تاریخ انتشار:1404/7/5
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید تاکید کرد؛
همافزایی دستگاهها برای بهرهبرداری از پروژه قطار حومهای مشهد - گلبهار - چناران
اقتصادسرآمد- معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید بر ضرورت همافزایی دستگاهها برای بهرهبرداری از پروژه قطار حومهای مشهد - گلبهار - چناران تأکید کرد.
به گزارش اقتصادسرآمد، شهرام ملکی معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید در میز تخصصی راه و مسکن که به ریاست علیرضا قامتی معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری خراسان رضوی برگزار شد، بر ضرورت همافزایی دستگاهها برای بهرهبرداری از پروژه قطار حومهای مشهد - گلبهار - چناران تأکید کرد و گفت: این طرح بهعنوان یکی از مهمترین پروژههای حملونقلی استان خراسان رضوی در توسعه شهری و مدیریت سرریز جمعیت نقش ویژهای دارد.
ملکی با اشاره به طول حدود ۴۰ کیلومتری مسیر و تکمیل عملیات زیرسازی پروژه گفت: اکنون تنها عملیات روسازی و نصب تجهیزات باقیمانده و این طرح میتواند با همافزایی سازمان برنامهوبودجه، شرکت عمران شهر جدید گلبهار و سایر دستگاههای مرتبط تا افق ۱۴۰۶ به بهرهبرداری برسد.
وی افزود: پروژه قطار حومهای مشهد - گلبهار زمان سفر را از حدود یک ساعت و نیم به ۲۴ دقیقه کاهش میدهد و این موضوع مطالبه جدی مردم و یک فرصت استثنایی برای توسعه استان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: شرکت عمران شهرهای جدید آمادگی دارد ۵۰ درصد منابع موردنیاز را از طریق فروش اراضی و ظرفیتهای داخلی تأمین کند، مشروط بر اینکه سازمان برنامهوبودجه نیز ۵۰ درصد دیگر را متقبل شود. همچنین تخصیص کامل اعتبار ۳۳۰ میلیاردتومانی سال جاری برای خرید ریل ضروری است.
ملکی خاطرنشان کرد: فاز نخست پروژه به طول ۳۶ کیلومتر از گلبهار آغاز و تا ایستگاه ثامن در مشهد ادامه خواهد داشت و در مراحل بعدی نیز اتصال به خط ۳ مترو مشهد و تکمیل تونل پیشبینی شده است.
ملکی با اشاره به طول حدود ۴۰ کیلومتری مسیر و تکمیل عملیات زیرسازی پروژه گفت: اکنون تنها عملیات روسازی و نصب تجهیزات باقیمانده و این طرح میتواند با همافزایی سازمان برنامهوبودجه، شرکت عمران شهر جدید گلبهار و سایر دستگاههای مرتبط تا افق ۱۴۰۶ به بهرهبرداری برسد.
وی افزود: پروژه قطار حومهای مشهد - گلبهار زمان سفر را از حدود یک ساعت و نیم به ۲۴ دقیقه کاهش میدهد و این موضوع مطالبه جدی مردم و یک فرصت استثنایی برای توسعه استان است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تأکید کرد: شرکت عمران شهرهای جدید آمادگی دارد ۵۰ درصد منابع موردنیاز را از طریق فروش اراضی و ظرفیتهای داخلی تأمین کند، مشروط بر اینکه سازمان برنامهوبودجه نیز ۵۰ درصد دیگر را متقبل شود. همچنین تخصیص کامل اعتبار ۳۳۰ میلیاردتومانی سال جاری برای خرید ریل ضروری است.
ملکی خاطرنشان کرد: فاز نخست پروژه به طول ۳۶ کیلومتر از گلبهار آغاز و تا ایستگاه ثامن در مشهد ادامه خواهد داشت و در مراحل بعدی نیز اتصال به خط ۳ مترو مشهد و تکمیل تونل پیشبینی شده است.
برچسب ها : قطار حومهای مشهد - گلبهار اقتصادسرآمد معاون وزیر راه و شهرسازی
اخبار روز
-
در رثای جایزه ملی بهرهوری بایندر
-
چشمانداز معدنکاوی دریایی و اقتدار ژئوپلیتیکی ایران
-
«ریلهای ناتمام» حلقه مفقوده توسعه دریامحور
-
توافقنامه تجارت آزاد اروپا با هند در سایه مالیات کربن
-
تغییر آرام نقشه انرژی منطقه
-
تحول صنعت شیلات با پرورش در آبهای آزاد دریای کاسپین
-
مسافران قبل از عزیمت به فرودگاهها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند
-
بررسی نقش هوشمندسازی آبزیان و جایگاه بخش خصوصی
-
برگزاری چالش نوآوری توسعه روستایی بینالمللی 2026
-
جزییات برنامه دولت برای حمایت از تولید و سرمایهگذاری و بهبود معیشت مردم
-
طرح ۱۷ بندی دولت برای مهار تورم و حفاظت از معیشت مردم
-
توسعه همکاریهای گمرکی در منطقه آزاد انزلی
-
برگزاری نخستین رویداد علمی دادگاههای نمایشی (Moot Court) وزارت راه و شهرسازی در منطقه آزاد انزلی
-
پشتیبانی دولت، زمینهساز سرمایهگذاری در منطقه آزاد چابهار شد
-
رونمایی بستههای سرمایهگذاری در حوزه ریلی و جادهای تا دو ماه آینده
-
بررسی ظرفیتهای بنادر شمالی در ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی
-
اصلاح شبکه حملونقل باید بر اساس استانداردهای بینالمللی، فناوری مناسب و کیفیت پایدار انجام شود
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
