تاریخ انتشار:1404/8/13
        
        
        تقویت کریدور شمال- جنوب؛
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
اقتصادسرآمد- مدیرعامل راهآهن در دیدار با سفرای قبلی و جدید جمهوری اسلامی ایران در هند، بر ضرورت همکاری مشترک دو کشور در زمینه توسعه حمل و نقل ریلی و ترانزیت، به ویژه در مسیر کریدور شمال – جنوب تاکید کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، نشست دکتر ذاکری، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل راهآهن، با سفرای پیشین و جدید جمهوری اسلامی ایران در هند، روز یکشنبه یازدهم آبانماه در ساختمان مرکزی شهدای راهآهن برگزار شد.
 
دکتر ذاکری در این نشست، با اشاره به روابط تاریخی و ظرفیتهای فنی و صنعتی میان تهران و دهلینو، بر ضرورت تسریع در روند مذاکرات فنی و مالی جاری میان راهآهنهای دو کشور تأکید کرد.
 
وی گفت: ایران و هند میتوانند با استفاده از توانمندیهای مکمل خود در حوزه حملونقل ریلی، زمینه گسترش تبادلات اقتصادی، ترانزیتی و فناورانه را فراهم آورند.
 
مدیرعامل راهآهن همچنین بر اهمیت نقش هند در پروژههای ترانزیتی بینالمللی مانند کریدور شمال – جنوب و بندر چابهار اشاره کرد و گفت: افزایش همکاریهای فنی و مهندسی و انتقال دانش در زمینه ساخت و تأمین سیستم سیگنالینگ و ناوگان ریلی، میتواند گام مؤثری در توسعه همکاریهای منطقهای باشد.
 
در ادامه، محمد فتحعلی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در هند ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرعامل راهآهن در جهت توسعه روابط بینالمللی این مجموعه، تأکید کرد: هند از مهمترین شرکای راهبردی ایران در حوزه حملونقل محسوب میشود و با توجه به ظرفیتهای موجود، میتوان همکاریهای مشترک در زمینههای آموزشی، فنی و سرمایهگذاری را بیش از پیش گسترش داد.
 
    دکتر ذاکری در این نشست، با اشاره به روابط تاریخی و ظرفیتهای فنی و صنعتی میان تهران و دهلینو، بر ضرورت تسریع در روند مذاکرات فنی و مالی جاری میان راهآهنهای دو کشور تأکید کرد.
وی گفت: ایران و هند میتوانند با استفاده از توانمندیهای مکمل خود در حوزه حملونقل ریلی، زمینه گسترش تبادلات اقتصادی، ترانزیتی و فناورانه را فراهم آورند.
مدیرعامل راهآهن همچنین بر اهمیت نقش هند در پروژههای ترانزیتی بینالمللی مانند کریدور شمال – جنوب و بندر چابهار اشاره کرد و گفت: افزایش همکاریهای فنی و مهندسی و انتقال دانش در زمینه ساخت و تأمین سیستم سیگنالینگ و ناوگان ریلی، میتواند گام مؤثری در توسعه همکاریهای منطقهای باشد.
در ادامه، محمد فتحعلی سفیر جدید جمهوری اسلامی ایران در هند ضمن قدردانی از تلاشهای مدیرعامل راهآهن در جهت توسعه روابط بینالمللی این مجموعه، تأکید کرد: هند از مهمترین شرکای راهبردی ایران در حوزه حملونقل محسوب میشود و با توجه به ظرفیتهای موجود، میتوان همکاریهای مشترک در زمینههای آموزشی، فنی و سرمایهگذاری را بیش از پیش گسترش داد.
برچسب ها : مدیرعامل راهآهن اقتصادسرآمد جمهوری اسلامی ایران
اخبار روز
        - 
                            
تشریح اهداف کلان توسعهای سازمان بنادر در سال آینده
 - 
                            
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
 - 
                            
۳۰ درصد قیر تولیدی کشور در میان دستگاههای اجرایی توزیع میشود
 - 
                            
اخذ صلاحیت حرفهای تولیدکنندگان آسفالت الزامی شد
 - 
                            
واریز بیش از ۱۶ هزار میلیارد ریال به حساب اعضای صندوق ذخیره فرهنگیان در مهرماه
 - 
                            
بهرهبرداری از دو پروژه با حضور قائممقام مدیرعامل راهآهن
 - 
                            
تقویت کریدور شمال- جنوب؛ اولویت راهآهن ایران در تعاملات با هند
 - 
                            
از تبادل تجربیات فنی، تا سرمایهگذاری مشترک
 - 
                            
تسهیل صدور مجوزهای آبزیپروری در شرق اصفهان
 - 
                            
۱۰ هزار دستگاه ماشینآلات، پشتوانۀ ایمنی راههای کشور
 - 
                            
نگاه راهبردی به شرق با اتصال ریلی
 - 
                            
رقابت ژئوپلیتیک برای نفوذ به بنادر شمال آفریقا
 - 
                            
تمدید خشکسالی در تمام ایران
 - 
                            
چشمانداز توافق «ترامپ» و «شیجیپینگ» بر کشتیرانی جهانی
 - 
                            
«بندر انزلی» میزبان اجلاس استانداران خزر
 - 
                            
چالشهای استفاده از دانش بومی برای بازارهای دریایی
 - 
                            
توسعه همکاریهای فرهنگی، گردشگری ایران و ترکمنستان
 - 
                            
پرداخت تعهدات تأمین اجتماعی با نقد شدن اوراق دولت سرعت میگیرد
 - 
                            
543 میلیون قلم کالای احتکاری کشف شد
 - 
                            
چرا بازنگری در سیاستهای منابع آب ضروری است
 
