کنایه معاون اول رئیس جمهور به رئیس مجلس

بودجـه چـوب ادب سیاستـمدارانـی اسـت که تنها شعـار می‌دهنـد

هفتادوپنجمین جلسه ستاد فرماندهی اقتصاد مقاومتی به ریاست معاون اول رییس جمهور برگزار شد. به گزارش اقتصادسرآمد، جهانگیری در این جلسه با اشاره به اهمیت بودجه سال 1400 کشور، گفت: بودجه سال آینده کشور و جهت گیری های اصلی آن باید با محوریت سیاست های اقتصاد مقاومتی تدوین شود.
معاون اول رییس جمهور با بیان اینکه از هفته آینده بحث درباره منابع و مصارف بودجه سال 1400 در دولت انجام خواهد شد، اظهار امیدواری کرد که بودجه مطابق سنوات گذشته در زمان مقرر در اختیار نمایندگان مجلس شورای اسلامی قرار بگیرد.
وی با اشاره به اینکه تحریم ها و شیوع کرونا فشارهای مضاعفی بر بودجه کشور در سالجاری وارد کرده است، گفت: به فضل الهی این دوره سخت را پشت سر خواهیم گذاشت و تصور دشمنان ایران که فکر می کردند ایران دچار کسری بودجه شدیدی شده و اقتصادش فرو خواهد ریخت، باطل خواهد شد.
جهانگیری افزود: با وجود همه سختی ها و دشواری ها که بر دولت و ملت ایران گذشت با همتی که مدیران کشور در موضوع بودجه از خود نشان دادند، موفق شدیم تاکنون از این مرحله عبور کنیم هرچند برخی نمی خواهند قدر این زحمات را بدانند و حرف هایی را بر زبان جاری می کنند که جز دلسرد کردن مدیریت کشور ثمری ندارد.
وی با تاکید بر اینکه همه می دانند که زبان مدیران دولت برای پاسخگویی زبان الکن نیست، گفت: ما شرایط کشور و مردم را در موضع گیری های خود لحاظ می کنیم و می دانیم که مردم در شرایط سخت کنونی از مسئولان خود انتظار دارند که به فکر زندگی و معیشت آنان باشند نه اینکه سرگرم دعوا و مجادله با یکدیگر شوند چرا که این مسئله گره ای از زندگی آنان باز نمی کند.
جهانگیری گفت: موضوع کرونا نیز باید بعنوان موضوعی جدی در بودجه سال 1400 با سرفصلی مشخص مدنظر قرار گیرد و حمایت از شرکت های دانش بنیان باید در بودجه سال آینده مورد نظر باشد. شرکت های دانش بنیان در دوران کرونا کمک فراوانی در تولید ماسک و تجهیزات پزشکی کردند که این روند باید جدی تر دنبال شود.
معاون اول رییس جمهور گفت: تجربه من به عنوان فردی که هم در دولت و هم در مجلس فعالیت کرده ام می گوید؛ بودجه چوب ادب سیاستمداران بویژه سیاستمدارانی است که تنها شعار می دهند. منابع و مصارف در بودجه کشور موضوعی واقعی است و باید با آن منطقی برخورد کرد. نمی توان ذهنی و خیالی منابع کشور را افزایش دهیم. متاسفانه برخی مسائلی که در حال حاضر عنوان می شود با ده برابر بودجه کنونی نیز نمی توان به آن حرف ها جامه
 عمل پوشاند.
بودجـه چـوب ادب سیاستـمدارانـی اسـت  که تنها شعـار می‌دهنـد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه