امینی: استان بوشهر رتبه نخست تولید میگو کشور را دارد
مدیرکل شیلات استان بوشهر گفت: این استان با تولید ۳۰ هزار و ۴۶۰ تن میگوی پرورشی در سال گذشته، رتبه نخست تولید میگو را به خود اختصاص داده است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عقیل امینی در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با نماینده ولیفقیه در استان بوشهر و امام جمعه شهر بوشهر با اشاره به جایگاه ممتاز استان بوشهر در تولید آبزیان کشور اظهار کرد: سال گذشته استان بوشهر با تولید ۳۰ هزار و ۴۶۰ تن میگوی پرورشی در سال گذشته و سهمی بیش از ۵۰ درصد از تولید کشور، رتبه نخست تولید میگو در ایران را به خود اختصاص داده است. همچنین با تولید بیش از سه میلیارد قطعه لارو میگو، قطب اصلی تولید لارو کشور به شمار میرود.
وی افزود: در بخش صید و صیادی نیز سال گذشته بیش از ۶۵ هزار تن انواع آبزیان توسط جامعه صیادی استان صید و به بازار عرضه شد که نقش مهمی در تأمین پروتئین و امنیت غذایی کشور دارد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به توسعه آبزیپروری دریایی تصریح کرد: استان بوشهر با ظرفیت ۶۵ هزار تنی پرورش ماهی در قفس، یکی از مهمترین قطبهای این صنعت در کشور محسوب میشود.
وی گفت: در حال حاضر ۲۱ شرکت با ظرفیت ۱۴ هزار و ۲۵۰ تن در این حوزه فعال هستند و سال گذشته یک هزار و ۲۹۵ تن ماهی دریایی از قفسهای پرورش ماهی استان برداشت شد که با توسعه سرمایهگذاریها و افزایش تعداد قفسهای فعال، روند تولید در این بخش رو به رشد است.
به گزارش اقتصادسرآمد، عقیل امینی در دیدار رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان بوشهر با نماینده ولیفقیه در استان بوشهر و امام جمعه شهر بوشهر با اشاره به جایگاه ممتاز استان بوشهر در تولید آبزیان کشور اظهار کرد: سال گذشته استان بوشهر با تولید ۳۰ هزار و ۴۶۰ تن میگوی پرورشی در سال گذشته و سهمی بیش از ۵۰ درصد از تولید کشور، رتبه نخست تولید میگو در ایران را به خود اختصاص داده است. همچنین با تولید بیش از سه میلیارد قطعه لارو میگو، قطب اصلی تولید لارو کشور به شمار میرود.
وی افزود: در بخش صید و صیادی نیز سال گذشته بیش از ۶۵ هزار تن انواع آبزیان توسط جامعه صیادی استان صید و به بازار عرضه شد که نقش مهمی در تأمین پروتئین و امنیت غذایی کشور دارد.
مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به توسعه آبزیپروری دریایی تصریح کرد: استان بوشهر با ظرفیت ۶۵ هزار تنی پرورش ماهی در قفس، یکی از مهمترین قطبهای این صنعت در کشور محسوب میشود.
وی گفت: در حال حاضر ۲۱ شرکت با ظرفیت ۱۴ هزار و ۲۵۰ تن در این حوزه فعال هستند و سال گذشته یک هزار و ۲۹۵ تن ماهی دریایی از قفسهای پرورش ماهی استان برداشت شد که با توسعه سرمایهگذاریها و افزایش تعداد قفسهای فعال، روند تولید در این بخش رو به رشد است.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
اخبار روز
-
تغییرات در خصوص اصلاح بخشی از ریز ساختارهای معاملاتی در بازار سهام عادی و مرحله معاملات پایانی TAL
-
برای بردن فقط بازیکنان نمیدوند؛ ما هم سهمی داریم
-
برق ۶۲ اداره تهران قطع شد
-
مانور سراسری مدیریت هوشمند تلفات انرژی برق «پروژه ملی مهتاب»
-
وقتی غولهای کشتیرانی مسیرشان را عوض میکنند، باید نگران باشیم یا آماده؟
-
گزارش دست آوردهای یک سال گذشته سایپا
-
صندوق توسعه صنایع دریایی و توسعه صادرات کجای معادله اقتصاددریا هستند
-
ضرورت بازتعریف فرهنگ سرمایهگذاری در مسیر توسعه پایدار
-
حضور چشمگیر گردشگران تابستانی در سواحل خلیج گرگان
-
«شکست دولت» فراتر از شکست بازار
-
تحول در زنجیره تأمین کشور؛ نظام رتبهبندی شرکتهای لجستیکی کلید خورد
-
به زودی؛ برنامه اقدام ملی حفاظت از کوسه ماهیان و سفره ماهیان اجرایی می شود
-
برگزاری موفقیتآمیز ممیزی جامع و تلفیقی ممیزی آیمو در بندر شهید رجایی
-
تداوم روند روان ترخیص کالاهای اساسی در بندر امام(ره)
-
فرصت تازه برای فعالان اقتصادی؛ بندر خرمشهر آماده پشتیبانی از واردات ۳۶ قلم کالا
-
پهلودهی شناور ترانزیتی کالای اساسی در بندر شهید رجایی
-
تفاهمنامه همکاری مشترک میان شهر فرودگاهی امام خمینی(ره) و صندوق نوآوری و شکوفایی کشور
-
پل حمیری و محور فنوج-تنگه سرحه به بهره برداری رسید
-
برنامهریزی برای بهرهبرداری پروژههای اربعین پیش از آغاز سفرها
-
پذیرهنویسی صندوق سولار در بورس تهران تکمیل شد



