نماینده ایران در هیئت عامل اوپک:

ایران بر تعهد خود به اوپک  و اوپک‌پلاس تأکید کرد


نماینده ایران در هیئت عامل اوپک با اشاره به نقش این سازمان در ثبات بازار جهانی نفت، اعلام کرد ایران همچنان به تصمیم‌ها و همکاری‌های اوپک و اوپک‌پلاس متعهد است.
به گزارش اقتصادسرآمد، علی‌محمد موسوی، نماینده ایران در هیئت عامل اوپک با اشاره به توافق «بیانیه همکاری» یا اوپک‌پلاس، تأکید کرد این سازوکار که در دوران بی‌ثباتی بازار نفت و با ابتکار اوپک شکل گرفت، اکنون پس از حدود یک دهه، توانسته نقش مؤثری در تعادل‌بخشی میان عرضه و تقاضای جهانی نفت ایفا کند و اقدامات هماهنگ اعضا را برای پایداری بازار پیگیری کند.
نماینده ایران در هیئت عامل اوپک افزود تنش‌ها، بی‌ثباتی در مناطق تولیدکننده نفت و تحریم‌ها، یکی از اصلی‌ترین موانع سرمایه‌گذاری در صنعت انرژی هستند؛ عواملی که در نهایت امنیت انرژی را تضعیف کرده، ثبات بازارها را مختل می‌کنند و به اقتصاد جهانی فشار وارد می‌سازند. او این روند را «یک بازی باخت – باخت برای همه بازیگران» توصیف کرد.
موسوی نماینده ایران در هیئت عامل اوپک در ادامه با اشاره به نااطمینانی‌های کنونی بازار جهانی نفت، تصریح کرد: وزارت نفت جمهوری اسلامی ایران از برنامه‌ها و تصمیم‌های اوپک و اوپک‌پلاس برای مدیریت نوسان‌های مضر قیمت و ایجاد ثبات در بازار حمایت می‌کند و به‌عنوان یکی از اعضای مؤسس اوپک، همچنان به این سازمان و توافق همکاری آن متعهد است.
ایران بر تعهد خود به اوپک  و اوپک‌پلاس تأکید کرد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه