۷۵ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس انجام می شود
گروه استان ها- صبوری ، مشهد - مدیرکل راه آهن خراسان گفت: ۷۵ درصد مجموع ترانزیت ورودی و خروجی در گذرگاههای ریلی کشور از مرز سرخس با ترکمنستان عبور میکند.
به گزارش اقتصادسرآمد، مصطفی نصیریورگ به ایرنا افزود: طی سالهای گذشته سهم مرز ریلی سرخس در حوزه ترانزیت بیشتر و حدود ۹۰ درصد بود اما با وجود رونق مداوم و سالانه ترانزیت عبوری در این مرز به دلیل فعال شدن دیگر مرزها سهم ترانزیت ریلی سرخس از مجموع مرزهای ریلی کشور کاهش یافته است.
وی گفت: در سالجاری با رونق قابلتوجه ترانزیت و تجارت در مرز ریلی شمتیغ (مرز افغانستان و خراسان رضوی در محدوده شهرستان خواف) بخشی از ترانزیت ریلی کشور به این مرز منتقل شده است و از طرفی مرزهای ریلی کشور شامل؛ رازی (با ترکیه)، میرجاوه(با پاکستان)، جلفا (با جمهوری آذربایجان) و اینچه برون (با ترکمنستان) بقیه حجم ترانزیت کشور را عبور می دهند.
مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: البته پیش تر گوگرد به عنوان بیشترین کالای ترانزیتی از ترکمنستان وارد سرخس می شد اما در سال جاری این روند با افزایش ترانزیت خروجی از ایران به ترکمنستان تغییر کرده که علت آن افزایش ترانزیت ورودی از بندرعباس به مقصد ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی بوده و البته روند مثبتی است.
نصیری ورگ بیان کرد: از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۷۳ هزار تن کالای ترانزیتی(ورودی و خروجی) از مرز ریلی سرخس عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.
به گزارش اقتصادسرآمد، مصطفی نصیریورگ به ایرنا افزود: طی سالهای گذشته سهم مرز ریلی سرخس در حوزه ترانزیت بیشتر و حدود ۹۰ درصد بود اما با وجود رونق مداوم و سالانه ترانزیت عبوری در این مرز به دلیل فعال شدن دیگر مرزها سهم ترانزیت ریلی سرخس از مجموع مرزهای ریلی کشور کاهش یافته است.
وی گفت: در سالجاری با رونق قابلتوجه ترانزیت و تجارت در مرز ریلی شمتیغ (مرز افغانستان و خراسان رضوی در محدوده شهرستان خواف) بخشی از ترانزیت ریلی کشور به این مرز منتقل شده است و از طرفی مرزهای ریلی کشور شامل؛ رازی (با ترکیه)، میرجاوه(با پاکستان)، جلفا (با جمهوری آذربایجان) و اینچه برون (با ترکمنستان) بقیه حجم ترانزیت کشور را عبور می دهند.
مدیر کل راه آهن خراسان ادامه داد: البته پیش تر گوگرد به عنوان بیشترین کالای ترانزیتی از ترکمنستان وارد سرخس می شد اما در سال جاری این روند با افزایش ترانزیت خروجی از ایران به ترکمنستان تغییر کرده که علت آن افزایش ترانزیت ورودی از بندرعباس به مقصد ترکمنستان و دیگر کشورهای آسیای مرکزی بوده و البته روند مثبتی است.
نصیری ورگ بیان کرد: از ابتدای امسال یک میلیون و ۲۷۳ هزار تن کالای ترانزیتی(ورودی و خروجی) از مرز ریلی سرخس عبور کرده که در مقایسه با مدت مشابه پارسال تغییری نداشته است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
حرکت به سوی شهر خورشیدی ۳۰۰ مگاواتی
-
مشعل گاز در سه روستای مرزنآباد چالوس شعلهور شد
-
هزینهکرد ۴۹۰ میلیارد تومانی برای توسعه پروژههای عمرانی بخش مرکزی ایرانشهر
-
افتتاح بیش از ۱۱۰ میلیارد تومان طرح های برق رسانی در استان فارس
-
۷۵ درصد ترانزیت ریلی کشور از مرز سرخس انجام می شود
-
آیین متمرکز افتتاح و آغاز عملیات اجرایی ۳۲۷ پروژه عمرانی در شهرستان گنبدکاووس
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



