هم‌افزایی مدیریت شهری و دستگاه قضا؛ 

پیشران تحقق سند سومین حرم اهل‌بیت  و ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان شیراز

گروه استان ها- توانایی ، شیراز- نشست هم‌اندیشی مدیرکل دادگستری و شورای قضایی استان فارس با مدیریت شهری شیراز، صحنه تبیین نقش تعامل نهادی در پیشبرد سند سومین حرم اهل بیت(ع) و تشریح دستاوردهای کم‌سابقه عمرانی، اقتصادی و خدماتی این کلان‌شهر بود؛ نشستی که در آن، رئیس شورای اسلامی شهر و شهردار کلان‌شهر شیراز، همراهی دستگاه قضا را یکی از ارکان اصلی موفقیت و اعتمادسازی در اداره شهر عنوان کردند.
به گزارش اقتصادسرآمد، سید ابراهیم حسینی، رئیس شورای اسلامی شهر شیراز در این نشست، سند سومین حرم اهل بیت(ع) را به‌عنوان یکی از مهم‌ترین دستاوردهای راهبردی دوره ششم شورا معرفی کرد؛ سندی که افق ۲۰ ساله توسعه شهر را بر مبنای بیانیه گام دوم انقلاب ترسیم کرده و جایگاه شیراز را به‌عنوان یک شهر تمدن‌ساز تعریف می‌کند.
وی با اشاره به مشارکت فعال دستگاه قضا در این سند، حضور رئیس کل دادگستری استان به‌عنوان عضو اصلی شورای راهبری و تشکیل کارگروه تخصصی قضایی را از شاخصه‌های مهم این همکاری دانست و تأکید کرد: تحقق جایگاه سومین حرم اهل بیت(ع)، بدون نقش‌آفرینی مؤثر قوه قضائیه امکان‌پذیر نیست.حسینی سطح تعامل موجود میان مدیریت شهری و دستگاه قضا را فراتر از روال‌های معمول اداری توصیف کرد و آن را مبتنی بر هم‌فکری، آینده‌نگری و همدلی دانست؛ تعاملی که به‌ویژه در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و پیشگیری از جرم، آثار ملموس خود را نشان داده است.رئیس شورای اسلامی شهر شیراز برنامه‌ریزی دقیق، نگاه بلند مدیران شهری و تلاش جهادی شبانه‌روزی را سه عامل اصلی توفیقات اخیر شیراز برشمرد و همراهی دستگاه قضا را یکی از پشتوانه‌های مهم این مسیر دانست. محمدحسن اسدی، شهردار کلان‌شهر شیراز نیز در این نشست، همراهی مجموعه قضایی استان را از عوامل کلیدی موفقیت مدیریت شهری و تسریع در خدمت‌رسانی به مردم عنوان کرد و با اشاره به شرایط دشوار اقتصادی کشور، شیراز را به‌عنوان بهشت سرمایه‌گذاری معرفی کرد.بر اساس اعلام شهردار، طی سه سال اخیر ۶۱ هزار میلیارد تومان قرارداد سرمایه‌گذاری در شیراز منعقد شده و این شهر امروز بر پایه اعتماد اداره می‌شود، نه صرفاً اتکا به عوارض شهری.
پیشران تحقق سند سومین حرم اهل‌بیت  و ارتقای خدمت‌رسانی به شهروندان شیراز
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه