تاریخ انتشار:1404/7/13
        
         
        مدیرعامل راه آهن جمهوری اسلامی ایران:
بازگشت سرمایهگذاری ۱۴.۵ همتی در بخش تامین ناوگان ریلی سالانه ۱۸ همت است
اقتصادسرآمد- مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه دستیابی به اهداف برنامه هفتم توسعه در بخش ریلی نیازمند ۱۷ میلیارد دلار سرمایه گذاری است، گفت: بازگشت سرمایهگذاری ۱۴.۵ همتی در بخش تامین ناوگان ریلی، سالانه ۱۸ همت است.
به گزارش اقتصادسرآمد، جبارعلی ذاکری در مراسم امضای قراردادهای تامین ناوگان ریلی با استفاده از توان سازندگان داخلی با اشاره به اینکه در برنامه هفتم پیشرفت تامین ۵۵۰ دستگاه لوکوموتیو دیده شده است گفت: برای رسیدن به هدف جابهجایی ۳۰ درصدی بار از طریق ریل که باید در انتهای برنامه به ۱۸۰ میلیون تن برسیم، نیازمند سرمایهگذاری ۱۷ میلیارد دلاری توسط بخش خصوصی هستیم.
 
مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سرمایهگذاری ۱۴.۵ همتی برای تامین ناوگان ریلی را با استفاده از توان داخلی مستند به مصوبه شورای اقتصاد عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری، میتواند بازگشت سرمایه ۱۸ همتی سالیانه را به دنبال داشته باشد. بنابراین از حدود یک سال دیگر شاهد ورود این ناوگان به چرخه ریلی خواهیم بود؛ سرمایهگذاری که با خود اشتغال پنجهزار و ۴۰۰ نفر از جوانان این مرز و بوم را نیز به دنبال خواهد داشت.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در تکالیف برنامه هفتم پیشرفت، هم تدوین آیین نامه و دستورالعمل تامین ناوگان و هم توسعه ناوگان آمده است، گفت: سال گذشته با همکاری همکاران راه آهن و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقدمات این کار فراهم و آیین نامه و دستورالعمل مربوط در هیات دولت تصویب شد و امروز شاهد امضای نخستین قرارداد بزرگ تامین ناوگان ریلی هستیم.
 
رشد ۱۴.۵ درصدی آماده بکاری لکوموتیوها در یک سال گذشته
 
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته به ویژه از سال ۹۷ تا ۱۴۰۳ به مرور آماده بکاری لکوموتیوها کاهش یافت، یادآور شد: در مرداد ۱۴۰۳ این آمادهبهکاری در پایینترین سطح خود قرار گرفت و به ۴۸۹ دستگاه رسید، به طوری که تغییر مسیر ناوگان کشور به امری دشوار تبدیل شده بود. اما امروز از مجموع یک هزار و ۳۴ لکوموتیو موجود، ۵۶۳ دستگاه (معادل ۵۴ درصد) آماده به کار است و رشد ۱۴.۵ درصدی در آمادهبهکاری لکوموتیوها داشتهایم.
 
به گفته ذاکری، امروز ۷۱ دستگاه لکوموتیو اضافه نسبت به شهریور پارسال داریم که بخشی از آن توسط بخش خصوصی تامین شده و بخشی دیگر راهاندازی مجدد شده است.
 
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای تامین سرمایهگذاری مورد نیاز بخش ریلی، با مدلهای مختلفی کار در حال پیشرفت است و صرفاً به درآمدهای نفتی و سرمایههای دولت اتکا نداشته و به دنبال سایر منابع هستیم.
 
مدیرعامل راه آهن گفت: امروز راه آهن با صرف نظر کردن از بخشی از درآمدها، از منابع داخلی خود برای بخش مسافری سوبسید پرداخت میکند و علاوه بر آن از سرمایهگذاری بخش خصوصی نیز استفاده کرده است.
 
ذاکری گفت: تاکنون ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری انجام شده است. همچنین، طی قرارداد امروز بازگرداندن ۳۷ لکوموتیو مسافری به چرخه در دستور کار است که این مهم ظرفیت جابجایی مسافر ما را پنج درصد افزایش خواهد داد.
 
    مدیرعامل شرکت راهآهن جمهوری اسلامی ایران، سرمایهگذاری ۱۴.۵ همتی برای تامین ناوگان ریلی را با استفاده از توان داخلی مستند به مصوبه شورای اقتصاد عنوان کرد و گفت: این میزان سرمایه گذاری، میتواند بازگشت سرمایه ۱۸ همتی سالیانه را به دنبال داشته باشد. بنابراین از حدود یک سال دیگر شاهد ورود این ناوگان به چرخه ریلی خواهیم بود؛ سرمایهگذاری که با خود اشتغال پنجهزار و ۴۰۰ نفر از جوانان این مرز و بوم را نیز به دنبال خواهد داشت.
معاون وزیر راه و شهرسازی با یادآوری اینکه در تکالیف برنامه هفتم پیشرفت، هم تدوین آیین نامه و دستورالعمل تامین ناوگان و هم توسعه ناوگان آمده است، گفت: سال گذشته با همکاری همکاران راه آهن و وزارت صنعت، معدن و تجارت، مقدمات این کار فراهم و آیین نامه و دستورالعمل مربوط در هیات دولت تصویب شد و امروز شاهد امضای نخستین قرارداد بزرگ تامین ناوگان ریلی هستیم.
رشد ۱۴.۵ درصدی آماده بکاری لکوموتیوها در یک سال گذشته
وی با بیان اینکه در سالهای گذشته به ویژه از سال ۹۷ تا ۱۴۰۳ به مرور آماده بکاری لکوموتیوها کاهش یافت، یادآور شد: در مرداد ۱۴۰۳ این آمادهبهکاری در پایینترین سطح خود قرار گرفت و به ۴۸۹ دستگاه رسید، به طوری که تغییر مسیر ناوگان کشور به امری دشوار تبدیل شده بود. اما امروز از مجموع یک هزار و ۳۴ لکوموتیو موجود، ۵۶۳ دستگاه (معادل ۵۴ درصد) آماده به کار است و رشد ۱۴.۵ درصدی در آمادهبهکاری لکوموتیوها داشتهایم.
به گفته ذاکری، امروز ۷۱ دستگاه لکوموتیو اضافه نسبت به شهریور پارسال داریم که بخشی از آن توسط بخش خصوصی تامین شده و بخشی دیگر راهاندازی مجدد شده است.
معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: برای تامین سرمایهگذاری مورد نیاز بخش ریلی، با مدلهای مختلفی کار در حال پیشرفت است و صرفاً به درآمدهای نفتی و سرمایههای دولت اتکا نداشته و به دنبال سایر منابع هستیم.
مدیرعامل راه آهن گفت: امروز راه آهن با صرف نظر کردن از بخشی از درآمدها، از منابع داخلی خود برای بخش مسافری سوبسید پرداخت میکند و علاوه بر آن از سرمایهگذاری بخش خصوصی نیز استفاده کرده است.
ذاکری گفت: تاکنون ۸۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری انجام شده است. همچنین، طی قرارداد امروز بازگرداندن ۳۷ لکوموتیو مسافری به چرخه در دستور کار است که این مهم ظرفیت جابجایی مسافر ما را پنج درصد افزایش خواهد داد.
برچسب ها : مدیرعامل راه آهن اقتصادسرآمد ناوگان ریلی
اخبار روز
        - 
                            مناطق آزاد پیشران تحول اقتصادی کشور هستند
- 
                            افزایش حدود اختیارات شعبهای مستقل بانکها در مناطق آزاد
- 
                            حرکت "هما" در مسیر نوسازی و بهینه سازی ناوگان
- 
                            نوآوری و فناوری، موتور تحول زنجیره تأمین صنعت هوانوردی
- 
                            آزادسازی واقعی مناطق آزاد تا افق ۱۴۱۰
- 
                            تأکید قائممقام راهآهن بر توسعه خدمت به زائران رضوی
- 
                            تفاهمنامه راهاندازی شهر لجستیک تهران امضا میشود
- 
                            بازدید میدانی دکتر پزشکیان از قطارهای حومه ای تهران
- 
                            فعال شدن مجدد ۱۱۰ هزار میلیارد تومان سرمایهگذاری معلق در جزیره کیش
- 
                            حمایت از تولیدکنندگان با افزایش مصرف
- 
                            اجرای پروژههای بندر نوشهر شتاب میگیرد
- 
                            حضور مدیرعامل سازمان بنادر در گلستان زمینهساز توسعه دریامحور استان است
- 
                            آمریکا معافیت تحریمهای بندر چابهار را تمدید کرد
- 
                            اختصاص بخشی از هدفگذاری 100 میلیارد دلاری سرمایهگذاری کشور به مناطق آزاد
- 
                            افت واردات در ۱۰بندر اصلی آمریکا
- 
                            چشم بازار جهانی نفت به توافق تجاری
- 
                            نگرانی خانوادهها از گرانی در سفرهها
- 
                            انباشت زباله» بلای جان سواحل قشم
- 
                            توسعه اقتصادی در سایه رانت
- 
                            سازمان بنادر و دریانوردی زیر ذرهبین بهارستان رفت

 
                                             
                                             
                                             
                                             
                                             
                                             
                                            