش نیست و ضرورت دارد رویکرد پیشگیرانه در کنار اقدامات مقابله‌ای به صورت توامان موردنظر قرار گیرد. 
استاندار هرمزگان نیز گفت: اطمینان داریم با نگاه جدیدی که رییس قوه قضاییه در حمایت از فعالان اقتصادی، رونق تولید و جلوگیری از تعطیلی واحدهای تولیدی دارد، از حجم مشکلات روزبه‌روز کاسته خواهد شد.
فریدون همتی استاندار هرمزگان اظهارداشت: با جهت‌گیری جدید دستگاه قضایی به‌طور حتم می‌توانیم آینده خوش‌بینانه تری را برای کشورمان پیش‌بینی کنیم.
وی بیان داشت: همراهی، همدلی و هماهنگی بسیار خوبی میان مجموعه دستگاه قضایی با مدیریت عالی و اجرایی هرمزگان وجود دارد که موجب شده بتوانیم گام‌های موثری در راستای توسعه استان برداریم.
دستگاه قضایی درمقابله  با فساد خط قرمزی ندارد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه