توسعه ۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در صنایع و شهرکهای صنعتی کشور
رئیس گروه توسعه نیروگاهها در صنایع و شهرکهای خورشیدی سازمان انرژی های تجدیدپذیر و بهره وری برق (ساتبا) با اشاره به اقدامات وزارت نیرو در حوزه انرژیهای تجدیدپذیر، از توسعه حدود ۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی در بخش صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی کشور طی سال جاری خبر داد.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی قاسمینژاد درباره مهمترین دستاوردهای وزارت نیرو و ساتبا در حوزه توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در بخش صنایع،به ایرنا افزود: امسال ساتبا با تمرکز ویژه بر صنایع، اقدامات موثری را در زمینه فرهنگسازی، تسهیلگری و حمایت از سرمایهگذاری انجام داده است.
وی ادامه داد: بهصورت ماهانه در استانهای صنعتی و پرمصرف کشور، همایشها و سمینارهای تخصصی با محوریت صنایع برگزار شد که با استقبال گسترده بخش دولتی و خصوصی همراه بود. در این نشستها، آخرین روشها، مدلهای توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر و همچنین تسهیلات و مشوقهای قابل بهرهبرداری برای صنایع تشریح شد.
رئیس گروه توسعه نیروگاهها در صنایع و شهرکهای خورشیدی ساتبا درباره نتایج این اقدامات، خاطرنشان کرد: در سال جاری، فقط در بخش صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، حدود ۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی عمدتا بر روی سقف سازه های صنعتی احداث شده است که این رقم نسبت به سنوات گذشته بیش از سه برابر افزایش را نشان میدهد. این نیروگاهها به دلیل تولید برق در محل مصرف، نیاز به زمین، توسعه پُست و خطوط شبکه را کاهش داده و نقش مؤثری در کاهش تلفات شبکه دارند.
قاسمی نژاد یکی دیگر از اقدامات مهم ساتبا را تصویب مشوقهای جدید برای صنایع عنوان کرد و گفت: با همکاری وزارت نیرو، توانیر و شرکتهای توزیع برق، مصوبهای در آذرماه امسال ابلاغ شد که بر اساس آن، صنایعی که بخشی از دیماند مصرفی خود را از طریق احداث نیروگاه خورشیدی تأمین کنند، در چهار ماه گرم سال از محدودیتهای ناترازی و پیک شبکه معاف میشوند.
وی ادامه داد: بر این اساس، صنایع یکشیفت، دوشیفت و سهشیفت بهترتیب با تامین ۴۰، ۶۰ و ۸۰ درصد دیماند مصرفی از انرژی خورشیدی، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مشمول معافیت خواهند شد و امکان فروش برق تولیدی خود در هشت ماه دیگر سال از طریق تالار سبز بورس انرژی را نیز دارند.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی قاسمینژاد درباره مهمترین دستاوردهای وزارت نیرو و ساتبا در حوزه توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر در بخش صنایع،به ایرنا افزود: امسال ساتبا با تمرکز ویژه بر صنایع، اقدامات موثری را در زمینه فرهنگسازی، تسهیلگری و حمایت از سرمایهگذاری انجام داده است.
وی ادامه داد: بهصورت ماهانه در استانهای صنعتی و پرمصرف کشور، همایشها و سمینارهای تخصصی با محوریت صنایع برگزار شد که با استقبال گسترده بخش دولتی و خصوصی همراه بود. در این نشستها، آخرین روشها، مدلهای توسعه نیروگاههای تجدیدپذیر و همچنین تسهیلات و مشوقهای قابل بهرهبرداری برای صنایع تشریح شد.
رئیس گروه توسعه نیروگاهها در صنایع و شهرکهای خورشیدی ساتبا درباره نتایج این اقدامات، خاطرنشان کرد: در سال جاری، فقط در بخش صنایع کوچک و شهرکهای صنعتی، حدود ۶۰ مگاوات نیروگاه خورشیدی عمدتا بر روی سقف سازه های صنعتی احداث شده است که این رقم نسبت به سنوات گذشته بیش از سه برابر افزایش را نشان میدهد. این نیروگاهها به دلیل تولید برق در محل مصرف، نیاز به زمین، توسعه پُست و خطوط شبکه را کاهش داده و نقش مؤثری در کاهش تلفات شبکه دارند.
قاسمی نژاد یکی دیگر از اقدامات مهم ساتبا را تصویب مشوقهای جدید برای صنایع عنوان کرد و گفت: با همکاری وزارت نیرو، توانیر و شرکتهای توزیع برق، مصوبهای در آذرماه امسال ابلاغ شد که بر اساس آن، صنایعی که بخشی از دیماند مصرفی خود را از طریق احداث نیروگاه خورشیدی تأمین کنند، در چهار ماه گرم سال از محدودیتهای ناترازی و پیک شبکه معاف میشوند.
وی ادامه داد: بر این اساس، صنایع یکشیفت، دوشیفت و سهشیفت بهترتیب با تامین ۴۰، ۶۰ و ۸۰ درصد دیماند مصرفی از انرژی خورشیدی، از ابتدای خرداد تا پایان شهریور مشمول معافیت خواهند شد و امکان فروش برق تولیدی خود در هشت ماه دیگر سال از طریق تالار سبز بورس انرژی را نیز دارند.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



