مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی:
۱۴ شهر خراسان رضوی از نظر آبی در وضعیت بحرانی قرمز قرار دارد
گروه استان ها- صبوری ، مشهد- مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: تعداد شهرهای قرمز درگیر بحران آبی استان از ۱۸ شهر با یک میلیون و ۳۳۸ هزار نفر جمعیت به ۱۴شهر با جمعیت ۴۹۱ هزار و ۴۳۳ نفر در سالجاری کاهش یافت.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین امامی به ایرنا افزود: شهرهای بحرانی استان در سالجاری شامل؛ گلبهار، تربتجام، نیشابور، قوچان، گناباد، تربتحیدریه، سبزوار، صالح آباد، تایباد، بردسکن، مشکان، قاسم آباد، شامکان و رادکان است.
وی اضافه کرد: ۲۰ شهر هم با ۱۲۲ هزار و ۱۴۱ نفر جمعیت در وضعیت «نارنجی» و هفت شهر با ۳۳ هزار و ۲۰۳ نفر در شرایط «زرد» قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی اظهار کرد: بایگ، خواف، چناران، خلیل آباد، باخرز، جغتای، کلات، خرو، مشهدریزه، گرماب، سمیع آباد، ریواده، احمدآباد صولت، رشتخوار، دولت آباد، شاندیز، طرقبه، فرهادگرد، محلههای (نعمان، شریف آباد و حسن آباد) و چنار؛ شهرهای دارای وضعیت نارنجی و رباط سنگ، فریمان، بجستان، کاخک، ریوش، اسحاق آباد و سیدآباد شهرهای زرد هستند.
امامی ادامه داد: در شهرهای قرمز تولید آب از مصرف کمتر و در شهرهای نارنجی تولید با مصرف برابر است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرهای دارای وضعیت زرد نیز مشکل کیفی آب وجود دارد که با استفاده از منابع در اختیار سازمانها، نهادها و نیز بخش کشاورزی نسبت به کیفیسازی آب اقدام میشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در مجموع ۶۴۶ هزار و ۷۷۷ نفر در شهرهای استان در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند که این تعداد در سال گذشته یک میلیون و ۷۵۵ هزار نفر بود.
به گزارش ایرنا، تنش آبی زمان رخ می دهد که میزان آب مورد نیاز یک شهر یا استان از استانداردهای لازم کمتر باشد که اکنون بسیاری از روستاها و برخی از شهرهای استان به دلیل افت سفرههای زیر زمینی و کاهش منابع آب شرب گرفتار تنش آبی هستند.
سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی قرار دارند.
به گزارش اقتصادسرآمد، حسین امامی به ایرنا افزود: شهرهای بحرانی استان در سالجاری شامل؛ گلبهار، تربتجام، نیشابور، قوچان، گناباد، تربتحیدریه، سبزوار، صالح آباد، تایباد، بردسکن، مشکان، قاسم آباد، شامکان و رادکان است.
وی اضافه کرد: ۲۰ شهر هم با ۱۲۲ هزار و ۱۴۱ نفر جمعیت در وضعیت «نارنجی» و هفت شهر با ۳۳ هزار و ۲۰۳ نفر در شرایط «زرد» قرار دارد.
مدیرعامل شرکت آبفای خراسان رضوی اظهار کرد: بایگ، خواف، چناران، خلیل آباد، باخرز، جغتای، کلات، خرو، مشهدریزه، گرماب، سمیع آباد، ریواده، احمدآباد صولت، رشتخوار، دولت آباد، شاندیز، طرقبه، فرهادگرد، محلههای (نعمان، شریف آباد و حسن آباد) و چنار؛ شهرهای دارای وضعیت نارنجی و رباط سنگ، فریمان، بجستان، کاخک، ریوش، اسحاق آباد و سیدآباد شهرهای زرد هستند.
امامی ادامه داد: در شهرهای قرمز تولید آب از مصرف کمتر و در شهرهای نارنجی تولید با مصرف برابر است.
وی خاطرنشان کرد: در شهرهای دارای وضعیت زرد نیز مشکل کیفی آب وجود دارد که با استفاده از منابع در اختیار سازمانها، نهادها و نیز بخش کشاورزی نسبت به کیفیسازی آب اقدام میشود.
مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: در مجموع ۶۴۶ هزار و ۷۷۷ نفر در شهرهای استان در وضعیت قرمز، نارنجی و زرد قرار دارند که این تعداد در سال گذشته یک میلیون و ۷۵۵ هزار نفر بود.
به گزارش ایرنا، تنش آبی زمان رخ می دهد که میزان آب مورد نیاز یک شهر یا استان از استانداردهای لازم کمتر باشد که اکنون بسیاری از روستاها و برخی از شهرهای استان به دلیل افت سفرههای زیر زمینی و کاهش منابع آب شرب گرفتار تنش آبی هستند.
سه میلیون و ۳۰۰ هزار نفر در شهرها و روستاهای خراسان رضوی به جز مشهد زیر پوشش شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی قرار دارند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
اولویت واگذاری فرصتهای سرمایهگذاری سواحل، با بومیان است
-
230 میلیون لیتر نفت سفید در منطقه زاهدان توزیع شد
-
۱۴ شهر خراسان رضوی از نظر آبی در وضعیت بحرانی قرمز قرار دارد
-
رویداد ملی ایران جان، هرمزگان ایران؛ از ۴ تا ۱۰ بهمن
-
اصفهان کمبود کالاهای اساسی ندارد
-
استاندار گیلان: صدور مجوز سرمایه گذاری خارجی در منطقه آزاد انزلی متمرکز انجام می شود
-
دو اقدام زیرساختی آبفا برای ارتقای خدمات در اسلامآبادغرب
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



