تاریخ انتشار:1404/7/3
معاون وزیر راه و شهرسازی:
سرعت اجرای پروژه راهآهن رشت – آستارا بیشتر از قرارگاه های عمرانی است
اقتصادسرآمد- معاون وزیر راه و شهرسازی با تأکید بر پیشرفت قابل توجه پروژه راهآهن رشت – آستارا گفت: سرعت اجرای پروژه رشت- آستارا بسیار فراتر از سرعت معمول قرارگاههای عمرانی است.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند در جریان بازدید وزیر راه و شهرسازی از کارگاه پروژه، ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرایی این طرح ملی گفت: تا کنون ۲۸۵ هکتار از اراضی مسیر پروژه تملک شده و عملیات اجرایی در حدود ۴۲ کیلومتر از مسیر، مطابق با برنامه شش ماهه پیشبینی شده، به انجام رسیده است.
وی افزود: سرعت اجرای پروژه بسیار فراتر از سرعت معمول قرارگاههای عمرانی است و این موضوع نشاندهنده عزم جدی و تلاش مستمر تیمهای اجرایی در این پروژه راهبردی میباشد.
چالشهای حملونقل و زیرساختی در مسیر پروژه
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای تردد کامیونها و تجهیزات سنگین مرتبط با پروژه، هشدار داد: جادههای روستایی منطقه ظرفیت پاسخگویی به این ترافیک سنگین را ندارند و حتی جادههای اصلی نیز با مشکلاتی در تحمل حجم تردد روبرو هستند.
بازوند اضافه کرد: یکی از چالشهای جدی اجرای پروژه، مدیریت تردد و کاهش بار ترافیکی است که برای حفظ ایمنی و تسهیل روند کار، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
اهمیت کلیدی پروژه در توسعه استان گیلان
معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه راهآهن رشت – آستارا را از مهمترین طرحهای زیرساختی کشور برشمرد و گفت: این پروژه نقش کلیدی در اتصال کریدور شمال-جنوب کشور و همچنین توسعه اقتصادی استان گیلان ایفا میکند.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای شبانهروزی تیمهای اجرایی، ابراز امیدواری کرد با استمرار این روند، پروژه در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد و تحولی بزرگ در حملونقل منطقهای ایجاد کند.
وی افزود: سرعت اجرای پروژه بسیار فراتر از سرعت معمول قرارگاههای عمرانی است و این موضوع نشاندهنده عزم جدی و تلاش مستمر تیمهای اجرایی در این پروژه راهبردی میباشد.
چالشهای حملونقل و زیرساختی در مسیر پروژه
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به حجم بالای تردد کامیونها و تجهیزات سنگین مرتبط با پروژه، هشدار داد: جادههای روستایی منطقه ظرفیت پاسخگویی به این ترافیک سنگین را ندارند و حتی جادههای اصلی نیز با مشکلاتی در تحمل حجم تردد روبرو هستند.
بازوند اضافه کرد: یکی از چالشهای جدی اجرای پروژه، مدیریت تردد و کاهش بار ترافیکی است که برای حفظ ایمنی و تسهیل روند کار، باید به صورت ویژه مورد توجه قرار گیرد.
اهمیت کلیدی پروژه در توسعه استان گیلان
معاون وزیر راه و شهرسازی پروژه راهآهن رشت – آستارا را از مهمترین طرحهای زیرساختی کشور برشمرد و گفت: این پروژه نقش کلیدی در اتصال کریدور شمال-جنوب کشور و همچنین توسعه اقتصادی استان گیلان ایفا میکند.
وی در پایان ضمن قدردانی از تلاشهای شبانهروزی تیمهای اجرایی، ابراز امیدواری کرد با استمرار این روند، پروژه در زمان مقرر به بهرهبرداری برسد و تحولی بزرگ در حملونقل منطقهای ایجاد کند.
برچسب ها : راهآهن رشت – آستارا اقتصادسرآمد وزیر راه
اخبار روز
-
در رثای جایزه ملی بهرهوری بایندر
-
چشمانداز معدنکاوی دریایی و اقتدار ژئوپلیتیکی ایران
-
«ریلهای ناتمام» حلقه مفقوده توسعه دریامحور
-
توافقنامه تجارت آزاد اروپا با هند در سایه مالیات کربن
-
تغییر آرام نقشه انرژی منطقه
-
تحول صنعت شیلات با پرورش در آبهای آزاد دریای کاسپین
-
مسافران قبل از عزیمت به فرودگاهها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند
-
بررسی نقش هوشمندسازی آبزیان و جایگاه بخش خصوصی
-
برگزاری چالش نوآوری توسعه روستایی بینالمللی 2026
-
جزییات برنامه دولت برای حمایت از تولید و سرمایهگذاری و بهبود معیشت مردم
-
طرح ۱۷ بندی دولت برای مهار تورم و حفاظت از معیشت مردم
-
توسعه همکاریهای گمرکی در منطقه آزاد انزلی
-
برگزاری نخستین رویداد علمی دادگاههای نمایشی (Moot Court) وزارت راه و شهرسازی در منطقه آزاد انزلی
-
پشتیبانی دولت، زمینهساز سرمایهگذاری در منطقه آزاد چابهار شد
-
رونمایی بستههای سرمایهگذاری در حوزه ریلی و جادهای تا دو ماه آینده
-
بررسی ظرفیتهای بنادر شمالی در ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی
-
اصلاح شبکه حملونقل باید بر اساس استانداردهای بینالمللی، فناوری مناسب و کیفیت پایدار انجام شود
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
