تاریخ انتشار:1404/6/22
با حضور معاونین وزیر راه و شهرسازی؛
جلسه بررسی کنترل کیفیت طرحهای مسکن حمایتی برگزار شد
اقتصادسرآمد- جلسه بررسی کنترل کیفیت طرح های مسکن حمایتی با حضور چهار تن از معاونین وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و موارد لازم برای رعایت اصول کیفی سازی تمامی پروژههای عمرانی مورد بررسی قرار گرفت.
به گزارش اقتصادسرآمد، جلسه بررسی کنترل کیفیت طرح های مسکن حمایتی امروز با حضور شهرام ملکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید، غلامرضا کاظمیان معاون شهرسازی و معماری وزیر راه و شهرسازی، علی نبیان معاون وزیر و مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن، عبدالرضا گلپایگانی معاون وزیر و مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران، فرجامی ناظر اجرایی حوزه مسکن و شهرسازی، حامد مانی فر مدیرکل دفتر مقررات ملی و کنترل ساختمان و اعضای هیأت مدیره شرکت عمران شهرهای جدید با هدف کمک به تحقق بحث کیفیت در اهداف برنامه هفتم پیشرفت برگزار شد.
ملکی در این نشست با بیان اینکه در پروژه های مسکن حمایتی تمامی ابزارهای تولید مسکن برای ذی نفعان به کارگرفته شده است گفت: در این راستا توجه به بحث کیفیت و ایجاد حس تعلق برای ساکنان در این مناطق و سکونتگاه ها مسئله بسیار مهمی بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اضافه کرد: موضوع ساخت مسکن حمایتی از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و وظیفه وزارت راه و شهرسازی در آن زمان صرفا تأمین زمین برای ساخت این واحدها بود؛ اقدام صحیحی که به مبحث کیفیت نیز کمک می کرد؛ اما امروز تمامی مراحل ساخت از ابتدا تا انتها بر عهده این وزارتخانه قرار گرفته که به بدلیل فراوانی و شلوغی بسیار، باعث کمرنگ شدن موضوع توجه به کیفیت شده است.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در این باره افزود: خوشبختانه امروز با درایت و سیاست وزیر محترم راه و شهرسازی درخصوص بحث طراحی و نما، هیچ واحدی جهت رعایت شأن مردم بدون ساخت و توجه به حوزه زیرساخت ها، فضای باز، آماده سازی و کیفیت ساختمان ها به متقاضیان تحویل داده نمی شود.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه حدود ۸۰۰ هزار واحد از پروژه های مسکن حمایتی امروز در مرحله ساخت نما بوده و یا به این مرحله هنوز نرسیده اند، گفت: از این رو شرایط فعلی بهترین فرصت است که بتوانیم با بهره گیری از تیم معماران قوی و برجسته، موضوع ارتقای کیفیت در نما و بهره برداری را کنترل کنیم.
ملکی همچنین بیان کرد: امروز باید با کمک تأکیدات وزیر راه و شهرسازی، قانون برنامه هفتم و قانون حمایت سازو کاری طراحی شود که با نظارت حوزه معماری و شهرسازی وزارت متبوع، مدیران توجیه شده و الزام سازی در این حوزه را به سراسر بخش های اجرایی ابلاغ کنیم.
در ادامه این جلسه معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز با تأکید بر ضروت توجه به طرح های جامع و تفصیلی، طرح های آماده سازی، طراحی شهری و معماری؛ باید بحث کیفیت را از ابتدا مورد توجه قرار داده و مدیریت کنیم گفت: بدون شک لازمه ایجاد ارتقای کیفیت، برخورداری از دانش طراحی است؛ ما باید پروژه های خود را از ابتدا به گونه ای طراحی کنیم که امکان زیست با کیفیت در آن ها وجود داشته باشد.
وی در این خصوص اضافه کرد: ترکیب حوزه های ساختمان و فضا باید به طور همزمان پیشرفت داشته باشد و مشکلات آن از ابتدای راه رفع شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در ادامه این جلسه نیاز به بروز انقلابی در حوزه ساخت و ساز را یکی از ضروریات امروز این حوزه دانست و گفت: ما باید پروژه ای به مردم تحویل دهیم که از جنبه کیفی ماندگار بوده و در حوزه ساخت نیز از ابتدا همزمان به بخش زیربنایی، روبنایی و فضا با احداث ساختمان توجه کنیم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این جلسه استفاده از معماران کاربلد و با مهارت را در طراحی تمامی پروژه های اجرایی ضروری دانست و گفت: باید از طراحی های فاخر استفاده شده و به عنوان الگو در سطح کشور تعمیم داده شود
ملکی در این نشست با بیان اینکه در پروژه های مسکن حمایتی تمامی ابزارهای تولید مسکن برای ذی نفعان به کارگرفته شده است گفت: در این راستا توجه به بحث کیفیت و ایجاد حس تعلق برای ساکنان در این مناطق و سکونتگاه ها مسئله بسیار مهمی بوده و باید در دستور کار قرار گیرد.
معاون وزیر راه و شهرسازی در این خصوص اضافه کرد: موضوع ساخت مسکن حمایتی از سال ۱۳۸۶ آغاز شد و وظیفه وزارت راه و شهرسازی در آن زمان صرفا تأمین زمین برای ساخت این واحدها بود؛ اقدام صحیحی که به مبحث کیفیت نیز کمک می کرد؛ اما امروز تمامی مراحل ساخت از ابتدا تا انتها بر عهده این وزارتخانه قرار گرفته که به بدلیل فراوانی و شلوغی بسیار، باعث کمرنگ شدن موضوع توجه به کیفیت شده است.
مدیر عامل شرکت عمران شهرهای جدید در این باره افزود: خوشبختانه امروز با درایت و سیاست وزیر محترم راه و شهرسازی درخصوص بحث طراحی و نما، هیچ واحدی جهت رعایت شأن مردم بدون ساخت و توجه به حوزه زیرساخت ها، فضای باز، آماده سازی و کیفیت ساختمان ها به متقاضیان تحویل داده نمی شود.
این مقام مسئول در ادامه سخنان خود با تأکید براینکه حدود ۸۰۰ هزار واحد از پروژه های مسکن حمایتی امروز در مرحله ساخت نما بوده و یا به این مرحله هنوز نرسیده اند، گفت: از این رو شرایط فعلی بهترین فرصت است که بتوانیم با بهره گیری از تیم معماران قوی و برجسته، موضوع ارتقای کیفیت در نما و بهره برداری را کنترل کنیم.
ملکی همچنین بیان کرد: امروز باید با کمک تأکیدات وزیر راه و شهرسازی، قانون برنامه هفتم و قانون حمایت سازو کاری طراحی شود که با نظارت حوزه معماری و شهرسازی وزارت متبوع، مدیران توجیه شده و الزام سازی در این حوزه را به سراسر بخش های اجرایی ابلاغ کنیم.
در ادامه این جلسه معاون معماری و شهرسازی وزیر راه و شهرسازی نیز با تأکید بر ضروت توجه به طرح های جامع و تفصیلی، طرح های آماده سازی، طراحی شهری و معماری؛ باید بحث کیفیت را از ابتدا مورد توجه قرار داده و مدیریت کنیم گفت: بدون شک لازمه ایجاد ارتقای کیفیت، برخورداری از دانش طراحی است؛ ما باید پروژه های خود را از ابتدا به گونه ای طراحی کنیم که امکان زیست با کیفیت در آن ها وجود داشته باشد.
وی در این خصوص اضافه کرد: ترکیب حوزه های ساختمان و فضا باید به طور همزمان پیشرفت داشته باشد و مشکلات آن از ابتدای راه رفع شود.
مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن نیز در ادامه این جلسه نیاز به بروز انقلابی در حوزه ساخت و ساز را یکی از ضروریات امروز این حوزه دانست و گفت: ما باید پروژه ای به مردم تحویل دهیم که از جنبه کیفی ماندگار بوده و در حوزه ساخت نیز از ابتدا همزمان به بخش زیربنایی، روبنایی و فضا با احداث ساختمان توجه کنیم.
مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران نیز در این جلسه استفاده از معماران کاربلد و با مهارت را در طراحی تمامی پروژه های اجرایی ضروری دانست و گفت: باید از طراحی های فاخر استفاده شده و به عنوان الگو در سطح کشور تعمیم داده شود
برچسب ها : معاونین وزیر راه و شهرسازی اقتصادسرآمد مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید
اخبار روز
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
