۲۶۰۰ تُن ماهی خوراکی از مازندران به خارج از کشور صادر شد
مدیرکل دامپزشکی مازندران گفت: در ۱۰ ماه منتهی به دی ماه سال جاری، حدود ۲ هزار و ۶۰۰ تُن ماهی خوراکی تازه و منجمد از استان به خارج از کشور صادر شد.
به گزارش اقتصادسرآمد، حمزه آقاپور کاظمی در نشست شورای اقتصادی مازندران در ساری اظهار کرد: طی این مدت، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن ماهی خوراکی تازه و منجمد از مازندران به بازارهای هدف صادر شده که این میزان نشاندهنده افزایش قابل توجه صادرات و اعتماد بازارهای جهانی به کیفیت محصولات استان است.
وی افزود: از این میزان، ۲ هزار و ۹۴ تن مربوط به ماهی خوراکی تازه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳ درصدی داشته و همچنین صادرات ماهی منجمد نیز با ثبت رقم ۵۰۲ تن، رشد ۵۵ درصدی را نشان میدهد.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با تأکید بر نقش نظارتهای بهداشتی در تحقق این موفقیت تصریح کرد: اجرای دقیق برنامههای پایش سلامت آبزیان، استقرار مستمر بازرسان دامپزشکی در واحدهای تولیدی و بستهبندی، انجام آزمایشهای دورهای و کنترل بهداشتی حملونقل، از مهمترین عوامل افزایش صادرات ایمن و پایدار محصولات شیلاتی استان بوده است.
آقاپور کاظمی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی مازندران با رعایت استانداردهای بینالمللی و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای بهداشتی صادراتی، تلاش کرده است ضمن حمایت از تولیدکنندگان، محصولی سالم و باکیفیت را روانه بازارهای جهانی کند.
وی گفت: این رشد قابل توجه، علاوه بر نشان دادن ظرفیت بالای تولید در استان مازندران، بیانگر نقش مؤثر دامپزشکی در حفظ سلامت مصرفکننده، ارتقای اعتبار ملی و توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.
به گزارش اقتصادسرآمد، حمزه آقاپور کاظمی در نشست شورای اقتصادی مازندران در ساری اظهار کرد: طی این مدت، بیش از ۲ هزار و ۶۰۰ تن ماهی خوراکی تازه و منجمد از مازندران به بازارهای هدف صادر شده که این میزان نشاندهنده افزایش قابل توجه صادرات و اعتماد بازارهای جهانی به کیفیت محصولات استان است.
وی افزود: از این میزان، ۲ هزار و ۹۴ تن مربوط به ماهی خوراکی تازه بوده که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشد ۵۳ درصدی داشته و همچنین صادرات ماهی منجمد نیز با ثبت رقم ۵۰۲ تن، رشد ۵۵ درصدی را نشان میدهد.
مدیرکل دامپزشکی مازندران با تأکید بر نقش نظارتهای بهداشتی در تحقق این موفقیت تصریح کرد: اجرای دقیق برنامههای پایش سلامت آبزیان، استقرار مستمر بازرسان دامپزشکی در واحدهای تولیدی و بستهبندی، انجام آزمایشهای دورهای و کنترل بهداشتی حملونقل، از مهمترین عوامل افزایش صادرات ایمن و پایدار محصولات شیلاتی استان بوده است.
آقاپور کاظمی خاطرنشان کرد: اداره کل دامپزشکی مازندران با رعایت استانداردهای بینالمللی و تسهیل فرآیند صدور مجوزهای بهداشتی صادراتی، تلاش کرده است ضمن حمایت از تولیدکنندگان، محصولی سالم و باکیفیت را روانه بازارهای جهانی کند.
وی گفت: این رشد قابل توجه، علاوه بر نشان دادن ظرفیت بالای تولید در استان مازندران، بیانگر نقش مؤثر دامپزشکی در حفظ سلامت مصرفکننده، ارتقای اعتبار ملی و توسعه صادرات غیرنفتی کشور است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



