تاریخ انتشار:1404/6/30
ورود ۲۳ هواپیما به کشور
مکانیسم ماشه تاثیری بر صنعت هوایی ندارد
اقتصادسرآمد- معاون هوانوردی سازمان هواپیمایی کشوری، فعال شدن مکانیسم ماشه را بر صنعت هوایی بیتاثیر برشمرد و گفت: این صنعت در طول ۴۰ سال گذشته تحت تاثیر تحریمهای ظالمانه مختلف بوده و به سختی به تامین هواپیما و قطعات پرداخته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید حمیدرضا صانعی در خصوص فعال شدن مکانیزم ماشه و تاثیر آن بر صنعت هوایی افزود: تحریمهای شرکتهای هواپیمایی در شرایط فعلی با قبل از فعال شدن مکانیزم ماشه هیچ تفاوتی نکرده و همواره این تحریمها وجود داشته است؛ به طوری که ایرلاینهای ایرانی همواره به سختی میتوانستند هواپیماها و قطعات مد نظر خود را وارد کشور کنند.
وی بیان داشت: در یک سال فعالیت دولت چهاردهم حدود ۲۳ هواپیما وارد کشور شده و در کنار آن تعدادی از هواپیماهایی که عمر بالایی داشتند یا با مشکلات عملیاتی مواجه بودند، از رده خارج شدند.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در مقام مقایسه، در دولت چهاردهم ورود هواپیماها به کشور کمی بهتر شده است، به طوری که در چند ماه اخیر تعداد هواپیماهای بیشتری را توانستهایم وارد کنیم و امیدواریم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: از زمان استقرار دولت فعلی آمریکا دور زدن تحریمها سختتر از گذشته شده است، با این حال همواره در ۴۰ سال اخیر با این مشکلات مواجه بودیم.
پیگیر مشکلات شرکت آسمان هستیم
صانعی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: شرکتهای هواپیمای دولتی همواره مشمول محدودیتهای ظالمانه بیشتری هستند و علاوه بر آن، در داخل کشور نیز با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم میکنند؛ به طوری که به آن سهولت که یک شرکت سرمایهگذار بخش خصوصی میتواند هواپیما بخرد یا تراکنش مالیاش را انجام دهد (که آن هم راحت نیست)، به لحاظ قوانین داخلی نیز با محدودیتهای بیشتری مواجه است.
وی با اشاره به کاهش تعداد هواپیماهای فعال این شرکت به تنها یک فروند گفت: از یک سو هر چقدر مجوزهای کمتری به این شرکت بدهیم درآمد همان یک هواپیما نیز کمتر شده و مشکلات این شرکت با آن همه پرسنل بیشتر خواهد شد.
این مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زمین گیر شدن تنها هواپیمای شرکت آسمان در فرودگاه نجف ادامه داد: از سویی دیگر، وقتی مجوز بیشتری نیز به این شرکت بدهیم مردم با سختیهای بیشتری مواجه میشوند و در این راستا برای اینکه جلوی چنین مشکلاتی را بگیریم مجوزهای شرکت آسمان را محدود کردیم تا بتواند وضعیت خود را بهبود دهد.
وی بیان داشت: هواپیمایی آسمان با تعداد پرسنل بالا و هزینههای زیاد مواجه است و تعداد هواپیماهای آن از ۲۸ فروند هواپیمای فعال به یک فروند کاهش یافته است و چنین وضعیتی میتواند هر بنگاه اقتصادی را نابود کند.
صانعی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری میتواند شرایط را برای این شرکت تسهیل، مقررات را به صورت شفاف بازگو و همچنین با مالکان دولتی این شرکت رایزنی کند تا بتوان آن را از وضعیت فعلی خارج کرد، اما در حقیقت این مالکان آسمان هستند که میتوانند آن را تقویت کرده یا نابود کنند و سازمان هواپیمایی کشوری نمیتواند در نظام حکمرانی شرکتها به ویژه شرکتهای دولتی دخالت کند؛ لذا پیشنهادات و راهکارهای خود را پیگیری میکنیم و امیدواریم با این راهکارهای اجرایی بتوان آسمان را از وضعیت فعلی خارج کرد.
وی بیان داشت: در یک سال فعالیت دولت چهاردهم حدود ۲۳ هواپیما وارد کشور شده و در کنار آن تعدادی از هواپیماهایی که عمر بالایی داشتند یا با مشکلات عملیاتی مواجه بودند، از رده خارج شدند.
معاون سازمان هواپیمایی کشوری خاطرنشان کرد: در مقام مقایسه، در دولت چهاردهم ورود هواپیماها به کشور کمی بهتر شده است، به طوری که در چند ماه اخیر تعداد هواپیماهای بیشتری را توانستهایم وارد کنیم و امیدواریم بتوانیم همین روند را ادامه دهیم.
وی اضافه کرد: از زمان استقرار دولت فعلی آمریکا دور زدن تحریمها سختتر از گذشته شده است، با این حال همواره در ۴۰ سال اخیر با این مشکلات مواجه بودیم.
پیگیر مشکلات شرکت آسمان هستیم
صانعی با اشاره به مشکلات پیش آمده برای شرکت هواپیمایی آسمان اظهار داشت: شرکتهای هواپیمای دولتی همواره مشمول محدودیتهای ظالمانه بیشتری هستند و علاوه بر آن، در داخل کشور نیز با مشکلات بیشتری دست و پنجه نرم میکنند؛ به طوری که به آن سهولت که یک شرکت سرمایهگذار بخش خصوصی میتواند هواپیما بخرد یا تراکنش مالیاش را انجام دهد (که آن هم راحت نیست)، به لحاظ قوانین داخلی نیز با محدودیتهای بیشتری مواجه است.
وی با اشاره به کاهش تعداد هواپیماهای فعال این شرکت به تنها یک فروند گفت: از یک سو هر چقدر مجوزهای کمتری به این شرکت بدهیم درآمد همان یک هواپیما نیز کمتر شده و مشکلات این شرکت با آن همه پرسنل بیشتر خواهد شد.
این مقام مسئول سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به زمین گیر شدن تنها هواپیمای شرکت آسمان در فرودگاه نجف ادامه داد: از سویی دیگر، وقتی مجوز بیشتری نیز به این شرکت بدهیم مردم با سختیهای بیشتری مواجه میشوند و در این راستا برای اینکه جلوی چنین مشکلاتی را بگیریم مجوزهای شرکت آسمان را محدود کردیم تا بتواند وضعیت خود را بهبود دهد.
وی بیان داشت: هواپیمایی آسمان با تعداد پرسنل بالا و هزینههای زیاد مواجه است و تعداد هواپیماهای آن از ۲۸ فروند هواپیمای فعال به یک فروند کاهش یافته است و چنین وضعیتی میتواند هر بنگاه اقتصادی را نابود کند.
صانعی اظهار داشت: سازمان هواپیمایی کشوری میتواند شرایط را برای این شرکت تسهیل، مقررات را به صورت شفاف بازگو و همچنین با مالکان دولتی این شرکت رایزنی کند تا بتوان آن را از وضعیت فعلی خارج کرد، اما در حقیقت این مالکان آسمان هستند که میتوانند آن را تقویت کرده یا نابود کنند و سازمان هواپیمایی کشوری نمیتواند در نظام حکمرانی شرکتها به ویژه شرکتهای دولتی دخالت کند؛ لذا پیشنهادات و راهکارهای خود را پیگیری میکنیم و امیدواریم با این راهکارهای اجرایی بتوان آسمان را از وضعیت فعلی خارج کرد.
برچسب ها : سازمان هواپیمایی اقتصادسرآمد مکانیزم ماشه
اخبار روز
-
ایران و ترکمنستان همکاری در ایجاد مناطق تجاری مشترک اکو را گسترش میدهند
-
ریل طلایی شمال به حرکت می افتد
-
تأکیدمعاون تامین سرمایه و اقتصاد حمل و نقل راه آهن بر حمایت مالی از توان داخلی و بخش خصوصی
-
بارگیری هزار تن شمش آلومینیوم از فارس به ترکیه آغاز شد
-
درخشش بانوان راه آهن در المپیاد ورزشی وزارت راه و شهرسازی
-
ورود اولین پرواز شرکت هواپیمایی آسترین به تهران
-
توسعه پایدار گردشگری با تصمیمسازی میدانی و تقویت زیستبوم روستاها محقق میشود
-
راهاندازی دومین کارخانه آویسا پارسه در منطقه آزاد سیستان با محوریت صادرات به افغانستان
-
نقش راهبردی منطقه آزاد ارس در گسترش همکاریهای اقتصادی ایران و آذربایجان
-
بررسی راهبردهای توسعه همکاریهای ریلی ایران و افغانستان
-
راهاندازی پرواز جدید «هما» در مسیر شیراز به قشم و بالعکس
-
حرکت بهسوی توسعه پایدار با پیوند شیلات و دانشگاه
-
پیام آشکار تداوم حضور هندیها در بندر چابهار
-
گرانی محصولات شیلاتی در شوک ارزی
-
سرگردانی نفتکشهای روس در آتش تحریمهای جدید
-
پشتپرده چرخش راهبردی در اقتصاد عربستان
-
چشمانداز آتشبس موقت تجارت در بنادر آمریکا و چین
-
کاهش تصادفات علاوه بر اصلاح جادهها نیازمند فرهنگسازی و همکاری همه دستگاهها است
-
بازدید از ظرفیتهای شیلاتی، فناورانه و گردشگری قشم
-
حمایت شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک از چابکسازی فرآیند گزینش نیروهای کارآمد
