مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی:

نمایشگاه کتاب یکی از بهترین خاطرات فرهنگی مردم تبریز است

تبریز_امید محمد زاده _خبرنگار اقتصاد سرآمد -سید محمد حسین بلاغی در نشست خبری هجدهمین نمایشگاه کتاب تبریز ضمن اشاره به تنوع کتاب های موجود در این نمایشگاه گفت: تمامی کتاب های این دوره از نمایشگاه غیر تکراری بوده و همه آن ها به روز می باشند.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: این نمایشگاه به دلیل کرونا در سه سال گذشته برگزار نشد و امسال با تمام تلاش سعی خواهیم کرد تا نمایشگاهی متفاوت با دوره های قبل برگزار و مهمترین رویداد فرهنگی سال ۱۴۰۲ استان را به نحو شایسته میزبانی کنیم.
وی ادامه داد: همچنین در نباش هستیم تا با فروش محصول این دوره از نمایشگاه، آن را به جشنواره فرهنگی کتاب شمال غرب کشور تبدیل کنیم.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی افزود: این نمایشگاه بخش‌ها و برنامه‌های فرهنگی متنوعی دارد و بیش از ۴۰ برنامه فرهنگی در حاشیه آن برگزار می‌شود و روایت آذربایجان و پیشرفت، غزه و فلسطین، کنگره ۱۰ هزار شهید آذربایجان و شهر کتاب و کودک از بخش‌های آن به شمار می‌رود.
مدیرکل فرهنگ و ارشاد استان با اعلام اینکه بخش بین الملل این نمایشگاه نیز با حضور ناشران ۶ کشور خارجی دایر خواهد بود، گفت: در این بخش چهار هزار عنوان کتاب در معرض دید و فروش علاقه مندان قرار می‌گیرد.
وی اظهار داشت: برای نخستین بار در کشور، فروش در این نمایشگاه به صورت یکپارچه خواهد بود که با این کار، مشکل کیفیت و تعدد کتاب‌ها که در نمایشگاه‌های قبلی بود، رفع می‌شود و فروش به صورت کتاب محور خواهد بود.
بلاغی در پایان گفت: نمایشگاه کتاب یکی از بهترین خاطرات فرهنگی مردم تبریز است و محیط این نمایشگاه همواره به محیطی برای کنش فرهنگی تبدیل شده است و خانواده در این نمایشگاه در کنار خرید کتاب، در فضای فرهنگی آن خاطرات دوران گذشته را تجدید و تنفس می‌کنند.
نمایشگاه کتاب یکی از بهترین خاطرات فرهنگی مردم تبریز است
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه