تاریخ انتشار:1404/7/6
محمد کبیری:
واگذاری کیش ایر بدون توجه به ضرورتهای کیش به معنای تعطیلی جزیره است
اقتصادسرآمد- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: سهم کیش ایر به تنهایی خدمات دهی به 40 درصد مسافران کیش است؛ واگذاری کیش ایر بدون توجه به ضرورتهای کیش به معنای تعطیلی جزیره کیش است.
به گزارش اقتصادسرآمد، محمد کبیری در بیست وسومین شورای معاونین و مدیران کیش گفت: کارزاری که در مورد کیش ایر راهاندازی شده است چیزی نیست که بشود به آن بیتوجهی کرد.
کبیری افزود: کیش یک جزیره است و بیش از 80 درصد ترددها در کیش از طریق خطوط هوایی انجام میشود. براساس آمارهای 5 سال گذشته و از حدود یکونیم میلیون سفر سالیانه، سهم کیش ایر در خدماتدهی به مسافران کیش 40 درصد در بین 38 ایرلاین است که نشان میدهد این 38 شرکت هوایی نیمی از خدماتدهی به مسافران هوایی کیش را برعهده دارند و کیش ایر به تنهایی به نیمی دیگر از مسافران کیش خدمات میدهد.
وی تصریح کرد: واگذاری کیش ایر بدون توجه به ضرورتهای کیش به معنای تعطیلی جزیره کیش است و به عنوان مسئول منطقه آزاد کیش اعلام میکنم اگر در فرایند واگذاری کیش ایر بی توجهی شود این اتفاق خواهد افتد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: باور داریم به اینکه دولت نباید تصدیگری کند اما کیش ایر برای جزیره کیش یک زیرساخت است. امروز کیش ایر و هزینههای زیاد پروازها تبدیل به دغدغه اصلی مردم جزیره کیش شده است. همه ما امروز شاهد هستیم با واگذاری آب و برق کیش به بخشخصوصی و عدم توسعه زیرساختها به ویژه در حوزه شبکه توزیع این جزیره با چه مشکلاتی مواجه شده است و اگر این موضوع در مورد کیش ایر هم اتفاق بیفتد گردشگری واقتصاد کیش فلج می شود.
کبیری تصریح کرد: درحالیکه همه انتظار داشتند شهریور ماه جزیره کیش، ماه رکود باشد و همه توقع داشتند پروازها به جای کیش به مقاصدی مثل ترکیه معطوف شود اما نه تنها سهم گردشگری ما کم نشد که با اقدامات انجام شده در جشنواره تابستانی و همت جمعی، با افزایش تقاضا برای سفر به کیش مواجه شدیم تا جاییکه ضمن ثبت یک رکورد سفر در تابستان 10 پرواز دیگر به مقصد جزیره کیش افزوده شد.
وی در پایان با اشاره به پیگیری این موضوع از طریق وزارت اقتصاد گفت: با توجه به رویکرد مثبت و دغدغهمند وزیر اقتصاد این موضوع را با ایشان طرح میکنیم تا در جهت حفظ این زیرساخت حیاتی برای کیش و پیشگیری از تعطیلی اقتصاد و گردشگری این جزیره، موضوع را به جناب آقای رئیس جمهور هم منتقل کنند.
کبیری افزود: کیش یک جزیره است و بیش از 80 درصد ترددها در کیش از طریق خطوط هوایی انجام میشود. براساس آمارهای 5 سال گذشته و از حدود یکونیم میلیون سفر سالیانه، سهم کیش ایر در خدماتدهی به مسافران کیش 40 درصد در بین 38 ایرلاین است که نشان میدهد این 38 شرکت هوایی نیمی از خدماتدهی به مسافران هوایی کیش را برعهده دارند و کیش ایر به تنهایی به نیمی دیگر از مسافران کیش خدمات میدهد.
وی تصریح کرد: واگذاری کیش ایر بدون توجه به ضرورتهای کیش به معنای تعطیلی جزیره کیش است و به عنوان مسئول منطقه آزاد کیش اعلام میکنم اگر در فرایند واگذاری کیش ایر بی توجهی شود این اتفاق خواهد افتد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تاکید کرد: باور داریم به اینکه دولت نباید تصدیگری کند اما کیش ایر برای جزیره کیش یک زیرساخت است. امروز کیش ایر و هزینههای زیاد پروازها تبدیل به دغدغه اصلی مردم جزیره کیش شده است. همه ما امروز شاهد هستیم با واگذاری آب و برق کیش به بخشخصوصی و عدم توسعه زیرساختها به ویژه در حوزه شبکه توزیع این جزیره با چه مشکلاتی مواجه شده است و اگر این موضوع در مورد کیش ایر هم اتفاق بیفتد گردشگری واقتصاد کیش فلج می شود.
کبیری تصریح کرد: درحالیکه همه انتظار داشتند شهریور ماه جزیره کیش، ماه رکود باشد و همه توقع داشتند پروازها به جای کیش به مقاصدی مثل ترکیه معطوف شود اما نه تنها سهم گردشگری ما کم نشد که با اقدامات انجام شده در جشنواره تابستانی و همت جمعی، با افزایش تقاضا برای سفر به کیش مواجه شدیم تا جاییکه ضمن ثبت یک رکورد سفر در تابستان 10 پرواز دیگر به مقصد جزیره کیش افزوده شد.
وی در پایان با اشاره به پیگیری این موضوع از طریق وزارت اقتصاد گفت: با توجه به رویکرد مثبت و دغدغهمند وزیر اقتصاد این موضوع را با ایشان طرح میکنیم تا در جهت حفظ این زیرساخت حیاتی برای کیش و پیشگیری از تعطیلی اقتصاد و گردشگری این جزیره، موضوع را به جناب آقای رئیس جمهور هم منتقل کنند.
برچسب ها : مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش اقتصادسرآمد بیست وسومین شورای معاونین و مدیران کیش
اخبار روز
-
دیدار سفیر قزاقستان با مدیرعامل منطقه آزاد اینچهبرون
-
کریدور شمال–جنوب؛ اهرم جدید قدرت ایران و روسیه
-
سومین همایش و نمایشگاه بین المللی تون ماهیان
-
پاکسازی مسیر کشتیهای تجاری در بندر انزلی
-
ممنوعیت تردد در آزادراه تهران–شمال و محور چالوس تا ساعت ۱۹
-
در رثای جایزه ملی بهرهوری بایندر
-
چشمانداز معدنکاوی دریایی و اقتدار ژئوپلیتیکی ایران
-
«ریلهای ناتمام» حلقه مفقوده توسعه دریامحور
-
توافقنامه تجارت آزاد اروپا با هند در سایه مالیات کربن
-
تغییر آرام نقشه انرژی منطقه
-
تحول صنعت شیلات با پرورش در آبهای آزاد دریای کاسپین
-
مسافران قبل از عزیمت به فرودگاهها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند
-
بررسی نقش هوشمندسازی آبزیان و جایگاه بخش خصوصی
-
برگزاری چالش نوآوری توسعه روستایی بینالمللی 2026
-
جزییات برنامه دولت برای حمایت از تولید و سرمایهگذاری و بهبود معیشت مردم
-
طرح ۱۷ بندی دولت برای مهار تورم و حفاظت از معیشت مردم
-
توسعه همکاریهای گمرکی در منطقه آزاد انزلی
-
برگزاری نخستین رویداد علمی دادگاههای نمایشی (Moot Court) وزارت راه و شهرسازی در منطقه آزاد انزلی
-
پشتیبانی دولت، زمینهساز سرمایهگذاری در منطقه آزاد چابهار شد
-
رونمایی بستههای سرمایهگذاری در حوزه ریلی و جادهای تا دو ماه آینده
