گام دوم انقلاب یعنی بار را از روی دوش فقرا برداشتن

انقلابی گری یعنی دیدن سهم ۴۴ میلیون کارگر و بازنشسته در بودجه

رییس اتحادیه پیشکسوتان جامعه کارگری، گفت: انقلابی‌گری یعنی اینکه سهم ۴۴ میلیون خانوار کارگری و بازنشستگی را در بودجه دیدن.به گزارش اقتصاد سرآمد، حسن صادقی در مراسم گرامیداشت دهه فجر انقلاب اسلامی که امروز در محل خانه کارگر برگزار شد، گفت: مقام معظم رهبری تاکید دارند که هر قانونی که نوشته می‌شود، با توجه به طرف ضعیف باشد. وی افزود: انقلاب بر دوش طبقه کارگر سوار شد. این زیبنده انقلاب نیست که دست طبقه کارگر را نگیریم. این انقلاب آمد که دست ضعفا را بگیرد. وی با بیان اینکه گام دوم انقلاب یعنی بار را از روی دوش فقرا برداشتن، گفت: آنچه انتظار داریم فراخ شدن مسیر معیشت طبقه کارگر در گام دوم انقلاب است. اساسا انقلاب شد تا معیشت مردم تامین شود و مقدسات تقویت شوند، نه اینکه یک ضلع با سرعت برود و یک ضلع لاک پشتی حرکت کند. صادقی با بیان اینکه باید در بودجه نگاه انقلابی حاکم باشد، افزود: نباید بودجه ریزی به گونه‌ای باشد که حقوق طرف ضعیف در نظر گرفته نشود. آرمان امام و انقلاب و رهبری در نظر گرفتن طبقه ضعیف در بودجه است نه اینکه ۱۴۰۱ بدتر ین سال برای ضعفا و طرفداران انقلاب باشد. وی با بیان اینکه سهم ۴۴ میلیون نفر را باید در بودجه ببینند، گفت: این صندوق باید بتواند حرکت کند که اگر بتواند در حوزه بازنشستگان و ارائه خدمات انقلابی عمل کرده است؛ انقلابی عمل کردن یعنی سهم این ۴۴ میلیون نفر را در بودجه دیدن.   وی افزود: اگر انقلابی هستید دست طبقه مظلوم که لای چرخ اقتصاد وابسته به ملاکان و ثروتمندان مانده را بگیرید. انقلابی‌گری یعنی حاکمیت مستضعفین بر جهان سرمایه داری. انقلابی کسی است که مقابل زیاده خواهی بایستد. انقلابی‌گری یعنی برخورد با فساد.
افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی
 در دستور کار مجلس
رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی از برگزاری نشست مشترک این کمیسیون با نمایندگان کانون‌های بازنشستگان سازمان تامین اجتماعی شامل دستگاه‌های اجرایی تامین اجتماعی، بنیاد شهید، کمیته امداد، هلال احمر، وزارت ارتباطات، وزارت نیرو، بنیاد مستضعفان، مجلس و جهاد کشاورزی خبر داد.محمدرضا پورابراهیمی در نشست با اعضای ستاد هماهنگی کانون‌های بازنشستگان دستگاه‌های اجرایی مشمول تامین اجتماعی اظهار کرد: یکی از مهم‌ترین موضوعات بحث افزایش مستمری بازنشستگان تامین اجتماعی است.این در حالیست که بازنشستگان تامین اجتماعی، خواستار اختصاص بودجه جداگانه برای همسان‌سازی و افزایش حقوق به اندازه‌ی بازنشستگان دولت هستند، مروتی (بازنشسته‌ی حداقل‌بگیر) با استناد به این اظهارات می‌گوید: امیدواریم نمایندگان مجلس به سازمان تامین اجتماعی و دولت فشار بیاورند و آن‌ها را به اجرای قانون از جمله ماده 96 قانون تامین اجتماعی مجاب کنند.به گفته وی، افزایش حقوق بازنشستگان تامین اجتماعی منوط به تصمیم مدیرعامل سازمان است و اگر بخواهند، می‌توانند مستمری‌ها را به اندازه‌ی سبد معیشت افزایش دهند.
اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی در دستور کار مجلس قرار می‌گیرد
عضو کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: ان‌شاالله اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی هفته‌ی آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت.کارگران ساختمانی هفته‌ی گذشته برای بیان مطالبات صنفی خود مقابل مجلس تجمع کرند. یکی از مهم‌ترین مطالبات این کارگران، حل مشکل سهمیه‌ی بیمه‌ی خود و تائید نهایی اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی توسط مجلس است. علی بابایی کارنامی (عضو کمیسیون اجتماعی مجلس) که هفته‌ی گذشته در کنار تجمع‌کنندگان حضور یافت و به آن‌ها وعده‌ی رسیدگی به مشکلات کارگران و بررسیِ اصللاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی را داد، به ایلنا گفت: ما قول پیگیری دادیم و این موضوع را پیگیری می‌کنیم. وی گفت: ان‌شاالله اصلاحیه ماده ۵ بیمه کارگران ساختمانی هفته‌ی آینده در دستور کار مجلس قرار خواهد گرفت. عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد: ما در حال رایزنی با نمایندگان مجلس هستیم تا نمایندگان به این اصلاحیه رای بدهند. از تشکل‌های کارگری هم می‌خواهیم موضوع را با نمایندگان حوزه‌ی انتخابیه خود مطرح کنند و در مورد اهمیت تصویب آن به با نماینگان صحبت کنند. بابایی کارنامی تاکید کرد: فرصت خوبی برای حل بخشی از مشکل کارگران ساختمانی است و ما امیدواریم بعد از اینکه این اصلاحیه در صحن علنی مطرح شد، نمایندگان به آن رأی بدهند.
تبدیل وضعیت کارگران و حذف پیمانکاران 
در شرکت دخانیات ایران تا پایان سال
مدیرعامل شرکت دخانیات ایران از تبدیل وضعیت تمام نیروهای شرکتی دخانیات کل کشور تا پایان سال خبر داد.امیدعلی ناظری (رئیس کانون شورای هماهنگی کارخانجات مازندران) از تبدیل وضعیت کارگران شرکت دخانیات ایران خبر داد. ناظری گفت: در جلسه‌ای که شب گذشته با دکتر شیخان (مدیرعامل شرکت دخانیات ایران) داشتیم، ایشان قول دادند که به مناسبت ایام دهه فجر، تمام نیروهای شرکتی دخانیات کل کشور تا پایان سال تبدیل وضعیت شوند. رئیس کانون شورای هماهنگی کارخانجات مازندران با بیان اینکه در این مسیر تلاش‌های بسیاری صورت گرفته، گفت: تشکل‌های کارگری و آقایان بابایی کارنامی و زارعی کیاپی (نمایندگان استان مازندران در مجلس یازدهم) تلاش‌های بسیاری در این مسیر انجام دادند. ناظری گفت: این کارگران حدود ۱۵سال به صورت پیمانکاری کار می‌کردند و ما امیدواریم با حذف پیمانکار از این شرکت، بخش بزرگی از مشکلات کارگران حل شود.
 انقلابی گری یعنی دیدن سهم ۴۴ میلیون کارگر و بازنشسته در بودجه
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه