عضو کمیسیون انرژی مجلس
شفاف سازی گردش سوخت در کشور باعث کنترل قاچاق میشود
عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: اکنون وزارت نفت برای حل مشکل ناترازی بنزین به بررسی سیاستهای غیرقیمتی و استفاده از آنها روی آورده و راههای غیرقیمتی فراوانی برای حل مشکل ناترازی بنزین وجود دارد که مهمترین آن شفاف سازی گردش سوخت در کشور است.به گزارش اقتصادسرآمد، هادی بیگی نژاد با اشاره به این موضوع که اگر به مصرف داخلی بنزین بهاندازهی کافی توجه نکنیم و راههای پیشگیرانه را در دستور کار قرار ندهیم، از دو سال آینده با مشکل مواجه میشویم، اظهار کرد: در حال حاضر تولید بنزین بهاندازهی مصرف داخلی وجود دارد. در برخی مقاطع زمانی با کسری مواجه شدیم ولی این ناترازی همیشگی نیست.وی افزود: پیشبینی این است که اگر روند فعلی ادامه پیدا کند از دو سال آینده به بعد دچار مشکلاتی میشویم. در حال حاضر، برای امسال و سال بعد مشکلی به لحاظ بنزین نداریم.این نماینده مجلس تاکید کرد: نکته دوم این است که با زیرساختهای پالایشی موجود در کشور شرایط برای تولید روزانه ۱۱۰ میلیون لیتر بنزین آماده است. برای کشوری با جمعیت ما این حجم از بنزین میتواند جوابگوی نیاز کشور باشد و باید به مدیریت مصرف بپردازیم.بیگی نژاد ادامه داد: موضوع سوم این است که باید از الآن برای رفع مشکل ناترازی بنزین که پیشبینی میشود از دو سال آینده شروع شود، چارهاندیشی کنیم. باید بهینهسازی مصرف سوخت را در دستور کار قرار دهیم. به طور مثال، باید به سمت استفاده از سی ان جی و ال پی جی و... برویم. روشهای مدیریت استفادهی بهینه از سوخت نسبت به پالایشگاه سازی مزیتهای بیشتری برای کشور دارد. الآن پالایشگاههایی در دست ساخت داریم که پیشبینی میشود حدود ۸ الی ۱۰ سال دیگر به بهرهبرداری برسد.وی گفت: یکی از راهکارها برای مدیریت مصرف بنزین در کشور این است که به کنترل قاچاق سوخت و به ویژه قاچاق بنزین بپردازیم؛ همچنین ساماندهی پالایشگاههای کوچک در کشور نیز میتواند کارساز باشد و به حل مشکل ناترازی بنزین در کشور کمک کند. میتوان گفت بیتوجهی به این پتروپالایشگاهها نقطه ضعف تمامی دولتها تا الآن بوده است.عضو کمیسیون انرژی مجلس بیان کرد: پتروپالایشگاهها توانایی لازم برای تولید فرآوردههای نفتی در کشور دارند، فقط باید به آنها فرصت بدهیم تا بتوانند استانداردسازی کنند. پیشبینی بنده این است که حتی اگر از دو سال آینده به مشکلی در زمینهی ناترازی بنزین برخورد کنیم، شرایط لازم را برای رفع این مشکل در کشور داریم. ما باید به سمت استفاده از پتروپالایشگاهها برویم.
ارسال دیدگاه
عناوین این صفحه
-
تبیین رویکردهای سرمایهگذاری شرکت ملی نفت ایران در سنپترزبورگ
-
پیش بینی سهم انرژی دریایی ایران در سند چشم انداز افق 1404
-
شفاف سازی گردش سوخت در کشور باعث کنترل قاچاق میشود
-
زیان دوسویه تاخیر در اعلام نرخ خرید برق
-
۲۰ میلیون بشکه نفت ذخیره ایران روانه بازار شد
-
صنایع کشور با 2.1 میلیارد مترمکعب پساب سیراب میشود
-
نقش توقف پالایشگاه سازی و عدم بهینهسازی مصرف سوخت در واردات احتمالی بنزین
-
برق پرمصرفها از راه دور قطع میشود
-
تأمین روزانه ۷۰۰ میلیون فوتمکعب خوراک پالایشگاه بیدبلند
-
صادرات ۶۴ هزار تُن میعانات گازی از گمرک پارس جنوبی
اخبار روز
-
تقابل ظرفیت و خدمات در عصر بی ثباتی
-
روایت ملتِ ایستادگی، همبستگی و امید از رمضان تا محرم
-
تا پایان امسال؛ ایجاد اسکله تفریحی در بندر ماهشهر
-
برات الکترونیک بانک تجارت؛ همچنان بر مدار خدمت
-
تلاش مضاعف همکاران، ضامن حرکت پرشتاب بانک سرمایه در مسیر رشد و توسعه
-
تاکید مدیرعامل بانک سینا بر نهادینهسازی ابزارهای نوین مالی در فرایند تامین مالی واحدهای تولیدی
-
سهم ۶۶ هزار میلیارد ریالی تسهیلات ساخت و ودیعه مسکن در بانک اقتصادنوین
-
ثبت نام خودروی وارداتی در بانک ایران زمین آغاز شد
-
مجوز تاسیس نخستین صندوق سرمایه گذاری ارزی به بانک ملت اعطا شد
-
بانک مهر ایران در مسیر تبدیل شدن به بانک عامل اصناف کشور
-
«وینگر» ۱۳۰۰۰ تایی شد
-
استفاده از بازارهای بورس و سرمایه برای رونق بخشی به صنعت ساختمان ضروری است
-
سود بانک ملت در پایان سال مالی ۱۴۰۴ با جهش ۹۰ درصدی به ۲۶۱ همت رسید
-
ارائه خدمات چک در بستر اپلیکیشن «سرمایه»
-
امکان ثبتنام در دور جدید فروش خودروهای وارداتی در بانک اقتصادنوین فراهم شد
-
«بازارگاههای دیجیتال» میزبان نسخه جدید همراهبانک سپه شدند
-
ورود پساب کشاورزی و خانگی؛ معضل اصلی محیط زیست تالاب بین المللی انزلی
-
چرا سرزمین ۱۰۰۰برکه جنوب میزبان «آتوسا مومنی» شد؟
-
ابر بدهکاران صنعت برق صنایع فولادی و آلومینیوم هستند
-
مراسم تکریم مدیرکل پیشین و معارفه سرپرست جدید دفتر مرکزی حراست توانیر برگزار شد



