تاریخ انتشار:1404/7/10

وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم تأمین منابع مالی راهآهن ۴۳۵ کیلومتری شیراز – بوشهر
اقتصادسرآمد- وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارگاه راهآهن شیراز – بوشهر در شهرستان دشتستان تأکید کرد: مهمترین موضوع در پیشبرد این پروژه، تأمین منابع مالی است که باید با همکاری استاندار، نمایندگان استان، بخش خصوصی و صنایع مرتبط با تشکیل کنسرسیوم دنبال شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرزانه صادق در بازدید از مراحل ساخت راه آهن شیراز-بوشهر با اشاره به گستردگی و اهمیت این طرح گفت: راهآهن شیراز – بوشهر یکی از معدود پروژههای استجازهای کشور است که خارج از ردیفهای بودجه سنواتی پیگیری میشود و در سطح پروژههای راهبردی همچون راهآهن چابهار – زاهدان قرار دارد.
صادق با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای استانهای فارس و بوشهر افزود: این طرح تنها یک پروژه استانی نیست، بلکه نقشی ملی و بینالمللی در توسعه حملونقل باری و مسافری ایفا خواهد کرد. برای تحقق آن باید کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی، صنایع پتروشیمی و مجموعه وزارت نفت تشکیل شود تا منابع مالی پشتیبان هرچه سریعتر تأمین شود.
وی تصریح کرد: با جدیت پیگیریهای لازم در سطح ملی انجام خواهد شد و با همراهی مسئولان و مشارکت بخش خصوصی، این پروژه میتواند در مدت زمان کوتاه تری به سرانجام برسد.
بنابر این گزارش در جلسه برگزار شده با حضور استاندار، نمایندگان مجلس در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر، پیشرفت زیرسازی پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر ۲۴ درصد و پیشرفت کل پروژه بیش از ۱۴ درصد اعلام شد.
همچنین قرارداد زیرسازی کل پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.
این پروژه ۲۸ دستگاه تونل به طول ۲۵ کیلومتر دارد که علاوه بر این ۱۴ تونل اظطراری به طول حدود ۱۵ کیلومتر نیز نیز خواهد داشت.
همچنین ۶۶ دستگاه پل به طول ۹ کیلومتر در این پروژه طراحی شده است.
این پروژه از مرودشت واقع در محور راهآهن اصفهان-شیراز شروع و در حوالی کیلومتر ۴۳۶ به ایستگاه بوشهر متصل میشود.
صادق با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای استانهای فارس و بوشهر افزود: این طرح تنها یک پروژه استانی نیست، بلکه نقشی ملی و بینالمللی در توسعه حملونقل باری و مسافری ایفا خواهد کرد. برای تحقق آن باید کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی، صنایع پتروشیمی و مجموعه وزارت نفت تشکیل شود تا منابع مالی پشتیبان هرچه سریعتر تأمین شود.
وی تصریح کرد: با جدیت پیگیریهای لازم در سطح ملی انجام خواهد شد و با همراهی مسئولان و مشارکت بخش خصوصی، این پروژه میتواند در مدت زمان کوتاه تری به سرانجام برسد.
بنابر این گزارش در جلسه برگزار شده با حضور استاندار، نمایندگان مجلس در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر، پیشرفت زیرسازی پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر ۲۴ درصد و پیشرفت کل پروژه بیش از ۱۴ درصد اعلام شد.
همچنین قرارداد زیرسازی کل پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.
این پروژه ۲۸ دستگاه تونل به طول ۲۵ کیلومتر دارد که علاوه بر این ۱۴ تونل اظطراری به طول حدود ۱۵ کیلومتر نیز نیز خواهد داشت.
همچنین ۶۶ دستگاه پل به طول ۹ کیلومتر در این پروژه طراحی شده است.
این پروژه از مرودشت واقع در محور راهآهن اصفهان-شیراز شروع و در حوالی کیلومتر ۴۳۶ به ایستگاه بوشهر متصل میشود.
برچسب ها : کنسرسیوم تأمین منابع مالی راهآهن اقتصادسرآمد شیراز – بوشهر
اخبار روز
-
بررسی مسائل حملونقل و مسکن بوشهر در نشست وزیر راه و مجمع نمایندگان استان
-
بازدید وزیر راه و شهرسازی از مجتمع بندری بوشهر
-
کارگروهی ویژه برای ساماندهی بافت تاریخی «دهدشت» تشکیل میشود
-
شهرهای مجاور تالابها و سواحل، به عنوان شهر تالابی ثبت شوند
-
ریلگذاری راهآهن کرمانشاه – خسروی رسما آغاز شد
-
عملیات اجرایی پروژه برقرسانی به مجتمع بندری نگین بوشهر آغاز شد
-
امضای تفاهمنامه توسعه حمل و نقل ریلی میان ایران و قزاقستان
-
مجتمع بندری نگین یکی از مراکز اصلی تخلیه و بارگیری کالا در کشور میشود
-
پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم تأمین منابع مالی راهآهن ۴۳۵ کیلومتری شیراز – بوشهر
-
اقتصاد دریا محور از اولویتهای دولت چهاردهم است
-
بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی از پروژههای بازآفرینی شهری در استان بوشهر
-
نشست شورای هماهنگی مدیران راه و شهرسازی استان بوشهر به ریاست دکتر رسولی
-
بازدید معاونین سازمان بنادر و دریانوردی از پروژههای بنادر شمالی وجنوبی استان بوشهر
-
افزایش ۶۰ درصدی عملیات جستجو و نجات دریایی هرمزگان طی سال جاری
-
جایزه بهترین عکس سال از نقص فنی کشتی به افسر ایرانی رسید
-
پیام رئیس سازمان هواشناسی کشور به مناسبت روز جهانی دریانوردی
-
ثبت بیش از ۹ هزار فروند قایق بدون هویت در هرمزگان
-
جاده اوراسیا کریدور اصلی حملونقل بینالمللی را در ارس تکمیل میکند
-
تولید ۲۰ هزار پیله زالو برای اولین بار در اردبیل
-
شرکت هواپیمایی پگاسوس به فرودگاه تبریز بازگشت