تاسیسات صنعتی فراوری خاویار در مازندران توسعه یابد
نماینده ولی فقیه در مازندران بر توسعه تاسیسات صنعتی در زمینه فراوری خاویار تاکید کرد. به گزارش اقتصادسرآمد، آیت الله محمدباقر محمدی لائینی در دیدار با مدیرکل شیلات استان، با اشاره به اینکه سابقه صیادی و بهرهوری کشور ما از دریا به چند قرن پیش برمیگردد، درآمد ارزی حدود ۱۴ میلیون مازندران از طریق دریا را زیبنده این استان ندانست.وی با بیان اینکه خامفروشی بدترین ضرر را به اقتصاد وارد میکند، افزود: خامفروشی خروجی معادن، نفت و … فایدهای ندارد.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار تاسف از عدم توجه به فراوری محصولات تولیدی استان، یادآور شد: همین خاویاری که در مازندران صید یا تولید میشود دارای پوستی با قیمت جهانی بوده، تخم خاویار هم نعمت بزرگی است، بهتر است خودمان کار صنعتسازی و فراوریاش را بر عهده بگیریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توسعه تاسیسات صنعتی در زمینه فراوری خاویار، ادامه داد: چنانچه روال زاد و ولد آبزیان طبیعی باشد نمیتوانیم بهره کافی ببریم، از این رو با تولید ماهیان کوچک و ریختن به داخل دریا و تولید چند صد میلیون ماهی میتوان به افزایش ذخایر کمک کرد.
این مسئول همچنین با تاکید بر بهرهوری بیشتر از بخشی از دریای خزر که در محدوده ایران قرار دارد، عنوان کرد: خداوند نعمت اینچنینی را به ما عطا کرده پس باید استفاده بیشتر و بهینهتری داشته باشیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته بعدی اینکه ممکن است صنایع آلودهکننده خطرات زیادی برای آبزیان دریا داشته باشند ضرری که ممکن است با تغذیه آنان حتی به انسان و نهایتاً به کشورهایی که محصولات تولیدی دریایی برایشان صادر میشود، منتقل شود.
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه نظارت نسبت به صنایع ساحلی ضرورت دارد، گفت: پاک بودن آب خودش یک مسئلهای جداست، در رهاسازی خاویارها نیز باید توجه لازم داشته باشید.
نماینده ولی فقیه در مازندران با اظهار تاسف از عدم توجه به فراوری محصولات تولیدی استان، یادآور شد: همین خاویاری که در مازندران صید یا تولید میشود دارای پوستی با قیمت جهانی بوده، تخم خاویار هم نعمت بزرگی است، بهتر است خودمان کار صنعتسازی و فراوریاش را بر عهده بگیریم.
عضو مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر توسعه تاسیسات صنعتی در زمینه فراوری خاویار، ادامه داد: چنانچه روال زاد و ولد آبزیان طبیعی باشد نمیتوانیم بهره کافی ببریم، از این رو با تولید ماهیان کوچک و ریختن به داخل دریا و تولید چند صد میلیون ماهی میتوان به افزایش ذخایر کمک کرد.
این مسئول همچنین با تاکید بر بهرهوری بیشتر از بخشی از دریای خزر که در محدوده ایران قرار دارد، عنوان کرد: خداوند نعمت اینچنینی را به ما عطا کرده پس باید استفاده بیشتر و بهینهتری داشته باشیم.
وی همچنین خاطرنشان کرد: نکته بعدی اینکه ممکن است صنایع آلودهکننده خطرات زیادی برای آبزیان دریا داشته باشند ضرری که ممکن است با تغذیه آنان حتی به انسان و نهایتاً به کشورهایی که محصولات تولیدی دریایی برایشان صادر میشود، منتقل شود.
آیت الله محمدی لائینی با بیان اینکه نظارت نسبت به صنایع ساحلی ضرورت دارد، گفت: پاک بودن آب خودش یک مسئلهای جداست، در رهاسازی خاویارها نیز باید توجه لازم داشته باشید.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



