رئیس سازمان دامپزشکی کشور:
حیاتوحش میتواند مخزن و منتشرکننده بیماریهای خطرناکی مانند هاری باشد
گروه استان ها- عینی ، البرز- رئیس سازمان دامپزشکی کشور بیان کرد: با افزایش تماس بین حیاتوحش و انسانها بهدلیل تغییرات اقلیمی و کاهش منابع غذایی، سازمان دامپزشکی همراه با سازمان محیط زیست و وزارت بهداشت، اقدامات پیشگیرانه و بهداشتی برای کنترل بیماریهای مشترک انسان و حیوان، بهویژه هاری، در این مناطق انجام میدهد.
به گزار ش اقتصادسرآمد، دکتر علیرضا رفیعی پور با اشاره به افزایش مشاهده حیوانات وحشی از جمله روباه در تهران، بیان کرد که حیاتوحش میتواند مخزن بیماریهای مشترک و خطرناک باشد و مدیریت این موضوع نیازمند همکاری بینبخشی دستگاههای مسئول از جمله سازمان محیطزیست، سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت است.
رفیعیپور درباره افزایش مشاهده روباه و برخی حیوانات وحشی در تهران، گفت: «بسیاری از بیماریهای مشترک، مخزن حیاتوحش دارند و حیواناتی مانند روباه و دیگر گونههای وحشی میتوانند ناقل عوامل بیماریزا باشند. به همین دلیل، این مهم همکاری نزدیک با سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی را میطلبد.»
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و کاهش منابع غذایی در زیستگاههای طبیعی باعث ورود برخی حیوانات وحشی به محیطهای انسانی شده است، تصریح کرد: «این موضوع باید بهصورت جدی مدیریت و تعیین تکلیف شود تا شاهد افزایش خطرات بهداشتی برای جامعه نباشیم.» او ادامه داد: «حیاتوحش میتواند مخزن و منتشرکننده بیماریهای خطرناکی مانند هاری باشد و در مناطقی که تماس بین حیات اهلی و حیاتوحش وجود دارد، سازمان دامپزشکی تمام تلاش خود را برای پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک به انسان به کار میگیرد.» رفیعیپور با تأکید بر اهمیت مسئولیت مشترک دستگاهها گفت: «این یک موضوع بینبخشی است و چند دستگاه مسئول هستند که باید وظایف خود را بهدرستی انجام دهند. سازمان دامپزشکی در حوزه وظایف بهداشتی خود، در کنار سایر نهادهای مسئول سلامت مردم و حفظ بهداشت عمومی، مسئولیت خود را میپذیرد و اقدامات لازم را انجام میدهد.»
به گزار ش اقتصادسرآمد، دکتر علیرضا رفیعی پور با اشاره به افزایش مشاهده حیوانات وحشی از جمله روباه در تهران، بیان کرد که حیاتوحش میتواند مخزن بیماریهای مشترک و خطرناک باشد و مدیریت این موضوع نیازمند همکاری بینبخشی دستگاههای مسئول از جمله سازمان محیطزیست، سازمان دامپزشکی و وزارت بهداشت است.
رفیعیپور درباره افزایش مشاهده روباه و برخی حیوانات وحشی در تهران، گفت: «بسیاری از بیماریهای مشترک، مخزن حیاتوحش دارند و حیواناتی مانند روباه و دیگر گونههای وحشی میتوانند ناقل عوامل بیماریزا باشند. به همین دلیل، این مهم همکاری نزدیک با سازمان محیط زیست، وزارت بهداشت و سازمان دامپزشکی را میطلبد.»
رئیس سازمان دامپزشکی کشور با بیان اینکه تغییرات اقلیمی و کاهش منابع غذایی در زیستگاههای طبیعی باعث ورود برخی حیوانات وحشی به محیطهای انسانی شده است، تصریح کرد: «این موضوع باید بهصورت جدی مدیریت و تعیین تکلیف شود تا شاهد افزایش خطرات بهداشتی برای جامعه نباشیم.» او ادامه داد: «حیاتوحش میتواند مخزن و منتشرکننده بیماریهای خطرناکی مانند هاری باشد و در مناطقی که تماس بین حیات اهلی و حیاتوحش وجود دارد، سازمان دامپزشکی تمام تلاش خود را برای پیشگیری از انتقال بیماریهای مشترک به انسان به کار میگیرد.» رفیعیپور با تأکید بر اهمیت مسئولیت مشترک دستگاهها گفت: «این یک موضوع بینبخشی است و چند دستگاه مسئول هستند که باید وظایف خود را بهدرستی انجام دهند. سازمان دامپزشکی در حوزه وظایف بهداشتی خود، در کنار سایر نهادهای مسئول سلامت مردم و حفظ بهداشت عمومی، مسئولیت خود را میپذیرد و اقدامات لازم را انجام میدهد.»
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
ضرورت حاکمیت نگاه علمی در مدیریت منابع آب فارس
-
چراغی برای روشن کردن آینده نیازمندان مهارتی
-
سوخت رسانی پایدار وبی وقفه جایگاه های سوخت
-
حیاتوحش میتواند مخزن و منتشرکننده بیماریهای خطرناکی مانند هاری باشد
-
۱۰ هزار ساحلنشین جنوب شرق کشور در آستانه بهرهمندی از آب پایدار
-
سدهای مشهد خالی از آب است
-
اخطار جدی شهرداری اراک به واحدهای تجاری برای رفع نواقص ایمنی
-
تأکید بر تسریع در پرداخت تسهیلات اشتغال زایی و پایش بازار کار گلستان
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



