بهره برداری از فاز يكم پتروشيمی بوشهر با مشاركت بانك های صنعت و معدن و توسعه صادرات

بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با راه اندازی فاز نخست پتروشیمی بوشهر با ظرفیت ‏بیش از ‏‏۴.۲ میلیون تن در سال، ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور با احتساب افتتاح مجتمع پتروشیمی کاوه، میاندوآب، ‏لرستان و کیمیای ‏پارس خاورمیانه به بیش از ۷۴ میلیون تن در سال می رسد‎. ‎فاز یک بزرگترین پروژه پتروشیمی کشور از لحاظ حجم تولید به دستور رئيس جمهور و با مشارکت سندیکایی بانک ‏صنعت و معدن و بانک توسعه صادرات ایران و فایناس دو میلیارد یورویی خارجی به بهره برداری رسید‎.‎ محصولات پتروشیمی بوشهر در فاز نخست شامل گوگرد، متانول، متان، اتان، پروپان و بوتان است و علاوه بر ‏اشتغالزایی برای ‏‏1500 نفر در راه اندازی آن علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا از توان متخصصان داخلی نیز ‏بهره گرفته شده است. ‏
به گزارش اقتصادسرآمد، پتروشیمی بوشهر از اين بانك 9 ميليارد يوان تسهيلات دريافت ‏كرده است و ظرفیت تولید سالانه آن بیش از ۶ میلیون تن مي باشد كه بخش اعظم محصولات شركت با توجه به موقعیت ‏جغرافیایی کارخانه و نزدیکی به آبهای آزاد، صادر می شود‎. 
این پتروشیمی تنها واحد پتروشیمی در کشور است که زنجیره ارزش کامل محصولات پتروشیمی را در بر می گیرد و ‏احداث این پروژه در عسلویه و تأمین خوراک آن توسط پالایشگاه های پارس جنوبی با حداقل هزینه، باعث افزایش توجیه ‏اقتصادی و قدرت رقابت پذیری محصولات تولیدی شده که این مزیت می تواند به تولید انبوه با حداقل هزینه و دستیابی به ‏سودآوری بیشتر کمک کند و به واسطه توجیه اقتصادی مطلوب و اشتغالزایی قابل قبول، تأثیر به سزایی در محرومیت ‏زدایی از منطقه خواهد داشت‎. 
بر اساس اطلاعات دریافتی از شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، با راه اندازی فاز نخست پتروشیمی بوشهر با ظرفیت ‏بیش از ۴.۲ میلیون تن در سال، ظرفیت صنعت پتروشیمی کشور با احتساب افتتاح مجتمع پتروشیمی کاوه، میاندوآب، ‏لرستان و کیمیای پارس خاورمیانه به بیش از ۷۴ میلیون تن در سال می رسد‎. 
به گفته سخنگوی شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران، “برای اجرای فاز نخست پتروشیمی بوشهر یک میلیارد و ۳22 ‏میلیون یورو سرمایه‌گذاری شده که شامل شیرین‌سازی، تولید متانول، استحصال اتان و سرویس‌های جانبی بوده و درآمد ‏این طرح، سالانه ۳۷۰ میلیون یورو می باشد‎. 
محصولات پتروشیمی بوشهر در فاز نخست شامل گوگرد، متانول، متان، اتان، پروپان و بوتان است و علاوه بر ‏اشتغالزایی برای 1500 نفر در راه اندازی آن علاوه بر استفاده از تکنولوژی روز دنیا از توان متخصصان داخلی نیز ‏بهره گرفته
 شده است. ‏
بهره برداری از فاز يكم پتروشيمی بوشهر با مشاركت بانك های صنعت و معدن و توسعه صادرات
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه