تاریخ انتشار:1404/6/29

افزایش ۱۴ درصدی سهم حملونقل ریلی در جابجایی بار
اقتصادسرآمد- مدیرکل بازرگانی راهآهن گفت: سال ۱۴۰۳ سهم حمل و نقل ریلی از کل تناژ باری که در بنادر جابجا شده ۷.۳ درصد بوده که امروز در آمار پنج ماهه به هشت درصد رسیده و رشد ۱۴ درصدی داشته است. همچنین سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن بار در این شش ماهه از بنادر جابجا شده و این عدد رو به افزایش است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عابدین هادینژاد اظهار کرد: سرعت سیر قطارهای باری در حال حاضر ۳۱.۳ کیلومتر است که در حال افزایش آن هستیم.
وی افزود: یک کامیون با ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ تن دو روز زمان نیاز دارد تا به بندر شهید رجایی برسد اما یک قطار باری برنامه ای متشکل از ۵۰ واگن که وزن هر واگن ۶۸ تن است از بندر خشک آپرین در تهران کمتر از سه روز یعنی حدود ۴۹ ساعت به بندر عباس می رسد.
مدیرکل بازرگانی راهآهن تصریح کرد: قطارهای باری در راه آهن به صورت برنامه ای از بنادر شهید رجایی و امام خمینی(ره) سیر می کنند. به عنوان نمونه چهار رام قطار برنامه ای از معدن گل گهر به مقصد بندر شهید رجایی در شبکه ریلی فعال هستند.
وی عنوان کرد: در بندر امام خمینی(ره) نیز در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، قطارهای حاوی حجم بالای غلات، بارگیری و به مقاصد مورد نظر ارسال میشد.
هادینژاد اضافه کرد: به منظور ایجاد بستر برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی، تشکیل قطار کامل برای حمل برنامه محور بار در دستور کار راه آهن قرار دارد.
مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن در ادامه به جابه جایی انبوه بار توسط ریل اشاره کرد و گفت: با هر قطار امکان حمل ۲۴۰۰ تن تا ۴۰۰۰ تن بار وجود دارد و این کمک ویژه ای به تخلیه بنادر کشور و انتقال بار دپو شده از بنادر کشور به داخل سرزمین است.
به گفته وی، حمل و نقل ریلی، به عنوان یک روش حمل و نقلی ایمن و سبز محسوب می شود و در جلوگیری از آلایندگی محیط زیست، راه آهن نقش ویژه ای ایفا میکند.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، در کاهش آلودگی هوا نیز موثر است، عنوان کرد: در حمل و نقل جادهای ۱۹ برابر روش ریلی مصرف سوخت وجود دارد و هرتن کیلومتر بار در جاده ۳۲.۳ سی سی سوخت مصرف میکند در صورتی که در ریل ۳.۲ سیسی است.
هادینژاد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت میکرد، به کریدورهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: پروژه اتصال کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب با اتصال ریل به بنادر محقق می شود.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ سهم حمل و نقل ریلی از کل تناژ باری که در بنادر جابه جا شده ۷.۳ درصد بوده که امروز در آمار پنج ماهه به هشت درصد رسیده و رشد ۱۴ درصدی داشته است. همچنین سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن در این شش ماهه بار از بنادر جابهجا شده و این عدد رو به افزایش است.
در پایان گفت: برنامهریزیهایی انجام دادیم که این اعداد افرایش یابد. قطعا رشد اتفاقا خواهد افتاد و برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی ریل در جابهجایی بار که در برنامه هفتم توسعه پیشبینی شده نیازمند الزاماتی نیز هستیم.
وی افزود: یک کامیون با ظرفیت ۲۰ تا ۲۵ تن دو روز زمان نیاز دارد تا به بندر شهید رجایی برسد اما یک قطار باری برنامه ای متشکل از ۵۰ واگن که وزن هر واگن ۶۸ تن است از بندر خشک آپرین در تهران کمتر از سه روز یعنی حدود ۴۹ ساعت به بندر عباس می رسد.
مدیرکل بازرگانی راهآهن تصریح کرد: قطارهای باری در راه آهن به صورت برنامه ای از بنادر شهید رجایی و امام خمینی(ره) سیر می کنند. به عنوان نمونه چهار رام قطار برنامه ای از معدن گل گهر به مقصد بندر شهید رجایی در شبکه ریلی فعال هستند.
وی عنوان کرد: در بندر امام خمینی(ره) نیز در جنگ تحمیلی ۱۲ روزه، قطارهای حاوی حجم بالای غلات، بارگیری و به مقاصد مورد نظر ارسال میشد.
هادینژاد اضافه کرد: به منظور ایجاد بستر برای مشارکت بیشتر بخش خصوصی در حمل و نقل ریلی، تشکیل قطار کامل برای حمل برنامه محور بار در دستور کار راه آهن قرار دارد.
مدیرکل بازرگانی داخلی راه آهن در ادامه به جابه جایی انبوه بار توسط ریل اشاره کرد و گفت: با هر قطار امکان حمل ۲۴۰۰ تن تا ۴۰۰۰ تن بار وجود دارد و این کمک ویژه ای به تخلیه بنادر کشور و انتقال بار دپو شده از بنادر کشور به داخل سرزمین است.
به گفته وی، حمل و نقل ریلی، به عنوان یک روش حمل و نقلی ایمن و سبز محسوب می شود و در جلوگیری از آلایندگی محیط زیست، راه آهن نقش ویژه ای ایفا میکند.
وی با بیان اینکه حمل و نقل ریلی، در کاهش آلودگی هوا نیز موثر است، عنوان کرد: در حمل و نقل جادهای ۱۹ برابر روش ریلی مصرف سوخت وجود دارد و هرتن کیلومتر بار در جاده ۳۲.۳ سی سی سوخت مصرف میکند در صورتی که در ریل ۳.۲ سیسی است.
هادینژاد که در یک برنامه تلویزیونی صحبت میکرد، به کریدورهای کشور نیز اشاره کرد و گفت: پروژه اتصال کریدورهای شمال به جنوب و شرق به غرب با اتصال ریل به بنادر محقق می شود.
وی بیان کرد: در سال ۱۴۰۳ سهم حمل و نقل ریلی از کل تناژ باری که در بنادر جابه جا شده ۷.۳ درصد بوده که امروز در آمار پنج ماهه به هشت درصد رسیده و رشد ۱۴ درصدی داشته است. همچنین سه میلیون و ۶۰۰ هزار تن در این شش ماهه بار از بنادر جابهجا شده و این عدد رو به افزایش است.
در پایان گفت: برنامهریزیهایی انجام دادیم که این اعداد افرایش یابد. قطعا رشد اتفاقا خواهد افتاد و برای رسیدن به سهم ۲۵ درصدی ریل در جابهجایی بار که در برنامه هفتم توسعه پیشبینی شده نیازمند الزاماتی نیز هستیم.
برچسب ها : مدیرکل بازرگانی راهآهن اقتصادسرآمد حملونقل ریلی
اخبار روز
-
فیروزکوه قطب تولید ماهیان سردآبی در استان تهران
-
نامگذاری میدان راهآهن با رونمایی از لکوموتیو در راه آهن قم
-
ستاره بومی دریای خزر در مسیر توسعه آبزیپروری
-
افزایش ۱۴ درصدی سهم حملونقل ریلی در جابجایی بار
-
فصل جدید صید ماهیان استخوانی در دریای خزر از ۲۰ مهر آغاز میشود
-
نوسازی ناوگان، افزایش ظرفیت و اجرای ۱۲ پروژه تعریض و بهسازی راهها در دستور کار اربعین ۱۴۰۵
-
پایان فصل صید میگوی خلیج فارس
-
ضرورت تکمیل زنجیره تولید آبزیان و راهاندازی بازارچه عرضه محصولات شیلاتی در شوشتر
-
رشد ۱۹ درصدی حملونقل ریلی در جابهجایی زائران اربعین ۱۴۰۴ نسبت به سال قبل
-
ارتقای ایمنی اولویت راهآهن
-
نشست اعضای کمیسیون عمران مجلس با مدیرعامل راه آهن
-
رشد ۷۰ درصدی در تعداد نسبت به مدت مشابه سال قبل
-
بازدید رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از پروژههای توسعهای فرودگاه بینالمللی کیش
-
مشارکت بانکداران بانک پاسارگاد در پویش اهدای خون
-
بانک توسعه صادرات ایران؛ پشتیبان صنایع تولیدی و صادرکنندگان
-
فدراسیون تکواندو به جمع مشتریان بانک قرضالحسنه مهر ایران پیوست
-
گسترش همکاریهای بانک سپه و شهرداری اصفهان برای توسعه خدمات هوشمند شهری
-
محسن سیفی: استراتژی ۱۴۰۴، حفظ و ارتقای جایگاه بانک صادرات ایران در نظام بانکی است
-
غایت بانکداری اسلامی توزیع عادلانه منابع و مصرف آن در محل صحیح است
-
فصل جدید همکاری بانک تجارت با پتروپالایش کنگان کلید خورد