معاون گردشگری میراث فرهنگی هرمزگان:
مصوبه سوخت یارانهای شناورهای تفریحی روی کاغذ ماند!
معاون گردشگری و سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان گفت: مصوبه تخصیص سوخت یارانهای به شناورهای تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی تصویب شده، اما هنوز این امکان در سامانه مدیریت فرآوردههای نفتی اجرایی نشده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، فرزانه زاهدی با اشاره به ظرفیتهای بینظیر این استان در حوزه گردشگری دریایی و ساحلی، به مانا اعلام کرد: هرمزگان با بیش از ۲ هزار کیلومتر خط ساحلی، بیش از ۱۴ جزیره و بیشترین تالابهای کشور، فرصتهای فراوانی برای تورهای جزیرهگردی، ورزشهای آبی، غواصی، کشتیرانی تفریحی و پرندهنگری دارد. تالاب خورخوران نیز به ثبت کنوانسیون رامسر رسیده و یکی از فرصتهای بکر گردشگری و طبیعتگردی استان به شمار میرود.
وی در ادامه به نگاه تصمیمگیران اشاره کرد و گفت: برای توسعه پایدار گردشگری دریایی، نگاه مسئولان باید به سمت تصمیمگیریهای کارشناسی و دقیق حرکت کند؛ به این معنا که همه برنامهها و سرمایهگذاریها بر پایه مطالعات علمی، شناخت ظرفیتهای طبیعی و اقتصادی و رعایت اصول حفاظت از محیط زیست انجام شود.
زاهدی با بیان محدودیتهای قانونی و زیرساختی افزود: طبق بخشنامه شماره ۱۴۰۱۳۴۰۴/۳۳۰۲۰ مورخ ۱۴۰۱/۶/۸، صدور مجوز شناور گردشگری برای قایقها و شناورهای با ظرفیت کمتر از ۱۲ نفر مجاز نیست.
وی ادامه داد: همچنین، مصوبه تخصیص سوخت یارانهای به شناورهای تفریحی و مسافری دارای مجوز از وزارت میراث فرهنگی تصویب شده، اما هنوز این امکان در سامانه مدیریت فرآوردههای نفتی اجرایی نشده است. در حالی که فعالیت و توسعه شناورهای گردشگری میتواند موجب گسترش فعالیتهای این حوزه شود.
معاون گردشگری و سرمایهگذاری اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان هرمزگان مهمترین چالشها در حوزه گردشگری دریایی را، محدودیت در زیرساختهای رفاهی و اقامتی و رعایت حریم قانونی دانست و توضیح داد: عدم تعیین تکلیف دقیق در رابطه با حریم ۶۰ متری دریا یکی دیگر از مشکلات سرمایهگذاران این حوزه است.وی درباره برنامههای توسعه گردشگری دریایی، گفت: تمرکز ما بر ایجاد زیرساختهای استاندارد، توسعه امکانات ورزشی و تفریحی، معرفی جاذبههای کمتر شناختهشده جزایر، برگزاری مسابقات و رویدادهای ورزشی دریایی، و همکاری با بخش خصوصی و سرمایهگذاران است. این اقدامات با هدف ارتقای کیفیت خدمات و تحقق گردشگری پایدار انجام میشود.
زاهدی چشمانداز پنج سال آینده استان را تبدیل هرمزگان به مقصدی جذاب و پایدار برای گردشگران داخلی و بینالمللی دانست و تصریح کرد: با تقویت زیرساختها، الگوبرداری از کشورهای پیشرو و تصمیمگیریهای کارشناسی، گردشگری دریایی استان میتواند نقش مهمی در رونق اقتصادی و فرهنگی هرمزگان ایفا کند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



