سلطان آپارتمان هم شناسایی شد

بعد از ظهور انبوه سلطان های سکه، قیر، خودرو و..اکنون خبر 
می رسد سلطان آپارتمان هم شناسایی شده است. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه واحدهای خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است از شناسایی فردی با مالکیت ۱۹۵ واحد در تهران خبر داد و گفت: کسانی که احتکار و سوداگری می‌کنند باید مالیات آن را بپردازند.پروانه اصلانی در خصوص شناسایی خانه‌های خالی افزود: واحدهای خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است.به گزارش اقتصادسرآمد، مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه شناسایی خانه‌های خالی و میزان مالکیت در تهران و استان‌ها در حال انجام است، گفت: به عنوان نمونه در تهران مالکی حقیقی با ۱۹۵ واحد و نهادی با یک‌هزار واحد، شناسایی شده است.
وی درباره آخرین وضعیت بهره برداری از سامانه املاک و اسکان، توضیح ‌داد: این سامانه راه اندازی شده است و وزارت راه و شهرسازی هم اکنون از سامانه استفاده می‌کند. به دنبال فرصتی مناسب هستیم تا بعد از عبور از بحران کرونا، عملیات اجرایی آن را آغاز کرده و در آیینی عملکرد و ویژگی‌های سامانه و خروجی‌هایی که از سامانه به دست می‌آید را برای مردم تشریح کنیم. مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرساز با بیان اینکه سیاست وزارت راه این است تا برای احتکار و سوداگری مالیات اخذ کند، گفت: احتکار مسکن، عملی ناپسند است و با آن برخورد می‌شود. هیچ خانه خالی نباید وجود داشته باشد و لازم است تا فورا خانه‌های خالی به بازار مسکن عرضه شود.
اصلانی تاکید کرد: کسانی که احتکار و سوداگری می‌کنند دو راه پیش رو دارند. یا باید واحدهای خود را به بازار عرضه کنند و مالیات نپردازند و یا چنانچه تمایل به عرضه واحدهایشان را ندارند، مالیات آن را بپردازند.
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن در پاسخ به این پرسش که چرا تاکنون صاحبان مالکان خانه‌های خالی شناسایی نشدند؟ گفت: دیوان عدالت اداری در مقطعی الزام کد رهگیری در ثبت معاملات مسکن را غیر اجباری کرد. در عین حال، کد رهگیری معاملات جدید را نشان می دهد و در خصوص معاملاتی که در گذشته انجام شده، اطلاعات وجود نداشت. به همین منظور لازم بوده تا مجموعه‌ای از پایگاه داده های اطلاعاتی که نشان دهنده وضعیت مالکیت، استفاده از خدمات شهری، و سکونت افراد است، بررسی شوند.
روز یکشنبه نیز پروانه اصلانی با تاکید بر اینکه، واحدهای خالی به تفکیک استان در حال شناسایی است، گفت: شناسایی خانه های خالی و مالکیت در تهران و استان ها در حال انجام است، اظهار کرد:‌به عنوان نمونه در تهران مالکی حقیقی با 195 واحد و نهادی با یکهزار واحد، شناسایی شده است.
سلطان آپارتمان  هم شناسایی شد
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه