پیشنهاد پرداخت یارانه نیمه دوم سال به صورت یکجا در اردیبهشت، برای جبران خسارات کرونا

حسینعلی حاجی دلیگانی در گفت و گو با تسنیم ، در خصوص برنامه دولت برای حمایت از بخش تولید و جبران خسارات بحران اخیر گفت: در حال حاضر از جزئیات کار دولت اطلاعی در دست نیست چرا که مجلس و کمیسیونهای تخصصی تقریباً دو ماهی است که تعطیل است، بنابراین می شود گفت اطلاع درستی از برنامه‌های دولت نداریم. امیدوارم هفته آینده مجلس شکل بگیرد و بتوانیم هم از طریق کمیسیونهای تخصصی و هم از طریق نظارتهایی که از طریق مجلس باید عمل بشود، موضوع، نحوه، نوع و میزان تقویت این بخش را بررسی و هم منابع و نوع منابعی که قرار است دولت در این زمینه هزینه کند، جزئیاتش پیگیری شود و اگر جایی نیاز به اصلاح یا تذکری هست انجام شود. در حال حاضر مجلس در فرایند نظارتی و حمایتی در بحث کرونا تا حدودی عقب افتاده است و به نوعی نقش مجلس با بسته ماندن مجلس آسیب دید.
نماینده مردم شاهینشهر در خصوص پیشنهادهای مطرح شده برای کمک به بخش تولید در شرایط فعلی گفت: ما برخی از پیشنهاداتی که داشتیم را به کمیسیون ویژه حمایت از تولید مکتوب  ارائه دادیم، هم برای فعال تر شدن بخشهای تولیدی و هم برای اینکه خانوارهایی که در حال حضر نان آور آنها شغلی و درآمدی ندارد، خصوصاً آنهایی که هیچ بیمه ای ندارند، باید چه اقداماتی انجام شود. پیشنهاد مشخص ما این بود که حداقل آن یارانه ای که در شش ماه دوم سال قرار است داده شود، در شش ماهه اول و در ماههای فروردین و اردیبهشت به خانوارها واگذار شود تا این ایام را بتوانند پشت سر بگذارند.
 وی افزود، اما مباحثی مطرح است که از بیستم به بعد کارها به نحوی شروع شود، طبیعتاً باید هزینه‌هایی که سربار تولید در شرایط فعلی است و برای کارهایی که عموم مردم قرار است مشغول آن باشند، به نحوی تأمین شود. یعنی ماسک و مواد ضدعفونی کننده باید به نوعی از طرف دولت تامین شود و در اختیار آنهایی که لازم است و به میزان مورد نیاز بسته به نوع کاری که اقتضا می کند در اختیار گذاشته شود.
پیشنهاد پرداخت یارانه نیمه دوم سال به صورت یکجا در اردیبهشت، برای جبران خسارات کرونا
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه