استقبال مالکان اپراتور‌های کشتی از به‌کارگیری فنّاوری هوش مصنوعی در صنعت کشتیرانی

مالکان، اپراتور‌ها و کارگزاران صنعت کشتیرانی در یک گردهمایی تأثیر فنّاوری هوش مصنوعی بر صنعت دریایی را مثبت ارزیابی کرده و بدونِ چون و چرا استفاده از آن را برای صنعت کشتیرانی ضروری دانستند.
به گزارش اقتصادسرآمد از سایت ترید ویندز، این جلسه با عنوان «تأثیر بالقوه هوش مصنوعی بر صنعت کشتیرانی» تشکیل شد و حاضران جملگی از آن به عنوان یک ضرورت یاد کردند.
بنابر گزارش مانا ، «لویس زابروکی»، مدیر‌عامل شرکت Intenational Seaways در این زمینه گفت: ما در حال انجام آزمایش روی چند کشتی با فنّاوری هوش مصنوعی هستیم و از نتایج اولیه دریافتیم که این فنّاوری برای فرمانده و خدمه کشتی بسیار مهم‌تر از کارکنان دفتر مرکزی خطوط کشتیرانی در ساحل است.وی افزود: چندی پیش در یک نمونه آزمایشی سیستم هوش مصنوعی با شناسایی یک مشکل ایمنی و رفع آن طی چند ثانیه در کشتی، کار فوق العاده‌ای کرد که تا کنون کمتر از عهده خدمه برمی‌آمد.در ادامه «مورتن آرنتزن»، رئیس اجرایی Team Tankers Intenational گفت: با سرمایه گذاری ۱۰ میلیون دلاری سعی می‌کنیم هوش مصنوعی را در ۳۷ نفتکش مورد استفاده قرار دهیم و تا کنون هوش مصنوعی در کشتی‌هایی که نصب شده توانسته از عهده وظایف لازم برآید.  وی پیشنهاد کرد برای بهره‌وری بیشتر از هوش مصنوعی باید افراد زبده و آموزش دیده به کار گرفته شوند تا سیستم بتواند عملکرد بهتری  داشته باشد.
استقبال مالکان  اپراتور‌های کشتی از به‌کارگیری  فنّاوری هوش مصنوعی  در صنعت کشتیرانی
ارسال دیدگاه
اخبار روز
ضمیمه