تعمیرات اساسی واحد گازی نیروگاه شهید رجایی در مرحله جدید

قزوین - مریم نقدی - خبرنگاراقتصادسرآمد : برنامه تعمیرات اساسی و RI واحد شماره یک گازی با انجام دمونتاژ تجهیزات و اقدامات تعمیراتی، به مرحله دیگری وارد شد. 
به گزارش روابط عمومی شرکت مدیریت تولید برق شهید رجایی، پس از دمونتاژ روتور کمپرسور واحد شماره یک گازی، این تجهیز برای انجام تعمیرات RI و تعویض پره های آن، به شرکت تعمیرات نیروگاهی ایران ارسال گردید. 
بهمن غنوی معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی با بیان ویژگی های فنی تعمیرات اساسی و RI در این نوع واحدهای گازی اظهار داشت: روتور کمپرسور توربین های گازی نیروگاه شهید رجایی (GE-FRAME 9) از نوع دیسکی است که برای انجام RI، دیسک های آن، دمونتاژ و سند بلاست شده و سپس تست های غیر مخرب (NDT) بر روی آن انجام می شود.  معاون تعمیرات و نگهداری نیروگاه سیکل ترکیبی افزود: با انجام تعمیرات جزیی و اصلاحی روی دیسک های روتور کمپرسور، این تجهیز مهم واحد گازی، دوباره با تایرودهای جدید، مونتاژ می شود. 
بهمن غنوی با اشاره به مهم ترین اقدامات انجام گرفته در این دوره از تعمیرات واحد شماره یک گازی بیان داشت: جداسازی تجهیز دیفیوزر برای انجام جوش کاری و عایق کاری بهینه، دمونتاژ شافت کوپه لود برای انجام تست های لازم و همچنین تست خارج از مرکز، نوسازی قطعات مسیر گاز داغ و خارج کردن روتور ژنراتور از استاتور این تجهیز، مهم ترین فعالیت های تعمیراتی است که بر روی این واحد انجام شده است.  وی ادامه داد: بازدید و تعمیرات اساسی تجهیزات گیربکس، تورکنورتور، کولر هوای اتمایزینگ و روغن، همچنین بازدیدها و تعمیرات مربوط به تجهیزات الکتریکی و ابزار دقیقی، از اقدامت تعمیراتی است که بر روی تجهیزات جانبی این واحد، انجام شده است. 
نیروگاه شهید رجایی، اولین نیروگاهی است که تعمیرات RI روتور توربین و کمپرسور واحدهای گازی آن از سوی متخصصان داخلی انجام شده است.
تعمیرات اساسی  واحد گازی نیروگاه شهید رجایی در مرحله جدید
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه