"شایسته سالاری" حلقه‌ مفقوده سطوح مختلف مدیریتی

تا زمانی که عده‌ای برای انجام کارهای خود به دنبال رابط می‌گردند، این مسئله نشان می‌دهد که در دستگاههای مختلف کشور ‏بیماری وجود دارد و بایستی برای مداوای این بیماری تلاش کرد؛ بنابراین شاید درمان آن زمان‌بر باشد، اما قابل خوب شدن است.‏ که در رویه‌های اجرایی باید مقداری تجدید نظر کنیم و روابط را از این قضایا حذف کرد؛ چرا که وجود رابطه بازی بیانگر این ‏است که یک جای کار اشکال دارد.‏
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از خانه ملت، نماینده مردم شیراز در مجلس دهم گفت: شایسته سالاری یکی از حلقه‌های مفقوده ای است که در سطوح مختلف مدیریتی در کشور وجود دارد، به نظرم من برای رفع این معظل وضع قوانین جدید که لازم نیست؛ چرا که به اندازه کافی قانون در این رابطه وجود دارد.
علی اکبری ، در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه در میان مردم و فعالان عرصه‌های گوناگون دائما مسئله عدم شایسته سالاری و شایسته گزینی در مناصب مختلف کشور بازگو می‌شود، آیا راهکاری برای برون رفت از این وضعیت وجود دارد، اشاره کرد و گفت: یکی از شاخصه‌های چرخه مدیریتی بایستی شایسته سالاری باشد و در واقع توجه ویژه‌ای شود به کسانی که توانمندی های لازم را برای یک عرصه خاص و مشخص دارند.
وی در ادامه افزود: بنابراین؛ باید متناسب با توانمندی، دانش و سطح تحصیلات مسئولیت‌هایی را به افراد واگذار کرد تا اینکه در بهتر اداره کردن بخش‌های مختلف کشور تاثیر داشته باشند.
نماینده مردم شیراز تصریح کرد: شاید به دلیل اینکه از ابتدا گزینش صیح نبوده است، بنابراین ارزیابی هم انجام نمی‌گیرد؛ چرا که وقتی مدیری از یک جایی عزل و یا اینکه در جایی نصب می‌شود، این یعنی در واقع فرآیند ورود و خروج آن تحت یک انضباط خاصی نیست و این مشکل هم مربوط به دستگاه‌های گوناگون کشور است.
عضو فراکسیون امید مجلس به حلقه مفقوده این روزهای کشور در سطوح مختلف مدیریتی اشاره و تاکید کرد: شایسته سالاری یکی از حلقه‌های مفقوده ای است که در سطوح مختلف مدیریتی در کشور وجود دارد، به نظرم من برای رفع این معظل وضع قوانین جدید که لازم نیست؛ چرا که به اندازه کافی قانون در این رابطه وجود دارد.
اکبری در ادامه افزود: معتقدم، که در رویه‌های اجرایی باید مقداری تجدید نظر کنیم و روابط را از این قضایا حذف کرد؛ چرا که وجود رابطه بازی بیانگر این است که یک جای کار اشکال دارد.
این نماینده مردم در مجلس اظهار کرد: تا زمانی که عده‌ای برای انجام کارهای خود به دنبال رابط می‌گردند، این مسئله نشان می‌دهد که در دستگاههای مختلف کشور بیماری وجود دارد و بایستی برای مداوای این بیماری تلاش کرد؛ بنابراین شاید درمان آن زمان‌بر باشد، اما قابل خوب شدن است.
"شایسته سالاری" حلقه‌ مفقوده سطوح  مختلف مدیریتی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه