بررسی «اقتصادسرآمد» از روند افزایشی فوتی های کرونا با رکورد 337 نفر

سیاه ترین روز کرونایی

گروه سیاسی- سخنگوی وزارت بهداشت آخرین موارد بروز و فوتی ناشی از کروناویروس در کشور طی ۲۴ ساعت را اعلام کرد و گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند.سیماسادات لاری گفت: در ۲۸ مهر ۱۳۹۹ و بر اساس معیارهای قطعی تشخیصی، ۴ هزار و ۲۵۱ بیمار جدید مبتلا به کووید۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۹۴۸ نفر از آنها بستری شدند.مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۵۳۴ هزار و ۶۳۱ نفر رسید.
به گزارش اقتصادسرآمد، لاری گفت: متاسفانه در طول ۲۴ ساعت گذشته، ۳۳۷ بیمار کووید۱۹ جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری به ۳۰ هزار و ۷۱۲ نفر رسید.
سخنگوی وزارت بهداشت ادامه داد: خوشبختانه تا کنون ۴۳۱ هزار و ۳۶۰ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند. ۴۷۷۱ نفر از بیماران مبتلا به کووید۱۹ در وضعیت شدید این بیماری تحت مراقبت قرار دارند.تا کنون چهار میلیون و ۵۴۰ هزار و ۴۵۵ آزمایش تشخیص کووید۱۹ در کشور انجام شده است.
به گفته لاری، استانهای تهران، اصفهان، قم، آذربایجان شرقی، خراسان جنوبی، سمنان، قزوین، لرستان، اردبیل، خوزستان، کرمانشاه، کهگیلویه و بویراحمد، گیلان، بوشهر، زنجان، ایلام، خراسان رضوی، مازندران، چهارمحال و بختیاری، البرز، آذربایجان غربی، مرکزی، کرمان، خراسان شمالی، همدان، یزد و کردستان در وضعیت قرمز قرار دارند.استانهای هرمزگان، فارس و گلستان نیز در وضعیت هشدار قرار دارند.
در عین حال، دیروز رییس جمهوری در جلسه با وزیر و معاونین وزارت بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی و روسای دانشگاه های علوم پزشکی در خصوص بیماری کرونا گفت: با ادبیات واحد با مردم سخن بگوییم، اظهار کرد: هم باید مردم را آگاه کنیم و هم در عین حال آنان نترسانیم. ترساندن از سویی منجر به عدم همراهی می‌شود چرا که با گذشت زمان عادی تلقی می‌شود. مردم اگر با ما همراه نشوند ما موفق نمی‌شویم.اگر ما برای ماسک جریمه می‌گذاریم مردم باید بداند که این کار برای کمک به آنان است ،نه اینکه ما برای پول مردم کیسه دوخته باشیم. اصلاً چنین چیزی نیست.
رییس جمهور ادامه داد: کار اصلی ما در شرایط فعلی تغییر سبک زندگی است. هر درمان و راه‌حل دیگر پیشروی ما باشد ممکن است که به جای خود موثر باشد اما اساس مساله، تغییر سبک زندگی است یعنی همه باید باور کنیم شرایط سال ۹۹ و سال ۱۴۰۰ با شرایط سال‌های پیش متفاوت است.
روحانی با تاکید بر اینکه مبنا باید بر این باشد تا دو سال دیگر با این مشکل مواجه هستیم، گفت: اینکه بخواهیم عروسی بگیریم باید سبک قبلی را کنار بگذاریم. اگر با سبک قبل بخواهیم مجلس شادمانی بگیریم، شدنی نیست. همه باید بپذیریم و قبول کنیم. نمی‌شود در سالن جمع شویم. سبک و سیاق قبلی در حسینیه و مسجد برای عزاداری ممکن نیست. شرایط مسافرت و رفت‌وآمد نیز با گذشته متفاوت است.وی قرار گرفتن دین،  علم،  تخصص،  مناسک دینی و امور بهداشتی در کنار هم را از نقاط قوت کشور در مبارزه با شیوع بیماری کرونا عنوان کرد و گفت: دین و علم در موضوع مبارزه با کرونا کنار هم قرار گرفتند و از هم فاصله نگرفتند.
رییس جمهوری با بیان اینکه اگر مراجع عظام تقلید و رهبری به ستاد ملی کرونا کمک نمی‌کردند، خیلی مشکل پیدا می کردیم، ادامه داد: همه یک صدا در این کشور حرف زدند که مساله مهمی است.
روحانی با اشاره به این موضوع که متخصصان و بزرگان پزشکی ما با لحن واحدی صحبت نمی‌کنند خطاب به متخصصان علوم پزشکی کشور گفت: خواهش می‌کنم با ادبیات واحد با مردم صحبت کنیم و نگاه‌ها و لحن‌ها را به هم نزدیک کنیم.وی تصریح کرد: ضمن هشدار به مردم و بیان عواقب بیماری کرونا، نباید ترس و واهمه ایجاد کنیم و بشارت و انذار باید کنار هم باشند.
رییس جمهوری با بیان اینکه باید خبر خوشایند و ناخوشایند را با هم به مردم بدهیم، گفت: اگر به شکل بی رویه به مردم هشدار دهیم ممکن است این هشدارها برای مردم عادی شوند و بیان خطرات بیماری باید به موقع، به اندازه و با فاصله معین و با زبان های مختلف باشد.وی با تاکید بر این موضوع که ادبیات مورد استفاده برای هشدار به مردم درباره بیماری باید از یک منشاء واحد سرچشمه بگیرد، گفت: هشدارها را با تعبیرات مختلف برای مردم باید بیان کنیم. مهم آن است که مردم برای همراهی با سیاست‌های ستاد ملی کرونا قانع شوند.
سیاه ترین روز کرونایی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه