بقائی: در قالب دفاع مشروع از ایران مجبوریم مبدا تجاوز را هدف قرار دهیم
سحنگوی وزارت خارجه گفت: «ما با تمام کشورهای منطقه دوست هستیم اما در دفاع مشروع از خودمان مجبوریم مبدا تجاوز را مورد هدف قرار دهیم و هر نقطهای از منطقه که مورد سواستفاده آمریکا علیه ایران قرار بگیرد، هدف مشروع ایران خواهد بود.»
به گزارش اقتصاد سرآمد، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز شنبه ۹ اسفندماه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به نقش سازمان ملل در محکومیت و جلوگیری از تداوم تجاوز نظامی علیه ایران گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید بلافاصله تشکیل جلسه دهد و حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کند.
بقائی با تاکید بر اینکه از همان دقایق اولیه این حملات تماسها و رایزنیهای وزیر خارجه با مقامات منطقه و بینالمللی شروع شده است، گفت: اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا در حمله به ایران از نظر تمام موازین و حقوق بینالملل مردود است و به عنوان یک جنایت آشکار تلقی میشود.
وی ادامه داد: این حملات یک اقدام تجاوزکارانه است و به هیچ عنوان توجیحی ندارد و ما از جامعه جهانی و کشورهای منطقه و همچنین از دبیرکل سازمان ملل انتظار داریم که نسبت به این حملات بی تفاوت نباشد و این اقدام غیر قانونی را محکوم کند. در همین چهارچوب باید شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه بدهد و این حملات را محکوم کند.
اسماعیل بقائی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما با قاطعیت از تمامیت ارضی کشور دفاع میکنند ادامه داد: این یک نبردی است که به ما تحمیل شده است هیچ مبنای حقوقی ندارد، این صحنه روشن است و این یک آزمون تاریخی برای مردم ایران و منطقه است و اگر اقدام و حملات با محکومیت جامعه جهانی روبرو نشود، شروع پایان تمام نهادهای بینالمللی است.
سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: همگان میدانند که موضوع هستهای ایران یک بهانه برای فشار است و همه به ماهیت صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ایران اذعان دارند. ما برای دومین بار در حین مذاکرات دیپلماتیک با تجاوز روبرو شدیم و ادعاها و اظهاراتی که مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در توجیح این حملات مطرح میکنند مبنایی ندارد و دروغ آشکار است.
بقائی با تاکید بر اینکه تعامل تهران با کشورهای منطقه گفت: ما دوستیمان را با کشورهای منطقه ثابت کردهایم. ما همواره سیاست حسن همجواری را به پیش بردهایم و این موضوع در اوج خود قرار دارد در همین چهارچوب دیدیم که کشورهای منطقه تلاش کردند که آمریکا را ترغیب کنند که از انجام اقدام ماجراجویانه خودداری کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: این اقدامات و تجاوزات در راستای خواستههای رژیم صهیونیستی است، آنها به دنبال تضعیف منطقه و جداسازی کشورهای منطقه هستند ولی ما همواره دست دوستی خود را به سوی کشورهای منطقه دراز کردهایم و با کشورهای منطقه تعامل و گفتوگو داریم.
وی با رد اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران با مردم آمریکا دشمن است گفت: ما هیچ دشمنی با ملت آمریکا نداریم. اما در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان ثابت قدم هستیم. ما با تمام کشورهای منطقه دوست هستیم اما در دفاع مشروع از خودمان مجبوریم مبدا تجاوز را مورد هدف قرار دهیم و هر نقطهای از منطقه که مورد سواستفاده آمریکا علیه ایران قرار بگیرد هدف مشروع ایران خواهد بود.
به گزارش ایرنا، حملات هوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا حوالی ساعت ۹:۴۰ صبح امروز علیه مناطقی در مرکز تهران آغاز و سپس در مناطقی از شرق و سایر نقاط تهران نیز ادامه پیدا کرد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از استانها حاکی است از ساعاتی پیش علاوه بر تهران، صدای چند انفجار نیز در چند نقطه دیگر کشور از جمله در قم، لرستان، همدان، کرمانشاه، کرج، تبریز، ایلام و قشم شنیده شده اما هنوز از جزئیات این رویدادها خبری رسمی منتشر نشده است.
همچنین خبرهای رسیده از دزفول، بوشهر، میناب، حاشیه شهر شیراز و کرمان نیز از شنیده شدن صدای انفجار در برخی از مناطق این شهرستانها و دستکم در دو نقطه در استان کردستان و نیز دو نقطه در استان مرکزی حکایت دارد.
به گزارش اقتصاد سرآمد، «اسماعیل بقائی» سخنگوی وزارت خارجه ایران امروز شنبه ۹ اسفندماه در گفت و گو با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به نقش سازمان ملل در محکومیت و جلوگیری از تداوم تجاوز نظامی علیه ایران گفت: شورای امنیت سازمان ملل باید بلافاصله تشکیل جلسه دهد و حملات آمریکا و رژیم صهیونیستی به ایران را محکوم کند.
بقائی با تاکید بر اینکه از همان دقایق اولیه این حملات تماسها و رایزنیهای وزیر خارجه با مقامات منطقه و بینالمللی شروع شده است، گفت: اقدام رژیم صهیونیستی و آمریکا در حمله به ایران از نظر تمام موازین و حقوق بینالملل مردود است و به عنوان یک جنایت آشکار تلقی میشود.
وی ادامه داد: این حملات یک اقدام تجاوزکارانه است و به هیچ عنوان توجیحی ندارد و ما از جامعه جهانی و کشورهای منطقه و همچنین از دبیرکل سازمان ملل انتظار داریم که نسبت به این حملات بی تفاوت نباشد و این اقدام غیر قانونی را محکوم کند. در همین چهارچوب باید شورای امنیت سازمان ملل تشکیل جلسه بدهد و این حملات را محکوم کند.
اسماعیل بقائی با اشاره به اینکه نیروهای مسلح ما با قاطعیت از تمامیت ارضی کشور دفاع میکنند ادامه داد: این یک نبردی است که به ما تحمیل شده است هیچ مبنای حقوقی ندارد، این صحنه روشن است و این یک آزمون تاریخی برای مردم ایران و منطقه است و اگر اقدام و حملات با محکومیت جامعه جهانی روبرو نشود، شروع پایان تمام نهادهای بینالمللی است.
سخنگوی وزارت خارجه خاطرنشان کرد: همگان میدانند که موضوع هستهای ایران یک بهانه برای فشار است و همه به ماهیت صلح آمیز بودن فعالیت های هسته ایران اذعان دارند. ما برای دومین بار در حین مذاکرات دیپلماتیک با تجاوز روبرو شدیم و ادعاها و اظهاراتی که مقامات آمریکایی و رژیم صهیونیستی در توجیح این حملات مطرح میکنند مبنایی ندارد و دروغ آشکار است.
بقائی با تاکید بر اینکه تعامل تهران با کشورهای منطقه گفت: ما دوستیمان را با کشورهای منطقه ثابت کردهایم. ما همواره سیاست حسن همجواری را به پیش بردهایم و این موضوع در اوج خود قرار دارد در همین چهارچوب دیدیم که کشورهای منطقه تلاش کردند که آمریکا را ترغیب کنند که از انجام اقدام ماجراجویانه خودداری کند.
سخنگوی دستگاه دیپلماسی ادامه داد: این اقدامات و تجاوزات در راستای خواستههای رژیم صهیونیستی است، آنها به دنبال تضعیف منطقه و جداسازی کشورهای منطقه هستند ولی ما همواره دست دوستی خود را به سوی کشورهای منطقه دراز کردهایم و با کشورهای منطقه تعامل و گفتوگو داریم.
وی با رد اظهارات رئیس جمهور آمریکا مبنی بر اینکه ایران با مردم آمریکا دشمن است گفت: ما هیچ دشمنی با ملت آمریکا نداریم. اما در دفاع از تمامیت ارضی کشورمان ثابت قدم هستیم. ما با تمام کشورهای منطقه دوست هستیم اما در دفاع مشروع از خودمان مجبوریم مبدا تجاوز را مورد هدف قرار دهیم و هر نقطهای از منطقه که مورد سواستفاده آمریکا علیه ایران قرار بگیرد هدف مشروع ایران خواهد بود.
به گزارش ایرنا، حملات هوایی رژیم صهیونیستی و آمریکا حوالی ساعت ۹:۴۰ صبح امروز علیه مناطقی در مرکز تهران آغاز و سپس در مناطقی از شرق و سایر نقاط تهران نیز ادامه پیدا کرد.
گزارش خبرنگاران ایرنا از استانها حاکی است از ساعاتی پیش علاوه بر تهران، صدای چند انفجار نیز در چند نقطه دیگر کشور از جمله در قم، لرستان، همدان، کرمانشاه، کرج، تبریز، ایلام و قشم شنیده شده اما هنوز از جزئیات این رویدادها خبری رسمی منتشر نشده است.
همچنین خبرهای رسیده از دزفول، بوشهر، میناب، حاشیه شهر شیراز و کرمان نیز از شنیده شدن صدای انفجار در برخی از مناطق این شهرستانها و دستکم در دو نقطه در استان کردستان و نیز دو نقطه در استان مرکزی حکایت دارد.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



