استاندار مازندران

گشایش بازارهای جهانی برای کشاورزی مازندران از مسیر دریا

مازندران – گروه استانها- استاندار مازندران با اعلام اینکه گشایش بازار جهانی و کریدور شمال- جنوب برای حوزه کشاورزی نویدبخش آینده درخشان است، گفت: مازندران در دوره طلایی اقتصادی قرار دارد و باید بدانیم مشکلات اقتصادی یک شبه حل نمی‌شود هرچند در دوره اصلاح فرآیندها هستیم.
به گزارش اقتصادسرآمد، یکی از اقدامات استانداری مازندران در دولت مردمی سیزدهم، سفرهای شهرستانی و حضور در بین مردم مناطق دور و نزدیک استان است که این دیدارها با هدف گره‌گشایی و حل مشکلات عمومی برگزار می‌شود.
سیدمحمود حسینی‌پور در هجدهمین سفر شهرستانی خود به شهرستان آمل آمد و مردم این شهرستان از ساعت ۶ صبح تا ساعت ۲ بامداد از نزدیک مسائل و مشکلات خود را با استاندار، معاونان استاندار، مدیران کل و رؤسای ستادی مازندران در میان گذاشتند.
مشکلات شهری و روستایی با حضور مسؤولان ارشد استانی در سفر به آمل بررسی، شناسایی و دسته‌بندی که با جمع‌بندی نهایی، تصمیم‌سازی کلی برای برون رفت در جلسه شورای اداری با حضور استاندار مازندران انجام شد.
سید محمود حسینی‌پور استاندار مازندران در حاشیه سفر به آمل در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس اظهار کرد: در دو سال عمر دولت مردمی سیزدهم اتفاقات خوبی در مازندران افتاد و در نخستین گام رشد اقتصادی منفی مازندران پس از ۱۰ سال به رشد اقتصادی ۴.۱ تا پایان سال گذشته رسید.
وی افزود: با هدف‌گیری رشد اقتصادی ۸ درصد برای سال جاری تاکنون توانستیم به مرز رشد اقتصادی ۶ درصد برسیم که این مهم از اقدام بسیار بزرگ است و از اتفاقات عظیم در حوزه اقتصادی محسوب می‌شود.
استاندار مازندران با بیان اینکه در حوزه کشاورزی هم یک ریل‌گذاری مناسب انجام شد، تصریح کرد: اگر قرار باشد ارزش واقعی تولیدات کشاورزی مازندران خودش را نشان دهد باید بازار صادراتی را پیدا کنیم.
این مسؤول با اشاره به اینکه با تلاش شبانه‌روزی برای نخستین بار مسیر دریایی انتقال کالای کشاورزی همانند مرکبات با قرارداد لازم به کشورهای همسایه آغاز شد، بیان کرد: قطار صادرات و توسعه استان روز به روز سرعت می‌گیرد و می‌خواهیم بازار جهانی را برای تولیدات کشاورزی باز کنیم.
حسینی‌پور با اعلام اینکه گشایش بازار جهانی و کریدور شمال- جنوب برای حوزه کشاورزی نویدبخش آینده درخشان است، گفت: مازندران در دوره طلایی اقتصادی قرار دارد و باید بدانیم مشکلات اقتصادی یک شبه حل نمی‌شود هرچند در دوره اصلاح فرآیندها هستیم.
وی با بیان اینکه سد مخزنی هراز پس از مدت‌ها رکود در دو سال گذشته با تزریق بودجه پیشرفت اساسی داشت که می‌تواند انقلاب بزرگی در حوزه کشاورزی و آب شرب ایجاد کند، ادامه داد: امیدواریم این پروژه بزرگ مازندران تا پایان دولت با آبگیری به مسیر توسعه آمل کمک جدی کند.
استاندار مازندران با اشاره به اینکه آب شرب رودخانه هراز بهترین آب با کیفیت بسیار بالای آزمایشگاهی است، متذکر شد: در حوزه استفاده از دانش بنیان می‌توان گفت که دهه‌های گذشته در آمل تنها یک واحد دانش بنیان فعال استانی داشتیم ولی امروزه این تعداد به ۱۰ مجتمع دانش بنیان رسید و کارخانه علم و فناوری برای جوانان نخبه در مازندران آینده نزدیک راه اندازی می‌شود.
وی با بیان اینکه شرکت های دانش بنیان مازندران به بیش از ۱۲۵ شرکت ارتقا پیدا کرد، افزود: هم اکنون کارهای زیربنایی خوبی در دستور کار قرار دارد و با صنعتی کردن کشاورزی در حوزه های طیور، دام و تولیدات گیاهی می توان بخش زیادی از مشکلات را مرتفع کرد.
حسینی‌پور با اشاره به اینکه نرخ بیکاری مازندران روزگاری ۸.۷ درصد بود، گفت: در دو سال گذشت با روی کار آمدن دولت سیزدهم ۲۲۳ واحد تولیدی و مرکز بنگاه های اقتصادی تعطیل شده و راکد در مازندران احیا شد که مشکلات عمده آنها بانکی بود همچنین با ورود میدانی ستاد تسهیل و رفع موانع تولید در همه شهرک های صنعتی حضور پیدا کرده و مشکلات مختلف رسیدگی
 شد./ فارس
 گشایش بازارهای جهانی برای کشاورزی مازندران از مسیر دریا
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه