بر‌اساس گزارش مؤسسه تحلیلی کلارکسون

کاهش میزان سفارش ساخت کشتی در کارخانه‌های کشتی ‌سازی جهان 


سفارشات ساخت کشتی در کارخانجات کشتی‌ سازی جهان در ماه ژوئن ۲۰۲۴ میلادی با کاهش ۴۵ درصد‌ی نسبت به مدت مشابه سال قبل روبه‌رو شد، در حالی‌که چین همچنان در صدر جدول سفارش ساخت کشتی قرار دارد، اما کره جنوبی با کاهش ۹ درصدی سفارش مواجه شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، به نقل از سایت portnews؛ بر‌اساس گزارش مؤسسه تحلیلی کلارکسون در سال ۲۰۲۴ میلادی چین همچنان در رتبه اول دریافت سفارش ساخت کشتی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی قرار داشت، اما کره جنوبی رتبه بعدی را از آن خود کرد.
بنابرگزارش مانا به نوشتۀ نشریه Businesskorea به دلیل اشباع فضای اسکله‌های کره جنوبی، این کشور به منظور تحویل کشتی‌های در دست ساخت با چهار سال تأخیر روبه‌رو شده که این عاملی برای کاهش سفارشات است.  
علاوه بر اشباع اسکله‌های کشتی‌سازی، کارخانه‌های کشتی‌سازی کره با کاهش سرعت سفارش‌های حامل‌های گاز طبیعی مایع (LNG) نیز مواجه شده‌اند، زیرا ساخت این قبیل کشتی بسیار زمان‌بر است.
براساس این گزارش سفارش ساخت کشتی در ماه ژوئن نسبت به ماه می‌با ۴۵ درصد کاهش به ۲.۴۳ میلیون ظرفیت (CGT) رسید.  
کشتی‌های در دست ساخت و سفارشات در نوبت قرار گرفته کارخانه‌های کشتی‌سازی کره جنوبی در نیمه اول سال ۲۰۲۴ میلادی بالغ بر ۵.۹۴ میلیون CGT یعنی ۱۳۲ کشتی بوده که نسبت به مدت مشابه سال ۲۰۲۳ میلادی با ۹ درصد افزایش همراه بود.
در پایان ماه  ژوئن، سفارش جهانی ساخت کشتی  در کارخانه‌های  جهان به ۱۳۳.۳۵ میلیون CGT رسید که ۱.۳۶ میلیون CGT کمتر از پایان ماه می‌است.
در پایان این گزارش آمده است چین در نیمه اول سال ۲۰۲۴  میلادی با دریافت سفارشات  ۶۸.۹۵ میلیون CGT (۵۲ درصد) و کره ۳۸.۲۹ میلیون CGT (۲۹ درصد) سفارش ساخت کشتی را به خود اختصاص داده‌اند.
کاهش میزان سفارش ساخت کشتی در کارخانه‌های کشتی ‌سازی جهان 
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه