عضو کمیسیون انرژی مجلس :
شدت مصرف انرژی در ایران سه برابر کشورهای توسعهیافته است
عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به رکوردزنی مصرف گاز در روزهای اخیر، تأکید کرد: پایدار نگه داشتن شبکه گازرسانی در شرایط فعلی کاری بزرگ و حیاتی است و اصلاح الگوی مصرف باید با جدیت دنبال شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مصطفی نخعی در مراسم انعقاد قرارداد با شرکتهای کارور با اشاره به رشد بیسابقه مصرف گاز در کشور گفت: این روزها شاهد رکوردشکنی مصرف در بخشهای مختلف هستیم و در چنین شرایطی، پایدار نگه داشتن تأمین گاز در اقصی نقاط کشور اقدامی بسیار مهم و ارزشمند است.وی با اشاره به حوادث اخیر افزود: امسال در جریان جنگ ۱۲ روزه، شرکت گاز با وجود مواجهه با بیشترین حوادث، عملکردی درخشان از خود نشان داد و نیروهای عملیاتی با تلاش شبانهروزی اجازه ندادند حتی لحظهای شبکه دچار اختلال شود. بخشهای آسیبدیده نیز در سریعترین زمان ممکن به مدار بهرهبرداری بازگشتند.نخعی با تأکید بر ضرورت بهینهسازی مصرف انرژی گفت: بهینهسازی یکی از اولویتهای مهم مجلس شورای اسلامی است و چه در برنامه هفتم توسعه و چه در بودجههای سنواتی، توجه ویژهای به مدیریت مصرف شده است.
وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست، اظهار داشت: شدت مصرف انرژی در کشور ما دو برابر میانگین جهانی و سه برابر کشورهای توسعهیافته است. این ارقام نشاندهنده این است که بهرهوری مطلوبی نداریم و به همین دلیل، مجلس با وضع قوانین مناسب در تلاش است روند مصرف اصلاح شود.
به گزارش اقتصادسرآمد، مصطفی نخعی در مراسم انعقاد قرارداد با شرکتهای کارور با اشاره به رشد بیسابقه مصرف گاز در کشور گفت: این روزها شاهد رکوردشکنی مصرف در بخشهای مختلف هستیم و در چنین شرایطی، پایدار نگه داشتن تأمین گاز در اقصی نقاط کشور اقدامی بسیار مهم و ارزشمند است.وی با اشاره به حوادث اخیر افزود: امسال در جریان جنگ ۱۲ روزه، شرکت گاز با وجود مواجهه با بیشترین حوادث، عملکردی درخشان از خود نشان داد و نیروهای عملیاتی با تلاش شبانهروزی اجازه ندادند حتی لحظهای شبکه دچار اختلال شود. بخشهای آسیبدیده نیز در سریعترین زمان ممکن به مدار بهرهبرداری بازگشتند.نخعی با تأکید بر ضرورت بهینهسازی مصرف انرژی گفت: بهینهسازی یکی از اولویتهای مهم مجلس شورای اسلامی است و چه در برنامه هفتم توسعه و چه در بودجههای سنواتی، توجه ویژهای به مدیریت مصرف شده است.
وی با بیان اینکه شدت مصرف انرژی در ایران بسیار بالاست، اظهار داشت: شدت مصرف انرژی در کشور ما دو برابر میانگین جهانی و سه برابر کشورهای توسعهیافته است. این ارقام نشاندهنده این است که بهرهوری مطلوبی نداریم و به همین دلیل، مجلس با وضع قوانین مناسب در تلاش است روند مصرف اصلاح شود.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



