تاریخ انتشار:1404/6/18

رئیس سازمان هواپیمایی کشوری:
۴۵۰۰صندلی در سال نخست دولت چهاردهم به ظرفیت ناوگان هوایی تجاری کشور اضافه شد
اقتصادسرآمد- رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفت: در سال اول دولت چهاردهم بیش از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده و ۱۵ فروند هواپیمای زیر ۱۹ نفر نیز به ناوگان تاکسی هوایی افزوده شده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین پور فرزانه، معاون وزیر راه و شهرسازی و رییس سازمان هواپیمایی کشوری در گفت و گو با خبرنگار پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی با تاکید بر اهمیت رشد متوازن در چهار رکن اصلی صنعت هوایی کشور گفت: ناوگان، فرودگاهها، صنایع پشتیبان و نیروی انسانی، چهار رکن اساسی این صنعت هستند که باید به طور همزمان و متوازن توسعه یابند تا بتوانیم صنعت هوانوردی غیرنظامی پایدار و کارآمدی داشته باشیم.
وی با اشاره به مشکلات کمی و کیفی ناوگان هوایی اظهار داشت: کشور به دلیل تنوع اقلیمی نیازمند انواع هواپیماهای واید بادی، نروبادی، رجینال و هواپیماهای کمظرفیت زیر ۱۹ نفر است. به همین منظور، در سال اول دولت چهاردهم بیش از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده و ۱۵ فروند هواپیمای زیر ۱۹ نفر نیز به ناوگان تاکسی هوایی افزوده شده است.
پور فرزانه از ورود به توسعه هواپیماهای دوزیست خبر داد و گفت: این نوع هواپیماها که قابلیت نشست و برخاست روی آب را دارند، بدون نیاز به باند فرودگاه میتوانند نقش مهمی در پوشش مناطق محروم به ویژه در سواحل شمال و جنوب کشور ایفا کنند.
وی درباره وضعیت فرودگاهها نیز بیان داشت: ممیزی و ارزیابی فرودگاهها با هدف کسب مستندات و سرتیفیکتهای لازم آغاز شده و ادامه دارد تا ایمنی و استانداردهای لازم در تمام فرودگاههای کشور برقرار شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری، صنایع پشتیبان را بخش مهم دیگری از صنعت هوایی دانست و افزود: مراکز تعمیرات و نگهداری بازرسی و حمایت شدهاند تا ناوگان هوایی همواره آماده و بهروز باشد. همچنین دفاتر طراحی و مراکز آموزشی توسعه یافتهاند تا پشتیبانی کامل از ناوگان فراهم شود.
وی درباره نیروی انسانی تاکید کرد: دانشکده صنعت هوایی که پیشتر از سازمان جدا شده بود، مجدداً به زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری بازگشته و برنامههای آموزشی آن بازتعریف و توسعه یافته است. جذب دانشجو و هیئت علمی افزایش یافته و مراکز آموزش خصوصی و دولتی ممیزی شدهاند.
معاون وزیر راه در پاسخ به سوالی درباره اقتصاد پایدار صنعت هوایی گفت: افزایش بیرویه تعداد هواپیما بدون توجه به ضریب اشغال و تعداد پروازهای واقعی باعث میشود سرمایهگذاریها بازگشت مناسبی نداشته باشد. بررسیهای جامع انجام شده و نیاز واقعی کشور به ناوگان هوایی استخراج شده است.
وی افزود: در حالت نرمال کشور به بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای واید بادی و نروبادی نیاز دارد و اعداد بسیار بالاتر مانند ۵۵۰ فروند اقتصادی نیست. همچنین به دلیل تحریمها، امکان لیزینگ هواپیما برای پوشش پیکهای تقاضا وجود ندارد و ناچاریم پیکها را نیز با ناوگان داخلی مدیریت کنیم.
پور فرزانه تاکید کرد: صنعت هوانوردی ایران باید به سمت توسعه ناوگان کمظرفیت و جوانسازی ناوگان فعلی حرکت کند تا خدمات بهتر و مطمئنتری به مردم ارائه شود
وی با اشاره به مشکلات کمی و کیفی ناوگان هوایی اظهار داشت: کشور به دلیل تنوع اقلیمی نیازمند انواع هواپیماهای واید بادی، نروبادی، رجینال و هواپیماهای کمظرفیت زیر ۱۹ نفر است. به همین منظور، در سال اول دولت چهاردهم بیش از ۴۵۰۰ صندلی به ناوگان واید بادی و نروبادی اضافه شده و ۱۵ فروند هواپیمای زیر ۱۹ نفر نیز به ناوگان تاکسی هوایی افزوده شده است.
پور فرزانه از ورود به توسعه هواپیماهای دوزیست خبر داد و گفت: این نوع هواپیماها که قابلیت نشست و برخاست روی آب را دارند، بدون نیاز به باند فرودگاه میتوانند نقش مهمی در پوشش مناطق محروم به ویژه در سواحل شمال و جنوب کشور ایفا کنند.
وی درباره وضعیت فرودگاهها نیز بیان داشت: ممیزی و ارزیابی فرودگاهها با هدف کسب مستندات و سرتیفیکتهای لازم آغاز شده و ادامه دارد تا ایمنی و استانداردهای لازم در تمام فرودگاههای کشور برقرار شود.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری، صنایع پشتیبان را بخش مهم دیگری از صنعت هوایی دانست و افزود: مراکز تعمیرات و نگهداری بازرسی و حمایت شدهاند تا ناوگان هوایی همواره آماده و بهروز باشد. همچنین دفاتر طراحی و مراکز آموزشی توسعه یافتهاند تا پشتیبانی کامل از ناوگان فراهم شود.
وی درباره نیروی انسانی تاکید کرد: دانشکده صنعت هوایی که پیشتر از سازمان جدا شده بود، مجدداً به زیر مجموعه سازمان هواپیمایی کشوری بازگشته و برنامههای آموزشی آن بازتعریف و توسعه یافته است. جذب دانشجو و هیئت علمی افزایش یافته و مراکز آموزش خصوصی و دولتی ممیزی شدهاند.
معاون وزیر راه در پاسخ به سوالی درباره اقتصاد پایدار صنعت هوایی گفت: افزایش بیرویه تعداد هواپیما بدون توجه به ضریب اشغال و تعداد پروازهای واقعی باعث میشود سرمایهگذاریها بازگشت مناسبی نداشته باشد. بررسیهای جامع انجام شده و نیاز واقعی کشور به ناوگان هوایی استخراج شده است.
وی افزود: در حالت نرمال کشور به بیش از ۲۰۰ فروند هواپیمای واید بادی و نروبادی نیاز دارد و اعداد بسیار بالاتر مانند ۵۵۰ فروند اقتصادی نیست. همچنین به دلیل تحریمها، امکان لیزینگ هواپیما برای پوشش پیکهای تقاضا وجود ندارد و ناچاریم پیکها را نیز با ناوگان داخلی مدیریت کنیم.
پور فرزانه تاکید کرد: صنعت هوانوردی ایران باید به سمت توسعه ناوگان کمظرفیت و جوانسازی ناوگان فعلی حرکت کند تا خدمات بهتر و مطمئنتری به مردم ارائه شود
برچسب ها : رئیس سازمان هواپیمایی کشوری اقتصادسرآمد معاون وزیر راه و شهرسازی
اخبار روز
-
سرمایه اصلی بانک تجارت رضایت مشتریان است
-
پرداخت وام قرضالحسنه تا سقف یک میلیارد تومان به اصناف برای نخستین بار
-
حرفهای گری در مسیر تحقق اهداف؛ معیار ارزیابی و ارتقای مدیران
-
بانکداری خرد اساس فعالیت در بانک صادرات ایران است
-
قدردانی رئیس کل بانک مرکزی از خدمترسانی بانک صادرات ایران به زائران اربعین حسینی
-
بانک صادرات ایران در مسیر دستیابی به جایگاه شایسته در نظام بانکی ثابت قدم است
-
برگزاری نخستین همایش هماندیشی رؤسای دوایر برنامهریزی بانک قرضالحسنه مهر ایران
-
بانک اقتصاد نوین؛ نماد پایداری و آیندهنگری در بانکداری کشور
-
تفاهمنامه همکاری بانک تجارت با هلدینگ پتروشیمی خلیج فارس
-
مجمع عمومی بانک پاسارگاد؛ بازخوانی یک سال مالی موفق و تایید عملکرد سال ۱۴۰۳
-
پرداخت بیش از ۱,۴۹۰,۰۰۰ میلیون ریال تسهیلات قرضالحسنه ملل در مردادماه ۱۴۰۴
-
رفع مشکلات وموانع مهم تولید آبزی پروری با کمک نمایندگان تشکلها
-
ایجاد ۱۴۰۰ شغل با پرورش ماهی در ریجاب
-
برگزاری مراسم بزرگداشت میلاد پیامبر اعظم(ص) و امام جعفر صادق(ع)
-
۴۵۰۰صندلی در سال نخست دولت چهاردهم به ظرفیت ناوگان هوایی تجاری کشور اضافه شد
-
ترانزیت ریلی از مرزهای ایران به ۷ میلیون تن میرسد
-
کشف دو تُن کوسهماهی در آبهای پارسیان توسط دریابانی بندر لنگه
-
تسریع در تدوین طرح جامع شیراز و انعقاد تفاهمنامه اجرای طرح ۵۷ هکتاری اطراف حرم شاهچراغ (ع)
-
فرصتی راهبردی برای اشتغال، تولید و امنیت غذایی
-
بیمه مرکزی بر عملکرد شرکتهای بیمه نظارت جدی دارد