تاریخ انتشار:1404/7/21
معاون وزیر راه و شهرسازی:
آزادراه کنارگذر غربی قم با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و سرمایهگذار تا پایان سال به بهرهبرداری میرسد
اقتصادسرآمد- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور از بهرهبرداری آزادراه کنارگذر غربی قم با مشارکت ۵۰ درصدی دولت و سرمایهگذار تا پایان سال خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، در جریان بازدید معاون وزیر راه و شهرسازی، از قطعه اول آزادراه کنارگذر غربی قم، تصمیمات مهمی درباره نحوه مشارکت دولت و سرمایهگذار، پیشرفت عملیات اجرایی و زمان بهرهبرداری این پروژه کلیدی اتخاذ شد.
هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با اشاره به نشست مشترک با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بخش خصوصی در اجرای آزادراه کنارگذر قم در این نشست به تصویب رسید که بر اساس آن، عواید حاصل از آزادراه قم – تهران بهعنوان آورده دولت در نظر گرفته میشود تا روند اجرای پروژه تسریع یابد. همچنین اجرایی شدن این مصوبه منوط به تحویل ۱۲ کیلومتر نخست مسیر از شهرک صنعتی شکوهیه تا جعفریه تا پایان سال جاری است.
بازوند همچنین در جریان بازدید از قطعه اول این آزادراه به طول ۱۲/۵ کیلومتر گفت: قطعه اول آزادراه کنارگذر غربی قم با عرض ۳۶/۷ متر و شامل شش خط عبوری، شش دستگاه پل بزرگ و ۳۶ دستگاه ابنیه فنی کوچک است. با تکمیل این بخش، گام بلندی در مسیر ایجاد کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور برداشته میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این مسیر در شبکه حملونقل ملی افزود: آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد بخشی مهم از کریدور آزادراهی شمال – جنوب و شرق – غرب کشور است. بهرهبرداری از این پروژه علاوه بر کاهش ترافیک و حوادث جادهای، موجب صرفهجویی قابل توجه در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر در محورهای پرتردد میشود.
وی افزود: این پروژه علاوه بر اثرگذاری ملی، ۱۷ استان کشور را به صورت مستقیم به یکدیگر متصل میکند و با اتصال به کریدور شمال – جنوب، ارتباط بندر انزلی در شمال تا بندر امام خمینی(ره) در جنوب کشور را تسهیل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه توضیح داد:کل پروژه آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد در دو بخش اصلی طراحی شده است؛ بخش نخست به طول ۳۲ کیلومتر که در اولویت اجرا قرار دارد و بخش دوم به طول ۴۲ کیلومتر تا راهجرد که مراحل آمادهسازی آن در حال انجام است.
هوشنگ بازوند معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور با اشاره به نشست مشترک با کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در حاشیه این بازدید گفت: مشارکت ۵۰ درصدی دولت و ۵۰ درصدی بخش خصوصی در اجرای آزادراه کنارگذر قم در این نشست به تصویب رسید که بر اساس آن، عواید حاصل از آزادراه قم – تهران بهعنوان آورده دولت در نظر گرفته میشود تا روند اجرای پروژه تسریع یابد. همچنین اجرایی شدن این مصوبه منوط به تحویل ۱۲ کیلومتر نخست مسیر از شهرک صنعتی شکوهیه تا جعفریه تا پایان سال جاری است.
بازوند همچنین در جریان بازدید از قطعه اول این آزادراه به طول ۱۲/۵ کیلومتر گفت: قطعه اول آزادراه کنارگذر غربی قم با عرض ۳۶/۷ متر و شامل شش خط عبوری، شش دستگاه پل بزرگ و ۳۶ دستگاه ابنیه فنی کوچک است. با تکمیل این بخش، گام بلندی در مسیر ایجاد کریدور آزادراهی شمال به جنوب کشور برداشته میشود.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اهمیت این مسیر در شبکه حملونقل ملی افزود: آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد بخشی مهم از کریدور آزادراهی شمال – جنوب و شرق – غرب کشور است. بهرهبرداری از این پروژه علاوه بر کاهش ترافیک و حوادث جادهای، موجب صرفهجویی قابل توجه در مصرف سوخت و کاهش زمان سفر در محورهای پرتردد میشود.
وی افزود: این پروژه علاوه بر اثرگذاری ملی، ۱۷ استان کشور را به صورت مستقیم به یکدیگر متصل میکند و با اتصال به کریدور شمال – جنوب، ارتباط بندر انزلی در شمال تا بندر امام خمینی(ره) در جنوب کشور را تسهیل خواهد کرد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه در ادامه توضیح داد:کل پروژه آزادراه قم – سلفچگان – راهجرد در دو بخش اصلی طراحی شده است؛ بخش نخست به طول ۳۲ کیلومتر که در اولویت اجرا قرار دارد و بخش دوم به طول ۴۲ کیلومتر تا راهجرد که مراحل آمادهسازی آن در حال انجام است.
برچسب ها : معاون وزیر راه و شهرسازی اقتصادسرآمد شبکه حملونقل ملی
اخبار روز
-
مانور امداد و نجات و اطفای حریق شناور در بندر بوشهر برگزار شد
-
تأکید بر توسعه همکاریهای مشترک میان وزارت راه و شهرسازی و آستان قدس رضوی در راستای ارتقای خدمترسانی به زائران
-
ایجاد کنسرسیوم دریایی ایران و روسیه، دستور کار نشست ماخاچقلعه
-
حرکت صنعت شیلات بهسوی تولید پایدار با تلفیق دانش فنی و انرژیهای تجدیدپذیر
-
خوزستان، بازیگر کلیدی در اقتصاد دریامحور ایران
-
اینچهبرون، هسته تحول اقتصادی استان گلستان و دروازه تجارت ایران با آسیای مرکزی است
-
منطقه آزاد اینچهبرون، نقطه تلاقی امنیت، تجارت و توسعه شمال شرق کشور است
-
توسعه سریع منطقه آزاد اینچهبرون حاصل مدیریت جهادی و پیگیریهای مستمر است
-
رایزنی ایران و روسیه برای ارتقای همکاریها در زمینه حملونقل دریایی
-
ناوگان مسافری روی ریل نوساز راهآهن
-
«زنجیره سرد» حلقه مفقوده صادرات شیلات ایران
-
سوخت آینده از آفریقا میآید!
-
گرانی بلیت هواپیما در سایه سیاستهای ارزی
-
بازی دوگانه چین با کشتیرانی جهان
-
اتصال محور تجاری شمالگان با کریدور شمال - جنوب برقرار میشود؟
-
«روایت آبی» محفلی ارزشمند برای اهالی رسانه های دریایی کشور
-
«اقتصادسرآمد» دوباره نمونه دریایی شد
-
«مجتمع قرهبرون» در منطقه آزاد مازندران؛ نمونهای موفق از زنجیره کامل تولید تا صادرات در بخش شیلات
-
بازدید دبیر شورایعالی مناطق آزاد از واحدهای نمونه تولید خوراک و فرآوری آبزیان در منطقه آزاد مازندران
-
اجرای رویههای مناطق آزاد در مازندران از هفته آینده
