بازدید وزیر کشور از آب‌شیرین کن خلیج فارس  و نفت ستاره خلیج فارس 

از کاشت درخت حرا تا رفع موانع توسعه جزیره بوموسی

آغاز کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل به همت نفت ستاره خلیج‌فارس
​​​​​​​گروه مسئولیت اجتماعی- مرجان کریمی - منطقه غربی شهر بندرعباس دارای آلودگی‌های متنوعی به دلیل تمرکز صنایع متعدد پالایشگاهی، فولادی و بندری است که احداث جنگل حرا می‌تواند به بهبود هوای این منطقه و حفظ اکوسیستم آن بسیار کمک کند. در همین رابطه و با حضور احمد وحیدی وزیر کشور، مهدی دوستی استاندار هرمزگان و جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان، کاشت ۲۰۰ هکتار جنگل‌ به همت شرکت نفت ستاره خلیج‌فارس در غرب شهر بندرعباس و در مجاورت با مجمتع کشتی سازی و صنایع فراساحل آغاز شد.
این طرح در قالب کاشت ۶.۵ میلیون درخت در استان هرمزگان و ذیل طرح ملی کاشت یک میلیارد درخت که جزو برنامه‌های اصلی دولت سیزدهم به شمار می‌آید که با کاشت درختان حرا از ساحل گچین پایین آغاز شده است.
وحیدی در این آیین با اشاره به وحدت اقوام و مذاهب در کشور، گفت: وحدت موجود در کشور نشان می‌دهد که همه به تحقق ایران قوی و عزت و سرافرازی کشور می‌اندیشند.
وی با بیان اینکه دشمنان این مرز و بوم وحدت موجود در کشور را بر نمی‌تابند گفت: وحدت شیعه و سنی حقیقتا دشمن‌شکن است و امروز امت اسلامی به عنوان یدی واحده در برابر دشمنی مشترک قرار گرفته که رژیم صهیونیستی و استکبار جهانی است.
وزیر کشور که در حاشیه این آیین، سه اصل نهال حرا را غرس کرد با قدردانی از وزیر سابق جهاد کشاورزی به عنوان ایده‌پرداز طرح کاشت یک میلیارد درخت در کشور، گفت: چشم‌انداز کاشت یک میلیارد درخت در کشور چشم‌اندازی واقعی است که برای تحقق آن برنامه‌ریزی دقیقی شده است همچنین باید از رهبر معظم انقلاب نیز تشکر کرد که این ایده را تایید کردند و با کاشت سه اصله نهال در روز درختکاری و تکلیف کاشت سه نهال به ازای هر ایرانی از این طرح حمایت کردند.
وحیدی با اشاره به بیابان‌زایی در کشور گفت: حجم بیابان‌ها در کشور مرتبا در حال افزایش است و باید جلوی آن را بگیریم از این‌رو کاشت درختان از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است و با توجه به اینکه درختان حرا علاوه بر منافع مشترکی که با سایر درختان دارند بستری برای تولید مثل آبزیان نیز هستند از اهمیت ویژه‌ای برخوردارند.

تکلیف استان هرمزگان به کاشت
 ۶.۵ میلیون اصله درخت
مهدی دوستی استاندار هرمزگان نیز در این آیین، با اشاره به تکلیف استان به کاشت ۶.۵ میلیون اصله درخت ، گفت: تکلیف برنامه‌ای استان تا پایان سال تحقق پیدا خواهد کرد چنانچه تا به اینجای کار حدود ۳.۵ میلیون اصله نهال حرا  در استان تولید شده است.
 وی افزود: در بخش درختان مربوط به خشکی نیز کشت درختان اکالیپتوس، نخیلات جدید، کپور و زنجیره کنار در رودان در دستور کار قرار گرفته است که طبق برنامه انجام می‌شود.
دوستی ابراز داشت: توسعه استان به سمتی حرکت می‌کند که اگر متوازن با آن توسعه در محیط‌زیست دنبال نشود، مردم متضرر خواهند شد بنابراین در دولت مردمی توسعه را با محوریت مردم دنبال می‌کنیم.

بازدید وزیر کشور از آبشیرین کن خلیج فارس و نفت ستاره خلیج فارس 
وزیر کشور در ادامه برنامه‌های خود در سفر به استان هرمزگان با همراهی مهدی دوستی استاندار هرمزگان از آب‌شیرین کن خلیج فارس و پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس  بازدید کرد.
در این بازدید وزیر کشور ضمن گفت‌وگو با مدیران و کارکنان این واحد شیرین سازی آب از دریا، در جریان روند توسعه فازهای پروژه و انتقال آب از خلیج فارس قرار گرفت.
وحیدی همچنین با حضور در پالایشگاه نفت ستاره خلیج فارس از این واحد بزرگ تولید بنزین کشور بازدید کرد، ستاره خلیج فارس به عنوان بزرگترین پالایشگاه میعانات گازی جهان هم اکنون جایگاهی استراتژیک در توازن انرژی کشور و منطقه ایفا می‌کند و توانسته است ایران را در زمینه تامین بنزین خودکفا کند.
جزایر ما در خلیج فارس یک گنج و ثروت بزرگ است
وحیدی درباره سفر به بوموسی هم گفت: جزایر ما در خلیج فارس یک گنج و ثروت بزرگ است و متعلق به همه کشور است و باید حداکثر استفاده از آنها در مسیر توسعه کشور صورت گیرد و سیاست دولت نیز استفاده و بهره گیری هرچه بیشتر و توسعه آبادانی در این جزایر در اقتصاد دریامحور است و موضوع اهمیت هرچه بیشتری یافته تا با استفاده از سواحل و جزایر بتوانیم نسبت به توسعه اقتصاد با محوریت دریا ایفای نقش کنیم و راه آن نیز از راه توسعه جزایر و شکوفاساختن ظرفیت جزایر می گذرد.

توسعه جزایر کانون اقتصاد دریامحور است 
وی افزود: جزایر ما در خلیج فارس یک گنج و ثروت بزرگ است و متعلق به همه کشور است و باید حداکثر استفاده از آنها در مسیر توسعه کشور صورت گیرد.

همسایگان با سخنان واهی روابطشان
 با ایران را خدشه‌دار نکنند 
وزیر کشور گفت: کشورهای همسایه باید حواسشان باشد که با حرف‌های واهی در رابطه با جزایر سه‌گانه روابط‌شان را با کشور بزرگی چون ایران دچار خدشه نکنند. 

در تلاش هستیم مشکلات موجود در جزیره بوموسی را در اسرع وقت رفع رجوع کنیم
  وحیدی وزیر کشور در جزیره بوموسی در جمع خبرنگاران، اظهارداشت: در تلاش هستیم مشکلات موجود در جزیره بوموسی را در اسرع وقت رفع رجوع کنیم و کمبودها برطرف شود.
وی افزود: یک سری از منازل نیمه تمام در جزیره وجود دارد که به زودی تکمیل و تحویل مردم شریف جزیره می شود.
وزیر کشور بیان‌کرد: اسکله شناوری برای صیادان در دست احداث است‌ و به زودی به بهره‌برداری خواهد رسید ضمن اینکه مجموعه ورزشی جزیره نیز در حال تکمیل است.
وحیدی ابرازداشت: برق جزیره بوموسی تقویت خواهد شد و در حوزه تفریحات نیز طرح‌هایی دنبال می‌شود ضمن اینکه برای حمل و نقل دریایی و هوایی نیز تمهیداتی اندیشیده شده است.
وی با اشاره بیانیه اخیر روسیه و کشورهای عربی در رابطه با جزیره بوموسی، گفت: اظهارات بی‌پایه، واهی و باطلی که در رابطه با جزایر گفته می‌شود سخنانی باطل است قبلا هم گفته می‌شد.
وزیر کشور عنوان‌کرد: این مسائل جهت برهم زدن روابط کشورها بازگو می‌شود و باید دقت کنند و بدانند که صدام نیز از این حرف‌ها می‌زد و نباید دیگر این سخنان تکرار شود.
وحیدی خاطرنشان‌کرد: کشورهای همسایه باید حواسشان باشد که با این حرف‌ها روابط‌شان را با کشور بزرگی چون ایران دچار خدشه نکنند.
وزیر کشور همچنین از پروژه‌های مختلف زیرساختی و عمرانی جزیره بوموسی بازدید کرده و پیگیری‌هایی جهت تسریع در تخصیص اعتبارات به پروژه‌های این جزیره انجام داده است.
بازدید از نیروگاه تولید برق بوموسی، بیمارستان و بندرگاه این جزیره از برنامه‌های وزیر در این سفر بود.

به دنبال افزایش تعداد پروازها به جزیره بوموسی هستیم 
وزیر کشور گفت: پیگیر تقویت خط پروازی بندرعباس به بندرلنگه هستیم و تلاش خواهیم کرد که با نگاه مثبت مسئولان پرواز‌ها به صورت روزانه برقرار شود. 
وزیر کشور در چهاردهمین نشست شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان هرمزگان که با دستورکار بررسی مسائل و مشکلات جزایر استان برگزار شد، جزایر را گوهری بی‌نظیر و کم‌نظیر معرفی کرد و گفت: ضرورت دارد مشوق‌هایی برای جذب سرمایه‌گذاران به جزایر تعریف شود تا توسعه جزایر رونق روزافزونی بیابد.
وی افزود: پروژه‌های نیمه تمام جزایر باید در ظرف دو سال آینده با اولویت اشتغالزایی تکمیل شود چرا که ایجاد شغل یکی از اصلی‌ترین مولفه‌ها برای پایدارسازی جمعیت جزایر است که باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.
 وحیدی ابرازداشت: تلاش داریم نیازمندی‌های جزایر را در ادامه تلاش‌هایی که تاکنون صورت گرفته است با سرعت بیشتری رفع و رجوع کنیم و فرآیند خدمت‌رسانی به مردم در این مناطق تسهیل شود.
وزیر کشور خاطرنشان‌کرد: پیگیری‌هایی برای تقویت خط پروازی بندرعباس به جزیره بوموسی نیز در حال انجام است و به دنبال این هستیم که بتوانیم در تعداد پروازها را افزایش دهیم و روزانه پروازهایی به مقصد جزایر داشته باشیم.
وزیر کشور در این جلسه طی تماس‌های تلفنی با چند تن از وزرا مسائل مرتبط به جزایر را مورد بررسی قرار داد.

از کاشت درخت حرا تا رفع موانع توسعه جزیره بوموسی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه