تاریخ انتشار:1404/7/16
صادق در نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس:
با توجه به تحریم و کمبود منابع مالی امکان پاسخگویی به همه نیازهای صنعت ریلی نیست
اقتصادسرآمد- وزیر راه و شهرسازی در نشست مشترک با کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عملکرد این وزارتخانه در حوزه حملونقل ریلی از برنامه این وزارتخانه برای افزایش مشارکت بخش خصوصی در حوزه حملونقل ریلی خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، نشست مشترک کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی و شرکت راه آهن جمهوری اسلامی ایران با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد.
در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت حمل و نقل ریلی، در خصوص فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری ایجاد شده، عملکرد حمل و نقل ریلی در دولت چهاردهم، مقایسه حمل و نقل ریلی نسبت به گذشته، خصوصی سازی و چالش های این صنعت ارائه شد که مورد توجه نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.
سپس هر یک از نمایندگان حاضر در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد شرکت راه آهن در حوزه های بار و مسافر و ترانزیت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند در حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل و معاونان شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست نقطه نظرات نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را بجا، صحیح و با قابلیت اجرا عنوان کرد و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل ریلی را طی یک سال گذشته مطلوب توصیف کرد.
وی در ادامه یکی از مشکلات موجود در حوزه حملونقل ریلی را تجمیع تعهداتی دانست که از دوره های قبل تا به امروز مانده اند و دولت امکان پاسخگویی به همه آنها را با توجه به تحریم های ظالمانه دشمن و کمبود منابع مالی و فشار موجود بر صنعت ریلی را ندارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت قابل توجه بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی طی یک سال گذشته، گفت: اگرچه سرعت مشارکت بخش خصوصی با مطالبات همخوانی ندارد اما تغییر رویه ها مشهود است.
صادق با اشاره به دو مورد از اصلی ترین چالش های صنعت حملونقل ریلی را نظام قیمت گذاری یارانه ای سوخت و نظام قیمت گذاری تکلیفی حمل و نقل ریلی دانست که مورد تاکید رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بود.
وی گفت: این موارد با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی و حمایت های مجلس شورای اسلامی در داخل دولت بررسی و نتیجه گیری خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش می کنیم با حمایت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون ها، پروژه های بیشتری به صورت مشارکتی انجام شود.
در ابتدای این نشست گزارشی از وضعیت حمل و نقل ریلی، در خصوص فرصت ها و مشوق های سرمایه گذاری ایجاد شده، عملکرد حمل و نقل ریلی در دولت چهاردهم، مقایسه حمل و نقل ریلی نسبت به گذشته، خصوصی سازی و چالش های این صنعت ارائه شد که مورد توجه نمایندگان کمیسیون اقتصادی مجلس قرار گرفت.
سپس هر یک از نمایندگان حاضر در این نشست ضمن تشکر و قدردانی از عملکرد شرکت راه آهن در حوزه های بار و مسافر و ترانزیت به بیان نقطه نظرات خود پرداختند در حضور وزیر راه و شهرسازی، مدیرعامل و معاونان شرکت راه آهن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
وزیر راه و شهرسازی در ادامه این نشست نقطه نظرات نمایندگان مجلس و اعضای کمیسیون اقتصادی مجلس را بجا، صحیح و با قابلیت اجرا عنوان کرد و عملکرد وزارت راه و شهرسازی در حوزه حمل و نقل ریلی را طی یک سال گذشته مطلوب توصیف کرد.
وی در ادامه یکی از مشکلات موجود در حوزه حملونقل ریلی را تجمیع تعهداتی دانست که از دوره های قبل تا به امروز مانده اند و دولت امکان پاسخگویی به همه آنها را با توجه به تحریم های ظالمانه دشمن و کمبود منابع مالی و فشار موجود بر صنعت ریلی را ندارد.
وزیر راه و شهرسازی با اشاره به مشارکت قابل توجه بخش خصوصی در حوزه حمل و نقل ریلی طی یک سال گذشته، گفت: اگرچه سرعت مشارکت بخش خصوصی با مطالبات همخوانی ندارد اما تغییر رویه ها مشهود است.
صادق با اشاره به دو مورد از اصلی ترین چالش های صنعت حملونقل ریلی را نظام قیمت گذاری یارانه ای سوخت و نظام قیمت گذاری تکلیفی حمل و نقل ریلی دانست که مورد تاکید رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی نیز بود.
وی گفت: این موارد با پیگیری های وزارت راه و شهرسازی و حمایت های مجلس شورای اسلامی در داخل دولت بررسی و نتیجه گیری خواهد شد.
وزیر راه و شهرسازی بیان کرد: تلاش می کنیم با حمایت مجلس شورای اسلامی و کمیسیون اقتصادی و سایر کمیسیون ها، پروژه های بیشتری به صورت مشارکتی انجام شود.
برچسب ها : وزیر راه وشهرسازی اقتصادسرآمد ناوگان ریلی
اخبار روز
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
-
ایجاد کنسرسیوم دریایی ایران و روسیه، دستور کار نشست ماخاچقلعه
-
حرکت صنعت شیلات بهسوی تولید پایدار با تلفیق دانش فنی و انرژیهای تجدیدپذیر
-
خوزستان، بازیگر کلیدی در اقتصاد دریامحور ایران
-
اینچهبرون، هسته تحول اقتصادی استان گلستان و دروازه تجارت ایران با آسیای مرکزی است
-
منطقه آزاد اینچهبرون، نقطه تلاقی امنیت، تجارت و توسعه شمال شرق کشور است
-
توسعه سریع منطقه آزاد اینچهبرون حاصل مدیریت جهادی و پیگیریهای مستمر است
-
رایزنی ایران و روسیه برای ارتقای همکاریها در زمینه حملونقل دریایی
-
ناوگان مسافری روی ریل نوساز راهآهن
-
«زنجیره سرد» حلقه مفقوده صادرات شیلات ایران
-
سوخت آینده از آفریقا میآید!
-
گرانی بلیت هواپیما در سایه سیاستهای ارزی
-
بازی دوگانه چین با کشتیرانی جهان
-
اتصال محور تجاری شمالگان با کریدور شمال - جنوب برقرار میشود؟
-
«روایت آبی» محفلی ارزشمند برای اهالی رسانه های دریایی کشور
-
«اقتصادسرآمد» دوباره نمونه دریایی شد
-
«مجتمع قرهبرون» در منطقه آزاد مازندران؛ نمونهای موفق از زنجیره کامل تولید تا صادرات در بخش شیلات
-
بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از واحدهای نمونه تولید خوراک و فرآوری آبزیان در منطقه آزاد مازندران
-
اجرای رویههای مناطق آزاد در مازندران از هفته آینده
