تاریخ انتشار:1404/4/29
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان تشریح کرد؛
تداوم عملیات اجرایی پروژه های راهسازی در خوزستان
اقتصادسرآمد- مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان آخرین وضعیت عملیات اجرایی پروژه های راهسازی در خوزستان را تشریح کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، روح الله عمادی، مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان با اشاره به ازوم توسعه محور های ارتباطی استان بیان کرد: وجود ۲ مرز چذابه و شلمچه، پنج بندر مهم و بزرگترین بندر فلهبر کشور، همچنین صنایع نفتی، فولادی و کشاورزی، حجم ترافیک و ترانزیت در استان را بسیار بالا برده است.
وی افزود: استان خوزستان قطب حمل و نقل بار و مسافر بوده و همواره جزو سه استان برتر کشور از نظر تناژ حمل بار است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به اولویتبندی محورهای پرترافیک و پرحادثه اشاره کرد و گفت: محور اهواز - خرمشهر (۱۰۵ کیلومتر) از مهمترین محورهای استان بوده که ۵۰ کیلومتر آن در حال اجرا توسط پیمانکاران است و ۵۵ کیلومتر باقیمانده نیز به شرکت ساخت و توسعه راهها واگذار شده است این محور علاوه بر تردد زوار اربعین و راهیان نور، نقش مهمی در ارتباط با عراق دارد.
عمادی ادامه داد: محور شوشتر- دزفول که ۱۳ کیلومتر آن حادثهخیز بوده از دیگر طرح های مهم در حوزه راه استان به شمار می رود که با پیگیری نمایندگان و مسئولان، اعتبارات لازم برای این طرح تأمین و عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان هدف از اجرای طرح راهسازی شوشتر - دزفول را تبدیل راه ۲طرفه به چندبانده برای کاهش تلفات جانی عنوان کرد.
وی در ادامه به محور ماهشهر - رامشیر - هفتگل (مسیر ترانزیت بنادر) اشاره کرد و افزود: این محور، مسیر اصلی خروج تریلیهای باری از بنادر به مرکز کشور است که ۱۳ کیلومتر باقیمانده از آن در حال چهارخطه شدن است.
عمادی بیان کرد: اعتبارات مناسبی در بودجه ملی برای محور اهواز - رامهرمز - بهبهان در نظر گرفته شده که با تزریق اعتبار، سرعت اجرایی این طرح افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: محور عبدالخان-بستان - چذابه که مسیر تریلی ها را کوتاه می کند با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در دست پیگیری است که این مسیر ۱۰۰ کیلومتر از مسیر تردد کامیونها را کاهش می دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از پیشرفت پروژههای دیگری مانند محور رامهرمز - مسجدسلیمان (پیمانکار فعال) و محور عبدالخان - بستان (دارای اعتبار ملی) خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تخصیص بهموقع اعتبارات، این پروژهها به سرعت به بهرهبرداری برسند.
وی در پایان از امضای تفاهمنامه جاده میانبر مسجدسلیمان با اعتبار پنج همت از محل ماده ۲۳ خبر داد و گفت: این طرح یکی از اتفاقات خاص در سطح استان و کشور محسوب میشود.
وی افزود: استان خوزستان قطب حمل و نقل بار و مسافر بوده و همواره جزو سه استان برتر کشور از نظر تناژ حمل بار است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان به اولویتبندی محورهای پرترافیک و پرحادثه اشاره کرد و گفت: محور اهواز - خرمشهر (۱۰۵ کیلومتر) از مهمترین محورهای استان بوده که ۵۰ کیلومتر آن در حال اجرا توسط پیمانکاران است و ۵۵ کیلومتر باقیمانده نیز به شرکت ساخت و توسعه راهها واگذار شده است این محور علاوه بر تردد زوار اربعین و راهیان نور، نقش مهمی در ارتباط با عراق دارد.
عمادی ادامه داد: محور شوشتر- دزفول که ۱۳ کیلومتر آن حادثهخیز بوده از دیگر طرح های مهم در حوزه راه استان به شمار می رود که با پیگیری نمایندگان و مسئولان، اعتبارات لازم برای این طرح تأمین و عملیات اجرایی آن توسط پیمانکار آغاز شده است.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان هدف از اجرای طرح راهسازی شوشتر - دزفول را تبدیل راه ۲طرفه به چندبانده برای کاهش تلفات جانی عنوان کرد.
وی در ادامه به محور ماهشهر - رامشیر - هفتگل (مسیر ترانزیت بنادر) اشاره کرد و افزود: این محور، مسیر اصلی خروج تریلیهای باری از بنادر به مرکز کشور است که ۱۳ کیلومتر باقیمانده از آن در حال چهارخطه شدن است.
عمادی بیان کرد: اعتبارات مناسبی در بودجه ملی برای محور اهواز - رامهرمز - بهبهان در نظر گرفته شده که با تزریق اعتبار، سرعت اجرایی این طرح افزایش خواهد یافت.
وی تصریح کرد: محور عبدالخان-بستان - چذابه که مسیر تریلی ها را کوتاه می کند با اعتبار ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد ریال در دست پیگیری است که این مسیر ۱۰۰ کیلومتر از مسیر تردد کامیونها را کاهش می دهد.
مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان از پیشرفت پروژههای دیگری مانند محور رامهرمز - مسجدسلیمان (پیمانکار فعال) و محور عبدالخان - بستان (دارای اعتبار ملی) خبر داد و ابراز امیدواری کرد که با تخصیص بهموقع اعتبارات، این پروژهها به سرعت به بهرهبرداری برسند.
وی در پایان از امضای تفاهمنامه جاده میانبر مسجدسلیمان با اعتبار پنج همت از محل ماده ۲۳ خبر داد و گفت: این طرح یکی از اتفاقات خاص در سطح استان و کشور محسوب میشود.
برچسب ها : مدیرکل راه و شهرسازی خوزستان اقتصادسرآمد پروژه های راهسازی
اخبار روز
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
