کارگروه ویژه علوم دریایی  وزارت علوم، پشتیبانی دانش توسعه دریامحور را دنبال می‌کند

وزارت علوم اعلام کرد: با توجه به ابلاغ سند توسعه دریامحور توسط مقام معظم رهبری در ۱۶ آبان‌ماه سال جاری و فرمایشات قبلی ایشان بر اهمیت دریا، کارگروه ویژه علوم دریایی در شورای برنامه ریزی و آموزش عالی وزارت علوم فعال است و پشتیبانی دانشی از توسعه دریامحور را دنبال می کند.
به گزارش اقتصادسرآمد، در پی سخنان مقام معظم رهبری در ۷ آذر ماه ۱۴۰۱ در خصوص ظرفیت‌های دریایی کشور، سمیناری با حضور معاون آموزشی وزیر علوم در خصوص توسعه دریامحور در دانشگاه علم و صنعت برگزار شد و صاحبنظران دیدگاه‌های خود را در زمینه استفاده از ظرفیت‌های دریا مطرح کردند.
پس از برگزاری این سمینار، در اسفندماه ۱۴۰۱ به پیشنهاد معاون آموزشی وزیر علوم، کارگروه ویژه‌ای به نام علوم دریایی در کنار سایر کارگروه‌های اصلی فنی مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، هنر و معماری و دامپزشکی و کشاورزی تشکیل و مسئولیت آن به دکتر محمدحسن شجاعی‌فرد عضو هیات علمی و استاد ممتاز دانشگاه علم و صنعت واگذار شد. این گروه متشکل از رؤسای دانشگاه‌هایی است که در حوزه‌های علوم دریایی فعال بوده و تعدادی از مسئولان حوزه دریایی کشور هستند.
هدف از تشکیل این کارگروه، بررسی رشته‌های علوم دریایی و تدوین نظام جامع آموزش علوم دریایی به منظور افزایش بهره‌مندی از توانایی‌ها، امکانات و پتانسیل‌های دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی، شناسایی چالش‌ها، مشکلات و نیازهای حوزه‌های دریا در امر آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص است.
به منظور استفاده از تجربیات، پیشنهادات و هم‌افزایی بیشتر صنعت و دانشگاه، از سایر ارگان‌ها و سازمان‌هایی که در حوزه دریایی فعالیت دارند، نظیر وزارت نفت و شرکت‌های تابعه، شرکت ملی نفتکش، سازمان بنادر و دریانوردی، شرکت کشتیرانی، شرکت نفت فلات قاره و سازمان شیلات کشور دعوت کرد و نظرات این سازمان‌ها برای غنای برنامه‌ریزی این گروه دریافت شد.
کارگروه ویژه علوم دریایی  وزارت علوم، پشتیبانی دانش توسعه دریامحور را دنبال می‌کند
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه