کرمانشاهیها رکورد زدند
افزایش بیسابقهی ۶ درصدی مصرف آب در آغاز فصل گرما
گروه استان ها- کرمانشاه- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان کرمانشاه گفت: میزان مصرف آب در کرمانشاه در آغاز فصل گرم سال، نسبت به سنوات گذشته با رشد بیسابقهی ۶درصدی مواجه شده است.
به گزار شاقتصادسرآمد، رضا داودی در جلسهای که بهمنظور مدیریت گذر موفق از تنش آبی سال ۱۴۰۴ برگزار شده بود، گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا، آغاز ماه محرم و برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد، حسینیهها و تکایا و همچنین پخت و توزیع نذری، مصرف آب در استان، خصوصاً کلانشهر کرمانشاه با رشد بیسابقهی ۶ درصدی مواجه شده است.
او افزود: خشکسالیهای پیدرپی و کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در سالآبی گذشته و سنوات قبلی، منجر به افت و کاهش چشمگیر منابع آبی و به تبع آن پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی و همچنین خشک شدن و از دست رفتن تعدادی از چشمهها، سرابها و چاههای آب شرب شده است که این امر لزوم و اهمیت مدیریت بهینه مصرف برای پایداری تولید و توزیع آب شرب و عبور موفق از تنش آبی پیشرو را دو چندان کرده است.
داودی تأکید کرد: ضمن برنامهریزی شرکت آب و فاضلاب برای افزایش منابع آبی از جمله به مدار آوردن چاههای جدید و افزایش برداشت از منابع آب سطحی و بکارگیری تمامی ظرفیتهای موجود، توجه به مدیریت بهینه مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف توسط شهروندان نیز یک مسئولیت اجتماعی، اخلاقی و راهبردی محسوب میشود که برای تضمین پایداری شبکه توزیع و گذر از بحران آبی تابستان امسال امری لازم و ضروريست.
مدیرعامل آبفای استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأثیرگذاری مستقیم قطع برق بر روی تأمین و توزیع آب گفت: تمهیدات لازم برای نصب دیزل ژنراتور برای اکثر تأسیسات آب شرب کلانشهر کرمانشاه و همچنین بسیاری از نقاط استان در حال انجام است تا در زمان قطعی برق، تأمین آب مشترکین با کمترین مشکل مواجه
شود.
به گزار شاقتصادسرآمد، رضا داودی در جلسهای که بهمنظور مدیریت گذر موفق از تنش آبی سال ۱۴۰۴ برگزار شده بود، گفت: با توجه به گرمای بی سابقه هوا، آغاز ماه محرم و برگزاری مراسمات عزاداری در مساجد، حسینیهها و تکایا و همچنین پخت و توزیع نذری، مصرف آب در استان، خصوصاً کلانشهر کرمانشاه با رشد بیسابقهی ۶ درصدی مواجه شده است.
او افزود: خشکسالیهای پیدرپی و کاهش ۳۰ درصدی بارندگی در سالآبی گذشته و سنوات قبلی، منجر به افت و کاهش چشمگیر منابع آبی و به تبع آن پایین رفتن سطح آبهای زیرزمینی و همچنین خشک شدن و از دست رفتن تعدادی از چشمهها، سرابها و چاههای آب شرب شده است که این امر لزوم و اهمیت مدیریت بهینه مصرف برای پایداری تولید و توزیع آب شرب و عبور موفق از تنش آبی پیشرو را دو چندان کرده است.
داودی تأکید کرد: ضمن برنامهریزی شرکت آب و فاضلاب برای افزایش منابع آبی از جمله به مدار آوردن چاههای جدید و افزایش برداشت از منابع آب سطحی و بکارگیری تمامی ظرفیتهای موجود، توجه به مدیریت بهینه مصرف آب و اصلاح الگوی مصرف توسط شهروندان نیز یک مسئولیت اجتماعی، اخلاقی و راهبردی محسوب میشود که برای تضمین پایداری شبکه توزیع و گذر از بحران آبی تابستان امسال امری لازم و ضروريست.
مدیرعامل آبفای استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به تأثیرگذاری مستقیم قطع برق بر روی تأمین و توزیع آب گفت: تمهیدات لازم برای نصب دیزل ژنراتور برای اکثر تأسیسات آب شرب کلانشهر کرمانشاه و همچنین بسیاری از نقاط استان در حال انجام است تا در زمان قطعی برق، تأمین آب مشترکین با کمترین مشکل مواجه
شود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
بازنگری راهبردی در سیاستهای صنعتی یک ضرورت است
-
پایداری تأمین آب شرب 1440 مشترک در شهر ساروق و مجتمع کرکان-فارسیجان استان مرکزی
-
اجرای ۳۶ بسته مدیریت مصرف برق در فارس
-
ظرفیت تولید گوشت مرغ در سیستان و بلوچستان به ۷۱ هزار تُن در سال رسید
-
افزایش بیسابقهی ۶ درصدی مصرف آب در آغاز فصل گرما
-
فرسودگی تکنولوژی سد راه توسعه شهرکهای صنعتی کهگیلویه و بویراحمد
-
۴۰۰ هزار نفر در چهارمحال و بختیاری مشمول دریافت کالابرگ هستند
-
توقیف چند لنج صیادی با بیش از ۱۰۰ هزار لیتر سوخت قاچاق در خوزستان
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



