تاریخ انتشار:1404/6/22
توسط شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک صورت گرفت؛
125 هزار مورد آزمایش ارتقاء کیفیت در منطقه 2 آزاد راه تهران- شمال به ثبت رسید
اقتصادسرآمد- مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران اظهار داشت: در راستای توسعه و ایمنی راههای کشور آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران موفق شد با انجام بیش از 125 هزار مورد آزمایش ارتقاء کیفیت باند 2 منطقه 2 آزاد راه تهران- شمال را به افتتاح برساند.
به گزارش اقتصادسرآمد، احمد نوعی قالیباف در حاشیه بازدید از باند شرقی فاز دو آزاد راه تهران– شمال و سه آزمایشگاههای مستقر در آزاد راه تهران– شمال گفت: یکی از افتخارات مهندسی کشور ساخت این آزاد راه است که در آن جادهای دیده نمیشود و همه مسیر تونل یا پل است، که از لحاظ مهندسی و سازهای هم از جنبه اجرا و هم از لحاظ تکنیکی بسیار پیچیده و سخت است.
قالیباف اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در باند 2 منطقه 2 این آزاد راه در سه قطعه با استقرار 3 واحد آزمایشگاهی تمام آزمایشها را مطابق استانداردهای ملی، بینالمللی با سرعت و دقت انجام داده و موفق شده با ثبت بیش از 125 هزار مورد آزمایش این پروژه را به افتتاح نزدیک کند.
وی ادامه داد: تمامی این آزمایشها با هدف ارتقای کیفیت پروژه، افزایش طول عمر مفید سازهها، کاهش هزینههای نگهداری و تأمین ایمنی کاربران جاده، مطابق با استانداردهای ملی و بینالمللی صورت گرفته است.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به نقشآفرینی گسترده شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخشهای مختلف این قطعه افزود: در سه بخش مختلف از قطعه A2 آزادراه، حضور پررنگ و مؤثری داشتهایم. در قطعه A2-1 تعداد ۵۱ هزار و ۱۵۵ مورد، قطعه A2-2 نیز ۱۹ هزار و ۹۳۹ مورد و در قطعه A2-3 تعداد ۵۴ هزار و ۵۴۵ مورد آزمایش فنی و تخصصی انجام شده است.»
قالیباف همچنین به عملکرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در این پروژه اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز حدود 50 هزار مورد آزمایش بتن شامل نمونهگیری، اسلامپ و دمای بتن انجام شده و ۷۶ هزار و ۱۰۵ مورد مربوط به تعیین مقاومت بتن بوده و همچنین ۲ هزار و ۶۲ مورد دانسیته در محل، ۳۱۵ مورد آزمایش تراکم، ۷۰۶ مورد دانهبندی مصالح، ۷۰ مورد تراکم نسبی آسفالت، ۳۶ مورد قیرپاشی و ۶۸۲ مورد آزمایش آسفالت در این پروژه به ثبت رسیده است.
وی در پایان با بیان اینکه پروژه به مرحله پیشافتتاح و بهرهبرداری آزمایشی نزدیک میشود، خاطرنشان کرد: باند 2 منطقه 2 آزادراه تهران– شمال بهزودی با نقشآفرینی مؤثر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وارد مدار ترافیکی خواهد شد و احداث این مسیر در اشتغالزایی، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جادهای و کاهش استهلاک وسایل نقلیه موثر است.
قالیباف اضافه کرد: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در باند 2 منطقه 2 این آزاد راه در سه قطعه با استقرار 3 واحد آزمایشگاهی تمام آزمایشها را مطابق استانداردهای ملی، بینالمللی با سرعت و دقت انجام داده و موفق شده با ثبت بیش از 125 هزار مورد آزمایش این پروژه را به افتتاح نزدیک کند.
وی ادامه داد: تمامی این آزمایشها با هدف ارتقای کیفیت پروژه، افزایش طول عمر مفید سازهها، کاهش هزینههای نگهداری و تأمین ایمنی کاربران جاده، مطابق با استانداردهای ملی و بینالمللی صورت گرفته است.
مدیرکل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک با اشاره به نقشآفرینی گسترده شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک در بخشهای مختلف این قطعه افزود: در سه بخش مختلف از قطعه A2 آزادراه، حضور پررنگ و مؤثری داشتهایم. در قطعه A2-1 تعداد ۵۱ هزار و ۱۵۵ مورد، قطعه A2-2 نیز ۱۹ هزار و ۹۳۹ مورد و در قطعه A2-3 تعداد ۵۴ هزار و ۵۴۵ مورد آزمایش فنی و تخصصی انجام شده است.»
قالیباف همچنین به عملکرد آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک استان تهران در این پروژه اشاره کرد و گفت: در این بخش نیز حدود 50 هزار مورد آزمایش بتن شامل نمونهگیری، اسلامپ و دمای بتن انجام شده و ۷۶ هزار و ۱۰۵ مورد مربوط به تعیین مقاومت بتن بوده و همچنین ۲ هزار و ۶۲ مورد دانسیته در محل، ۳۱۵ مورد آزمایش تراکم، ۷۰۶ مورد دانهبندی مصالح، ۷۰ مورد تراکم نسبی آسفالت، ۳۶ مورد قیرپاشی و ۶۸۲ مورد آزمایش آسفالت در این پروژه به ثبت رسیده است.
وی در پایان با بیان اینکه پروژه به مرحله پیشافتتاح و بهرهبرداری آزمایشی نزدیک میشود، خاطرنشان کرد: باند 2 منطقه 2 آزادراه تهران– شمال بهزودی با نقشآفرینی مؤثر شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، وارد مدار ترافیکی خواهد شد و احداث این مسیر در اشتغالزایی، کاهش زمان سفر، کاهش تصادفات جادهای و کاهش استهلاک وسایل نقلیه موثر است.
برچسب ها : آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اقتصادسرآمد استان تهران
اخبار روز
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
-
آسیبهای سیاستگذاری اقتصادی بدون نگاه واقعبینانه
-
«دیجیتال، هوشمند و سبز» الزامات ارتقای بنادر ایران
-
«قفقازجنوبی» میدان جدید رقابت ژئوپلیتیک قدرتها
-
«سیلاب جنوب ایران» از فرصت یا تهدید
-
توسعه بنادر ماهیگیری؛ خط مقدم حمایت از جامعه محلی ساحلی
-
دولتیسازی مجدد «رجا» پس از ۱۶سال!
-
هماهنگی کامل دستگاههای امدادی و خدماتی از ساعات اولیه بامداد برقرار بود
-
پژوهشهای کاربردی، موتور محرک توسعه ریلی کشور
-
ضرورت ریشه یابی دلایل عملکرد ضعیف ایمنی حمل و نقل
-
تقویت اقتصاد شیلاتی در گرو توسعه پرورش گونههای بومی
-
بازار نفت در شوک محاصره دریایی ونزوئلا
-
ایستگاه آخر برای دستیابی به آرمانهای ترانزیت ریلی
-
راهبردهای شکوفایی اقتصاد ایران از مسیر دریا
-
ژئوپلیتیک هیدرودیجیتال میدان چین و هند
-
با اجرای طرح خانه ریز مشارکت مستقیم سرمایههای خرد مردم در پروژههای ساختوساز شهری فراهم شد
-
ناو سارتاک گارد ساحلی هند وارد بندر چابهار شد
-
در حال طراحی و ایجاد بنادر جدید دریای خزر متناسب با شرایط کاهش سطح آب هستیم
