تاریخ انتشار:1404/8/4
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل:
تعریض و بهسازی قطعه راهبردی کریدور شمال–جنوب با مشارکت بخش خصوصی آغاز شد
اقتصادسرآمد- مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با بیان اینکه پروژه تعریض و بهسازی آزادره ساوه-سلفچگان به عنوان قطعه راهبردی کریدور شمال–جنوب، با مشارکت بخش خصوصی اجرا میشود، گفت: این آزادراه نهتنها بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب میشود، بلکه در امتداد کریدورهای غرب به شرق نیز نقشآفرینی میکند.
به گزارش اقتصادسرآمد، هوشنگ بازوند، معاون وزیر راه و شهرسازی و مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل کشور، از آغاز عملیات تعریض و بهسازی یکی از مهمترین قطعات کریدور شمال–جنوب کشور خبر داد و گفت: قطعه ۶۵ کیلومتری پروژه آزادراهی ساوه-سلفچگان که امروز شاهد آغاز عملیات اجرایی آن هستیم، نهتنها بخشی از کریدور شمال–جنوب محسوب میشود، بلکه در امتداد کریدورهای غرب به شرق نیز نقشآفرینی میکند و میتوان آن را قلب تپنده شبکه حملونقل کشور دانست.
وی با اشاره به اهمیت این محور در اتصال مناطق مختلف کشور افزود: این مسیر به دلیل حجم بالای تردد، دچار اشباع شده و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با مشارکت بخش خصوصی، عملیات تعریض از چهار خط به ۶ خط و بهسازی کامل آن را آغاز کنیم.
بازوند با قدردانی از سرمایهگذار پروژه، اظهار کرد: این پروژه با سرمایهگذاری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اجرا میشود که ۹۰ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۱۰ درصد توسط دولت تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به سوابق سرمایه گذار این پروژه گفت: یکی از پروژههای شاخص ایشان، اجرای محور خرمآباد–پلدختر–پل زال بود که با شکافتن ۱۱۰ کیلومتر از رشتهکوههای زاگرس، مسیر خرمآباد به اندیمشک را از چهار ساعت به حدود دو ساعت کاهش داد و صرفهجویی قابلتوجهی در مصرف سوخت به همراه داشت.
بازوند در ادامه به خاطرهای از دوران استانداری خود در لرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۰، زمانی که استاندار لرستان بودم، از مهندس هاشمزاده درخواست کردم بهجای ساخت هتل در بام لرستان، به احداث پل در مسیر پرترافیک رودخانه خرمآباد اقدام کند. ایشان بدون دریافت حتی یک ریال از دولت، دو پل به ارزش ۱۴ میلیارد تومان احداث کرد و تنها شرطش این بود که نامی از او برده نشود. مردم لرستان هنوز هم با احترام و نیکی از این اقدام یاد میکنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت چنین سرمایهگذاران توانمندی، پروژههای عمرانی کشور با سرعت و کیفیت بیشتری پیش برود و برکات آن شامل حال مردم شود.
وی با اشاره به اهمیت این محور در اتصال مناطق مختلف کشور افزود: این مسیر به دلیل حجم بالای تردد، دچار اشباع شده و بر همین اساس تصمیم گرفتیم با مشارکت بخش خصوصی، عملیات تعریض از چهار خط به ۶ خط و بهسازی کامل آن را آغاز کنیم.
بازوند با قدردانی از سرمایهگذار پروژه، اظهار کرد: این پروژه با سرمایهگذاری حدود ۱۲ هزار میلیارد تومان اجرا میشود که ۹۰ درصد آن توسط بخش خصوصی و ۱۰ درصد توسط دولت تأمین خواهد شد.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حملونقل با اشاره به سوابق سرمایه گذار این پروژه گفت: یکی از پروژههای شاخص ایشان، اجرای محور خرمآباد–پلدختر–پل زال بود که با شکافتن ۱۱۰ کیلومتر از رشتهکوههای زاگرس، مسیر خرمآباد به اندیمشک را از چهار ساعت به حدود دو ساعت کاهش داد و صرفهجویی قابلتوجهی در مصرف سوخت به همراه داشت.
بازوند در ادامه به خاطرهای از دوران استانداری خود در لرستان اشاره کرد و گفت: در سال ۱۳۹۰، زمانی که استاندار لرستان بودم، از مهندس هاشمزاده درخواست کردم بهجای ساخت هتل در بام لرستان، به احداث پل در مسیر پرترافیک رودخانه خرمآباد اقدام کند. ایشان بدون دریافت حتی یک ریال از دولت، دو پل به ارزش ۱۴ میلیارد تومان احداث کرد و تنها شرطش این بود که نامی از او برده نشود. مردم لرستان هنوز هم با احترام و نیکی از این اقدام یاد میکنند.
وی در پایان ابراز امیدواری کرد که با مشارکت چنین سرمایهگذاران توانمندی، پروژههای عمرانی کشور با سرعت و کیفیت بیشتری پیش برود و برکات آن شامل حال مردم شود.
برچسب ها : معاون وزیر راه و شهرسازی اقتصادسرآمد توسعه زیربناهای حملونقل
اخبار روز
-
در رثای جایزه ملی بهرهوری بایندر
-
چشمانداز معدنکاوی دریایی و اقتدار ژئوپلیتیکی ایران
-
«ریلهای ناتمام» حلقه مفقوده توسعه دریامحور
-
توافقنامه تجارت آزاد اروپا با هند در سایه مالیات کربن
-
تغییر آرام نقشه انرژی منطقه
-
تحول صنعت شیلات با پرورش در آبهای آزاد دریای کاسپین
-
مسافران قبل از عزیمت به فرودگاهها با شماره ۱۹۹ تماس بگیرند
-
بررسی نقش هوشمندسازی آبزیان و جایگاه بخش خصوصی
-
برگزاری چالش نوآوری توسعه روستایی بینالمللی 2026
-
جزییات برنامه دولت برای حمایت از تولید و سرمایهگذاری و بهبود معیشت مردم
-
طرح ۱۷ بندی دولت برای مهار تورم و حفاظت از معیشت مردم
-
توسعه همکاریهای گمرکی در منطقه آزاد انزلی
-
برگزاری نخستین رویداد علمی دادگاههای نمایشی (Moot Court) وزارت راه و شهرسازی در منطقه آزاد انزلی
-
پشتیبانی دولت، زمینهساز سرمایهگذاری در منطقه آزاد چابهار شد
-
رونمایی بستههای سرمایهگذاری در حوزه ریلی و جادهای تا دو ماه آینده
-
بررسی ظرفیتهای بنادر شمالی در ستاد هماهنگی روابط اقتصادی خارجی
-
اصلاح شبکه حملونقل باید بر اساس استانداردهای بینالمللی، فناوری مناسب و کیفیت پایدار انجام شود
-
در حال حاضر هیچ محدودیتی برای تردد دریایی ایران وجود ندارد
-
تمامی فرودگاه های کشور عملیاتی است
-
نوشتاری به بهانه هفته حملونقل
