مجلس به دنبال اجرای دقیق و دائمی قانون رتبه بندی 

عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس درباره طرح نظام رتبه بندی معلمان، گفت: این طرح به دلیل اجرای ناقص دولت از قانون رتبه بندی در دستور کار مجلس قرار گرفته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عباس مقتدایی با اشاره به اعلام وصول طرح نظام رتبه بندی در نشست روز چهارشنبه ۱۹ شهریور صحن علنی مجلس، اظهار کرد: مجلس با این طرح به دنبال اجرای دقیق قانون رتبه بندی معلمان است. در حال حاضر بسیاری از معلمان از نحوه اجرای قانون رتبه بندی به هیچ عنوان رضایت ندارند و خواهان اعمال اصلاحاتی در آن هستند.
نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی با برشمردن ضرورت اهمیت آموزش و پرورش، عنوان کرد: باید تمام زمینه‌های لازم برای رفع دغدغه معلمان به کار گرفته شود چرا که سرمایه‌گذاری در حوزه آموزش و پرورش آینده کشور را تضمین خواهد کرد.
وی ادامه داد: مجلس یازدهم از طریق کمیسیون آموزش و تحقیقات به دنبال تحقق مطالبات فرهنگیان است که اجرای دقیق رتبه بندی معلمان یکی از مطالبات اصلی فرهنگیان است.
مقتدایی، رتبه بندی معلمان را بر مبنای دانایی، تجربه، سوابق علمی و کارشناسی دانست و گفت: رتبه‌بندی معلمان می‌تواند به ارتقای کیفیت آموزش کمک شایانی کند و علاوه برا این، می‌تواند در احقاق حقوق فرهنگیانی که نیازمند حفاظت و حمایت هستند نیز تأثیر بسزایی داشته باشد.
عضو فراکسیون فرهنگیان مجلس تأکید کرد: از سوی دیگر هدف بعدی مد نظر مجلس در تصویب این قانون، دائمی شدن آن است؛ معتقدم رتبه بندی فرهنگیان نه تنها در بودجه سالیانه بلکه باید در برنامه هفتم توسعه کشور نیز باید دیده شود.
در عین حال، عضو کمیسیون آموزش مجلس تأکید کرد: اگر قرار به ادامه همکاری با نیروهای نهضتی پذیرفته نشده در آزمون است، این داوطلبان باید دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند.
در عین حال، مهدی اسماعیلی با اشاره به تجمع صورت گرفته امروز برخی از معلمان در برابر مجلس، اظهار کرد: بنابر مأموریتی که هیأت رئیسه مجلس محول کرد روز گذشته در جمع تجمع کنندگان حاضر شده و شنوای مشکلات و مسائل فرهنگیان عزیز بودم.
نماینده مردم میانه در مجلس شورای اسلامی افزود: بخشی از تجمع کنندگان نیروهای نهضت سواد آموزی بودند که در آزمون 20 تیرماه شرکت نموده ولی موفق به کسب حدنصاب  قبولی در آزمون نشده بودند که خواستار رفع مشکل خود بودند.
وی یادآور شدند: تاکید و تلاش ما این است که بعد از رسیدگی به خواسته و انتظار چندین ساله این قشر دلسوز و زحمتکش ساماندهی امر بسیار مهم نیروی انسانی آموزش وپرورش درسالهای آتی، فقط از طریق دانشگاه‌های فرهنگیان و شهید رجایی به عنوان تنها مرجع و مرکز تامین و تربیت نیروی انسانی باشد.
وی ادامه داد: در این تجمع تعدادی از بازنشستگان فرهنگی نیز حضور داشتند که همزمانی بازنشستگی آنان با تاریخ اجرای قانون رتبه بندی معلمان شاغل(۹۸/۷/۱) و عدم برخورداری از مزایای این قانون را تبعیض درحق خود قلمداد می‌کردند. 
عضو ناظر مجلس بر شورای عالی آموزش و پرورش در ادامه با اشاره به لزوم توجه خاص به مقام و منزلت معلمان به تجمع کنندگان قول داد که تمامی خواسته‌های آن‌ها را جهت تصمیم‌گیری به مسئولین مربوطه رسانده و پیگیری های لازم را انجام خواهد داد.
اسماعیلی اضافه کرد: آموزش وپرورش باید هرچه سریع تر و قبل از بازگشایی مدارس ضمن تعیین تکلیف نیروی انسانی خویش برابر قانون به فکر تامین کمبود معلمان درسالتحصیلی جدید ونیز درسالهای آینده باشد.
رئیس کمیته آموزش و پرورش کمیسیون آموزش وتحقیقات تأکید کرد: در نشست عصر روز یکشنبه ۱۹ مرداد کمیسیون آموزش، تمامی این دغدغه‌ها به وزیر آموزش و پرورش منتقل و تأکید شد آموزش و پرورش برنامه عملی خود را برای حل این معضلات به کمیسیون آموزش و کمیته آموزش و پرورش ارائه نماید.
در هین حال، محمدرضا احمدی با اشاره به تأکید رهبر معظم انقلاب در سی و چهارمین اجلاس آموزش و پرورش مبنی بر جذب نیرو در آموزش و پرورش فقط از مسیر دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه شهید رجایی، اظهار کرد: جذب نیروهای صالح و کارآمد یکی از مسائل مهمی است که همواره در حوزه نیروی انسانی آموزش و پرورش باید مد نظر قانونگذار و آموزش و پرورش باشد.
نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی افزود: بر همین اساس برای ارتقای کیفی نیروهای نهضت سوادآموزی آموزش و پرورش اقدام به برگزاری آزمون برای گزینش از میان پذیرفته شدگان در آزمون بود که در این آزمون حدود 25 هزار داوطلب شرکت کردند.
احمدی ادامه داد: اکثریت شرکت کنندگان در آزمون برگزار شده توسط آموزش و پرورش پذیرفته شدند و داوطلبان پذیرفته نشده، باید از مجرای قانونی و آن هم از ورودی دانشگاه فرهنگیان و شهیدی رجایی جذب شوند.وی با بیان اینکه بحث‌های زیادی در خصوص جذب نیروهای نهضتی پذیرفته نشده در آزمون در کمیسیون آموزش صورت گرفت، با اشاره به تجمعات صورت گرفته اخیر نهضتی‌ها در برابر مجلس، گفت: مجلس نباید با هر تجمعی نظر خود را تغییر دهد چرا که این قبیل اقدامات موجب ایجاد دیکتاتوری اجتماعی در فضای تصمیم‌گیری کشور می‌شود.عضو کمیسیون آموزش مجلس ادامه داد: در شرایط فعلی می‌توان برای نیروهای با سابقه‌ای چندین سال سابقه تدریس داشته‌اند، دوره‌های آموزشی در دانشگاه فرهنگیان برگزار کرد و پس از آن این عزیزان اجازه تدریس داشته باشند که سازوکار آن نیز باید توسط آموزش و پرورش برنامه‌ریزی شود./خانه ملت
مجلس به دنبال اجرای دقیق و دائمی قانون رتبه بندی 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه