اولویت کشورمعیشت مردم نه فضای مجازی

یک عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه «معیشت مردم اولویت دارد، اولویت مردم فضای مجازی نیست» گفت: طراحان چنین طراح‌های باید شفاف با مردم حرف بزنند. بسیاری اوقات ما موضوعی را مطرح می‌کنیم اما پشت پرده ماجرا را شفاف نمی‌کنیم و در همان فضای مجازی از یک جمله نماینده، بهره‌برداری سوء می‌شود.
به گزارش اقتصادسرآمد به نقل از ایسنا، اردشیر مطهری در مورد طرح مجلس یازدهم موسوم به سامان دهی فضای مجازی گفت: اعتقاد من این است که الان معیشت مردم اولویت دارد. اولویت مردم فضای مجازی نیست. بسیاری از مجموعه‌ها اقتصادی از فضای مجازی کسب دارآمد می‌کنند. شرایط کشور ما به گونه‌ای است که باید فقط برای معیشت تلاش کنیم.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در  مورد چگونگی مدیریت فضای مجازی گفت: معتقدم که اگر چیزی را بدون برنامه‌ریزی محدود کنیم، به نتیجه نخواهیم رسید. ما باید به مردم بگوییم که برنامه جایگزین ما چیست. دوستانی که طرح سامان‌دهی را ارائه کردند باید در مورد آینده فضای مجازی در ایران تصمیم بگیرند.
نماینده مردم گرمسار در مجلس با تاکید بر ضرورت شفاف شدن طرح سامان دهی گفت: مردم باید با جزئیات این طرح آشنا شوند. گاهی بعضی‌ها شایعاتی در مورد این طرح‌ها درست می‌کنند مثلا می‌گویند قرار است همه شبکه‌های مجازی فیلتر شود. می‌دانم که نگاه همکارانم، سامان‌دهی است نه فیلترینگ. ساماندهی یعنی رساندن پیام‌رسان‌های داخلی به مرزی که توان رقابت با خارجی‌ها را داشته باشند. پیام رسان‌های داخلی باید آنقدر جذاب باشد که مردم را به استفاده از آن ترغیب کند.
این عضو کمیسیون اجتماعی مجلس افزود: طراحان چنین طراح‌هایی باید شفاف با مردم حرف بزنند. بسیاری اوقات ما یک چیز را مطرح می‌کنیم اما پشت پرده ماجرا را شفاف نمی‌کنیم و در همان فضای مجازی از یک جمله نماینده، بهره‌برداری سوء می‌شود. 
اولویت کشورمعیشت مردم نه فضای مجازی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه