تاریخ انتشار:1404/7/10
وزیر راه و شهرسازی مطرح کرد؛
پیشنهاد تشکیل کنسرسیوم تأمین منابع مالی راهآهن ۴۳۵ کیلومتری شیراز – بوشهر
اقتصادسرآمد- وزیر راه و شهرسازی در بازدید از کارگاه راهآهن شیراز – بوشهر در شهرستان دشتستان تأکید کرد: مهمترین موضوع در پیشبرد این پروژه، تأمین منابع مالی است که باید با همکاری استاندار، نمایندگان استان، بخش خصوصی و صنایع مرتبط با تشکیل کنسرسیوم دنبال شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرزانه صادق در بازدید از مراحل ساخت راه آهن شیراز-بوشهر با اشاره به گستردگی و اهمیت این طرح گفت: راهآهن شیراز – بوشهر یکی از معدود پروژههای استجازهای کشور است که خارج از ردیفهای بودجه سنواتی پیگیری میشود و در سطح پروژههای راهبردی همچون راهآهن چابهار – زاهدان قرار دارد.
صادق با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای استانهای فارس و بوشهر افزود: این طرح تنها یک پروژه استانی نیست، بلکه نقشی ملی و بینالمللی در توسعه حملونقل باری و مسافری ایفا خواهد کرد. برای تحقق آن باید کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی، صنایع پتروشیمی و مجموعه وزارت نفت تشکیل شود تا منابع مالی پشتیبان هرچه سریعتر تأمین شود.
وی تصریح کرد: با جدیت پیگیریهای لازم در سطح ملی انجام خواهد شد و با همراهی مسئولان و مشارکت بخش خصوصی، این پروژه میتواند در مدت زمان کوتاه تری به سرانجام برسد.
بنابر این گزارش در جلسه برگزار شده با حضور استاندار، نمایندگان مجلس در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر، پیشرفت زیرسازی پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر ۲۴ درصد و پیشرفت کل پروژه بیش از ۱۴ درصد اعلام شد.
همچنین قرارداد زیرسازی کل پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.
این پروژه ۲۸ دستگاه تونل به طول ۲۵ کیلومتر دارد که علاوه بر این ۱۴ تونل اظطراری به طول حدود ۱۵ کیلومتر نیز نیز خواهد داشت.
همچنین ۶۶ دستگاه پل به طول ۹ کیلومتر در این پروژه طراحی شده است.
این پروژه از مرودشت واقع در محور راهآهن اصفهان-شیراز شروع و در حوالی کیلومتر ۴۳۶ به ایستگاه بوشهر متصل میشود.
صادق با تأکید بر لزوم استفاده از ظرفیتهای استانهای فارس و بوشهر افزود: این طرح تنها یک پروژه استانی نیست، بلکه نقشی ملی و بینالمللی در توسعه حملونقل باری و مسافری ایفا خواهد کرد. برای تحقق آن باید کنسرسیومی متشکل از بخش خصوصی، صنایع پتروشیمی و مجموعه وزارت نفت تشکیل شود تا منابع مالی پشتیبان هرچه سریعتر تأمین شود.
وی تصریح کرد: با جدیت پیگیریهای لازم در سطح ملی انجام خواهد شد و با همراهی مسئولان و مشارکت بخش خصوصی، این پروژه میتواند در مدت زمان کوتاه تری به سرانجام برسد.
بنابر این گزارش در جلسه برگزار شده با حضور استاندار، نمایندگان مجلس در کارگاه راه آهن شیراز - بوشهر، پیشرفت زیرسازی پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر ۲۴ درصد و پیشرفت کل پروژه بیش از ۱۴ درصد اعلام شد.
همچنین قرارداد زیرسازی کل پروژه ۴۳۵ کیلومتری راه آهن شیراز بوشهر به ارزش ۱۷ هزار میلیارد تومان منعقد شده است.
این پروژه ۲۸ دستگاه تونل به طول ۲۵ کیلومتر دارد که علاوه بر این ۱۴ تونل اظطراری به طول حدود ۱۵ کیلومتر نیز نیز خواهد داشت.
همچنین ۶۶ دستگاه پل به طول ۹ کیلومتر در این پروژه طراحی شده است.
این پروژه از مرودشت واقع در محور راهآهن اصفهان-شیراز شروع و در حوالی کیلومتر ۴۳۶ به ایستگاه بوشهر متصل میشود.
برچسب ها : کنسرسیوم تأمین منابع مالی راهآهن اقتصادسرآمد شیراز – بوشهر
اخبار روز
-
درباره کتاب مدیریت دریایی
-
شاخصهای آماری مناطق آزاد در هشتماهه 1404 منتشر شد
-
حسابداری دقیق و حسابرسی قوی، رکن اصلی رشد عدالتمحور و مبارزه با فساد است
-
به نخبگان دغدغهمند در حوزههای سیاستگذاری، علوم اجتماعی و اقتصاد نیاز داریم
-
جوانگرایی و نوسازی؛ «درس» حکمرانی از شاهنامه
-
الزامات بازنگری در سیاستگذاری اقتصادی جهان
-
صیانت از نام خلیجفارس با دیپلماسی علمی-فرهنگی
-
تردید کشتیرانی در دریای سرخ برای ترانزیت انرژی
-
جلوه اقتدار بخش خصوصی در نهمین نمایشگاه شیلات
-
مَکُران در اصفهان
-
غولهای کشتیرانی جهان روی خط سودآوری
-
حضور فعال دبیرخانه شورایعالی، سازمانهای مناطق آزاد و سرمایهگذاران خارجی در رویداد کیش اکسپو 2025
-
صفحات منتسب به وزیر راه و شهرسازی در شبکه های اجتماعی جعلی است
-
پیام تبریک سرپرست شهر فرودگاهی به سرپرست جدید سازمان هواپیمایی کشوری
-
«ابوذر شیرودی» سرپرست سازمان هواپیمایی کشوری شد
-
جهش عملکردی در مسیر ریلی ایران–افغانستان
-
حفاظت و رهاسازی کوسه نهنگ گرفتار در تور صیادی در جاسک
-
توسعه اقتصاد دریامحور با هدفگذاری تولید ۲.۶ میلیون تن محصولات آبزی
-
آغاز فصل تازه نوآوری و برندسازی
-
با حکم رضا مسرور؛ «اعضای کمیته رسیدگی به رویداد ماراتن کیش» منصوب شدند
