با حضور فعالان عرصه خرما  از ۱۳ استان صورت گرفت

برگزاری ششمین میزملی توسعه صادرات خرما در بوشهر 

بوشهر- سهیلا کرمپورنیا خبرنگار اقتصادسرآمد- ششمین میزملی توسعه صادرات خرما با حضور فعالان این عرصه از ۱۳ استان خرماخیز کشور از سوی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر به منظور بررسی چالش‌ها و رسیدگی به مسائل و مشکلات مرتبط با حوزه خرما برگزار شد .
به گزارش روابط عمومی اداره کل صنعت،معدن و تجارت استان بوشهر؛ مهدی صفوی مدیر کل صمت استان در این جلسه گفت: یکی از آثار و نتایج تشکیل جشنواره ، نمایشگاه و میز ملی خرما طی سال‌های قبل در استان توسعه زیرساخت‌های این محصول بوده که در این راستا سردخانه نگهداری خرما در استان بوشهر اکنون با افزایش 56 هزار تن  به 76 هزار تن رسیده است.
صفوی با بیان اینکه این مهم به توسعه صادرات خرما کمک کرده است، گفت: بسته‌بندی و فرآوری خرما از دیگر برنامه‌های استان بوشهر است که در این عرصه انواع بسته‌بندی نوین و صنعتی توسعه یافته است.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان توسعه صنایع جانبی خرما را از دیگر دستاوردهای نمایشگاه خرما در سال‌های قبل اعلام و بیان کرد: صنایع دستی در استان بوشهر رشد یافته و این مهم سبب افزایش ارزش افزوده شده است. افزایش برندهای خرما سبب استقبال صنایع غذایی برای فرآوری و تولید محصولات جدید شده است.
وی افزایش شاخص بهره‌وری و توسعه زنجیره ارزش خرما را از اهداف مهم تشکیل میز خرما دانست و خاطرنشان کرد: بروزرسانی تجهیزات، اصلاح، نوسازی صنایع فرآوری و رشد فرآوری محصول خرما در دستور کار قرار دارد.
صفوی، توسعه صادرات خرما را از دیگر برنامه‌های تشکیل میز خرما دانست و اضافه کرد: اکنون صادرات خرما در استان بوشهر حدود 30 هزار تن است که برای افزایش آن هدف‌گذاری شده است.
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس در این نشست امیدآفرینی را اصلی‌ترین موضوع عنوان کرد و گفت : باید این فضا برای توسعه و پیشرفت کشور ایجاد شود، زیرا با وجودهمه اقدامات دشمن، آینده اقتصاد ایران مثبت است.
برگزاری ششمین میزملی توسعه صادرات خرما در بوشهر 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه